Gjest Hilde K S Skrevet 6. april 2007 #41 Skrevet 6. april 2007 Jeg kan ikke skjønne at noen skulle mene at det var greit. En ting er avtalt spill (selv om jeg ikke skjønner meg på det), men når det ikke en gang er avtalt vil jeg kalle det et overgrep. ← Nei, men det er vel sagt før i tråden at man ikke trenger å skjønne det, at det handler om lyst og tenning. Det er jo en privatsak. Det er også en privatsak at man ikke tenner på det. Jeg er enig med deg i at det er et overgrep å bli slått uten at det er avtalt. I grunnen er jeg ganske sikker på at politiet også ville vært enig i det. Faktisk er det vel brudd på norsk lov å utøve vold mot noen.
Liskat Skrevet 6. april 2007 #42 Skrevet 6. april 2007 Hvordan kan man si at kvelning ikke er farlig? Og hva skal man med førstehjelpsutstyr om ikke det man driver med er farlig? ← Det KAN være farlig om man ikke er veldig forsiktig og har full kontroll. Kvelning uten at man får puste i det hele tatt er farlig. Pustekontroll slik at man får begrenset tilgang til luft over en kort tid på et minutt eller to har som oftest ikke den risikoen (man må ta hensyn til at enkelte har astma og/eller andre tilstander som gjør at risikoen økes, man må også følge med på hudfarge, sjekke at personen er fullt våken og spørre ofte om personen har det bra og avtalte et signal slik at personen kan gi beskjed øyeblikkelig om det må stoppes). Jeg personlig synes ikke noe om pustekontroll. Har prøvd det en gang der min pust ble kontrollert en kort stund, og det er ikke noe jeg kommer til å gjenta siden det var ganske ubehagelig for meg. Og førstehjelpsutstyr fordi det kan skje uhell. Man kan holde på med bondage, plutselig begynner det å brenne i bygningen man er i, og da trenger man førstehjelpssaks for å få opp tauet siden det ikke er tid til å knyte opp knutene. Man skal passe på at det man driver med ikke er farlig, men det kan alltid skje ulykker/uhell som det ikke var mulig å forutse. Enkelte kan ha lettere for å få sår enn andre, slik at man kan komme til å få fram blod uten at dette var meningen og uten at det egentlig var for hardt (f.eks under pisking, og personen som ble pisket ikke syntes det gjorde for vondt). Da kan det være ganske lurt å ha pyrisept og plaster i nærheten. Kanskje er man blant de som liker å leke med nåler og kniver, noe som har en økt risiko (og ikke bør utføres med mindre man har fått opplæring i å bruke det riktig). Det er omtrent som at linedansere har sikkerhetsnett under seg i tilfelle de faller, og fjellklatrere har sikkerhetstau. Og man bør jo ha førstehjelpsskrin i bilen selv om man ikke forventer å havne i en ulykke.
Gjest Bellatrix Skrevet 6. april 2007 #43 Skrevet 6. april 2007 Og man bør jo ha førstehjelpsskrin i bilen selv om man ikke forventer å havne i en ulykke. ← Jeg vet, og derfor slettet jeg innlegget. Uhell kan alltid skje. Jeg synes bare dette med pisking, kniver og kvlening høres alt annet enn trygt ut.
Liskat Skrevet 6. april 2007 #44 Skrevet 6. april 2007 Kinky sexleker er vel ikke lenger noe tabubelagt område. Bare det at tidligere måtte man oppsøke miljøene dersom man hadde spesielle preferanser. Nå skal plutselig atl være så forbasket vanlig. Det er ikke vanlig å tenne på å bli slått. For de fleste er det ydmykende og har ikke noe med sex å gjøre. Denne mannen til trådstarter hadde gjort dette uten å avtale grensene på forhånd. Det er overhodet ikke greit. ← Jeg er enig i at det ikke er greit at noen gjør noe slikt uten å avtale det først. Det er derfor jeg har skrevet så mye om at det man gjør skal skje under i et avtalt rammeverk. Det er forøvrig helt vanlig å tenne på å slått. Det finnes flere undersøkelser som har vist at en av de vanligste fantasiene blant kvinner er å fantasere om å bli dominert. Forceful Sexual Fantasy Among Women Force is a particularly common theme in sexual fantasies (Hariton, 1973; Hariton & Singer, 1974; Knafo & Jaffe, 1984; Marcus, 1981; Pelletier & Herold, 1988; Strassberg & Lockerd, 1998). In their study on women's sexual fantasies during intercourse, Hariton and Singer found submission fantasies to be very common, second in occurrence only to the theme of an "imaginary lover." In more recent studies of women's sexuality, more than half of the participants reported having force fantasies (Pelletier & Herold; Strassberg & Lockerd). In Knafo and Jaffe's study, the most common sexual fantasy entertained among women during intercourse was that of being overpowered. Link
Gjest Hilde K S Skrevet 6. april 2007 #45 Skrevet 6. april 2007 Det er forøvrig helt vanlig å tenne på å slått. Det finnes flere undersøkelser som har vist at en av de vanligste fantasiene blant kvinner er å fantasere om å bli dominert. Link ← Nettopp! Fantasi. Å fantasere er ikke det samme som å ønske å oppleve det i virkeligheten. En av de vanligste fantasier blant menn, er å se partneren bli tatt bakfra av en annen mann. Mange kvinner fantaserer også om å bli voldtatt. Det er stor forskjell på fantasitenning og hva som tenner en i virkeligheten.
Liskat Skrevet 6. april 2007 #46 Skrevet 6. april 2007 Jeg vet, og derfor slettet jeg innlegget. Uhell kan alltid skje. Jeg synes bare dette med pisking, kniver og kvlening høres alt annet enn trygt ut. ← Det er en grunn til at jeg har flere bøker om emnet Jeg driver ikke med kvelning, en grunn er sikkerhet, jeg prøvde det en gang og det føltes ikke godt for meg. Kniver kan være farlig om man ikke er nøye med å desinfisere den først, såret kan bli infisert og sjansen er relativt stor for at man får et varig arr (som er en av grunnene til at jeg ikke driver med kniver). Pisking kan være farlig om man pisker på feil sted. Det gjør noe helt sinnsykt vondt å bli truffet med et spanskrør rett over halebeinet. Man bør generelt ikke piske noen der det er bein, særlig ikke i korsryggen og ellers i ryggraden og nakken (veldig farlig sted å gjøre ting). Den myke delen av rumpen og lårene er ganske trygt så lenge man har god treffsikkerhet (mine puter har fått gjennomgå ganske mye, ja). Tau kan være veldig farlig, det er ikke så mye skal til før man hemmer blodsirkulasjon, så førstehjelpskurs anbefales for å lære litt om hvor stramt bandasjer skal legges for å ikke hemme blodsirkulasjon (følger samme reglene). Jeg har f.eks. en bok om hva man kan gjøre med menns utstyr, de første kaptilene minner aller mest om noe man kunne lest om i medisinstudier, med bilder og forklaringer om de forskjellige delene inni penis og testikler. Der står det en del om hvordan man bør være forsiktig med dette området slik at han ikke får skader, og viser hvordan man kan gjøre mye rart uten å skade (skal ikke gå inn i detaljer her for å ta hensyn til de som ikke synes noe særlig om denne typen lek).
Liskat Skrevet 6. april 2007 #47 Skrevet 6. april 2007 Nettopp! Fantasi. Å fantasere er ikke det samme som å ønske å oppleve det i virkeligheten. En av de vanligste fantasier blant menn, er å se partneren bli tatt bakfra av en annen mann. Mange kvinner fantaserer også om å bli voldtatt. Det er stor forskjell på fantasitenning og hva som tenner en i virkeligheten. ← Ja, forskjellen ligger i at noen velger å utforske enkelte av fantasiene sine i virkeligheten. Noen fantasier er best som fantasier, andre passer for å prøve i virkeligheten. På godt og vondt. Jeg har noen fantasier jeg bruker ganske ofte, men som jeg ikke kunne tenke meg å prøve i virkeligheten. Jeg har også noen fantasier jeg kunne tenke meg å prøve. En del har jeg prøvd, og noe av det ble full klaff. Andre ting var ikke noe særlig i virkeligheten (og noe var helt forferdelig). Sånn vil det være uansett om saken gjelder dominans og underkastelse eller om det gjelder å prøve andre stillinger enn misjonær under dyna i mørket. Folk har forskjellige ønsker og grenser. Og helt ærlig, det er vel egentlig ikke så mye som kan være mer farlig enn ubeskyttet sex i fylla med en totalt fremmed? Ikke bare aner man ikke hvem personen er, man kan bli utnyttet uten å være våken nok til å protestere, man kan bli gravid uten å noen gang finne ut hvem faren er, og aller verst, man utsetter seg for sykdommer som i aller verste fall kan føre rett i døden etter lang tids lidelse (HIV/AIDS). Og enda verre, det er en økning i interessen for dogging, og jeg leste for en stund siden at en del jenter faktisk tenner på risikoen for å få kjønnssykdommer ved ubeskyttet sex. For min del er BDSM rimelig uskyldige aktiviteter i forhold..
Gjest cassia Skrevet 6. april 2007 #48 Skrevet 6. april 2007 Kniver kan være farlig om man ikke er nøye med å desinfisere den først, såret kan bli infisert og sjansen er relativt stor for at man får et varig arr (som er en av grunnene til at jeg ikke driver med kniver). Pisking kan være farlig om man pisker på feil sted. Det gjør noe helt sinnsykt vondt å bli truffet med et spanskrør rett over halebeinet. Man bør generelt ikke piske noen der det er bein, særlig ikke i korsryggen og ellers i ryggraden og nakken (veldig farlig sted å gjøre ting). Den myke delen av rumpen og lårene er ganske trygt så lenge man har god treffsikkerhet (mine puter har fått gjennomgå ganske mye, ja). Tau kan være veldig farlig, det er ikke så mye skal til før man hemmer blodsirkulasjon, så førstehjelpskurs anbefales for å lære litt om hvor stramt bandasjer skal legges for å ikke hemme blodsirkulasjon (følger samme reglene). Jeg har f.eks. en bok om hva man kan gjøre med menns utstyr, de første kaptilene minner aller mest om noe man kunne lest om i medisinstudier, med bilder og forklaringer om de forskjellige delene inni penis og testikler. Der står det en del om hvordan man bør være forsiktig med dette området slik at han ikke får skader, og viser hvordan man kan gjøre mye rart uten å skade (skal ikke gå inn i detaljer her for å ta hensyn til de som ikke synes noe særlig om denne typen lek). ← Unnskyld, jeg mener ikke å være respektløs eller intolerant, men det var da voldsomt mye man skulle sette seg inn i for å ha sex. Det ser jo nesten ut som en vitenskap! For meg dreier det seg om at vi er nakne sammen og gir hverandre kjærtegn.
Liskat Skrevet 6. april 2007 #49 Skrevet 6. april 2007 Unnskyld, jeg mener ikke å være respektløs eller intolerant, men det var da voldsomt mye man skulle sette seg inn i for å ha sex. Det ser jo nesten ut som en vitenskap! For meg dreier det seg om at vi er nakne sammen og gir hverandre kjærtegn. ← En del av moroa er å lære så mye om menneskekroppen og hva man kan gjøre med den Sex kan være så mangt (er forøvrig ganske mange som driver med BDSM uten å inkludere sex som sådan). Men alt til sin tid, noen ganger vil man leke seg med BDSM, andre ganger vil man bare ha helt vanlig sex. Tror nok de fleste har mest av den vanlige sexen, siden BDSM kan kreve litt ekstra planlegging (f.eks. hvis man liker rollespill av typen streng lærerinne og slem skolegutt )
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2009 #50 Skrevet 12. november 2009 www.smil-norge.no Her kan nysgjerrige finne MYE god informasjon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå