Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en ny mobiltelefon i dag, med bundet abonnement. Kom hjem, sjekket prisen på nett.. og fant ut at jeg ville spare 500 kr på å kjøpe telefonen over nett fra spaceworld istedefor å kjøpe den i selve butikken som jeg gjorde. Har jeg noen angrefrist, selv om jeg har tegnet et bundet abonnent? Jeg har ikke tatt opp telefonen fra pakken enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det, men vet ikke sikkert. Heh, mye hjelp.. Angrefristen, som spesifisert i loven, gjelder vel stort sett for avtaler som er gjort via telefon, postordre eller når selger ikke er på fast utsalgssted.

Skrevet

Det kommer an på butikkens egne vilkår. Varer kjøpt over disk er det ingen returrett på etter loven. Vet også at noen av butikkene som vanligvis praktiserer returrett, f.eks. Elkjøp, går bort fra denne ved salg av artikkel med abonnement.

Skrevet

Har ringt rundt til flere av butikkene i dag (Spaceworld) og får ikke gjort noe med det. Det som irriterer meg mest, er at de tydeligvis ikke opererer med samme priser i de ulike butikkene. En jeg snakket med på en annen avdeling enn den jeg kjøpte telefonen på, sa til prisen jeg betalte: "men det er jo helt feil! Altfor mye!" Er det blitt sånn nå at man må dra til alle Spaceworld-butikkene i Oslo og omegen for å finne den billigste prisen? Latterlig.

Mest sur på meg selv for at jeg ikke hadde sjekket ut prisene ordentlig. Trodde jeg hadde gjort det, men da tok jeg rimlig feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...