Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Helt normalt. Men kveling kjefter jeg for, for det liker jeg ikke, og da sluttet han med en gang.

Ikke alle som liker litt mer enn A4sex er voldsmenn.

Hvem har sagt de er voldsmenn? når dette ikke er avtalt spill og man gir utrykk for usikkerhet så bør det ringe ett sted eller ka sier du dynetryne??

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg gir en hundrings til den som klarer å overbevise meg om at å slå ikke handler om vold.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg gir en hundrings til den som klarer å overbevise meg om at å slå ikke handler om vold.

Jeg gir en tusenlapp..

Gjest StoreSky
Skrevet

Til TS - ha et kodesignal for "stopp". feks hold en liten ball i hånda, og når du slipper den så er det "STOPP!". Da har du bedre kontroll. (sånn i tilfelle du ikke kan snakke...) Mange bruker jo de vanlige kontroll-ordene (nei, stopp, ikke) som en del av "spillet".. Så greit å ha et felles signal for når det virkelig er STOPP.

Bortsett fra det: kos deg du! Ikke mine preferanser, men så lenge DU trives så er det ingenting i veien for at du skal holde på!!

Gjest DyneTryne
Skrevet
Hvem har sagt de er voldsmenn? når dette ikke er avtalt spill og man gir utrykk for usikkerhet så bør det ringe ett sted eller ka sier du dynetryne??

Jeg synes ikke noe om avtalt sex, så det seie æg, gjest. Men hvis hun er usikker må hun jo ta ansvar og si fra selv.

Gjest DyneTryne
Skrevet

Om du ikke tenner på det, kan du rett og slett aldri forstå det.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg ville aldri tillatt mannen å gjøære noe som er farlig for meg under sex.

Gjest cassia
Skrevet

Har ingen anelse om hvor normalt det er. Men jeg har aldri vært borti det i hvertfall.

Skrevet

Jeg for min del klarer fint å skille mellom vold og BDSM. Slår jeg fordi jeg er sint e.l. da er det vold, slår jeg for å høre/se nytelse hos han (i en lek som er avtalt på forhånd, med respekt for hverandres grenser), da er det ikke vold.

Innad BDSM miljøet er det rimelig klare retningslinjer for hvordan leken bør foregå. Det finnes i alle fall to beskrivelser av BDSM: SSC (Safe, Sane, Consensual) og RACK (Risk Aware Consensual Kink). Man kan legge litt forskjellig innhold i dem på detaljnivå, men grovt kan det forklares med at all lek skal være diskutert og avtalt, man skal respektere hverandres grenser (f.eks. noen kan ha som grense at det som skjer ikke skal etterlate varige merker). Det man gjør skal være nøye gjennomtenkt, man skal øve på teknikker på forhånd (f.eks. trene på treffsikkerhet med pisken på en pute, og å lære bondageknuter som er raske å løse opp i tilfelle noe skulle skje), skal man gjøre noe som på noe vis kan føre til uhell (f.eks pisking, bondage, etc) så bør/skal det være diverse førstehjelpsutstyr lett tilgjengelig (i alle fall rensemiddel, bomull, plaster, en lett bandasje, og en spesialsaks til å klippe over bondagetau i tilfelle man ikke har tid til å løse opp knutene). Det man gjør skal også tenkes over mer tanke på psyken, man skal ikke overbelaste noens psyke.

Basically, alt skal skje i så trygge rammer som mulig, man vurderer risiko og avtaler sikkerhet utfra det. Alt skal skje innen avtalte rammer, ingen av partene skal plutselig bringe inn noe i leken som ikke er avklart på forhånd (er man i tvil så venter man til man får snakket om det). For det øyeblikket noe går utover det avtalte rammeverket, det øyeblikket kan det gå over til å bli misbruk og/eller vold.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Men å slå er uansett vold. Man kan kalle det så mye fint, men jeg synes det er underlig at noen kan tenne på å bli slått eller å slå.

Skrevet
Men å slå er uansett vold. Man kan kalle det så mye fint, men jeg synes det er underlig at noen kan tenne på å bli slått eller å slå.

Jeg syns det er underlig at noen kan tenne på å tisse på partneren eller tenne på sykelig overvektige folk.

Samme om man kaller det vold eller BDSM for meg..

Skrevet

Min verden er ikke så svart og hvit. Jeg blander meg ikke opp i hva andre driver med så lenge alt er frivillig, og man tar hensyn til sikkerhet. Menneskets seksualitet strekker seg lenger enn å få orgasme.

Slik jeg ser det er smerte en form for seksuell stimulans på samme måte som myke kjærtegn, det handler ikke om å slå noen for min del, det handler om å bruke kroppens erogene soner, bare et ganske vidt spekter. Jeg vil tro de fleste har opplevd å bli tent når kjæresten/elskeren klasper en på stumpen, eller har kløpet litt i brystvortene o.l. For meg er det det handler om, jeg går bare litt lenger enn de fleste, ved å f.eks. bruke klyper rundt omkring, diverse typer pisker og fjær, etc. Men det avhenger av at den jeg leker med liker det selv, hvis han ikke får noe ut av å bli spanket, da får ikke jeg så mye ut av det heller, siden det jeg tenner på er å dominere hans tenning, og kan han ikke gi meg de reaksjonene jeg ønsker, da er det ikke så mye vits i å gjøre det heller. Det har rett og slett ikke så mye med handlingen og gjøre for meg. Skjønt jeg kan ikke svare for hva andre liker ved det.

Jeg skjønner at du synes det er underlig, det er mye jeg synes er underlig og. Men man bør være forsiktig med å fordømme andre bare fordi man ikke forstår hva de driver med (så lenge det de gjør ikke er farlig for helsen (på både fysisk og psykisk plan)).

Gjest Hilde K S
Skrevet (endret)

Jeg fordømmer ikke. Jeg bare sier at for meg er det å slå vold og at ingenting kan få meg til å endre det synet.

Ærlig talt driter jeg i hva folk tenner på. Likevel tror jeg ikke det er lenge før de første små dødsfallene kommer, nå som dette med kvelning er blitt den nye sexmoten.

Det kommer til å være haugevis av ungdommer med null kontroll som tester ut dette. Sannsynligheten for at det kommer til å gå galt og at veldig mange tenåringsjenter kommer til å prøve det ut bare fordi typen vil det, er absolutt til stede.

Endret av Hilde K S
Skrevet

Kvelning har vel ikke blitt noen ny sexmote, det har vært allment kjent innen BDSM i mange år. Både det og andre metoder.

Er det ikke mye bedre at folk gjør dette innenfor trygge rammer med mennesker de stoler på, fremfor å gå løs på fremmede?

Men til trådstarter vil jeg bare skrive under på det Liskat sa, du må ha det nøye avtalt med din sexpartner hva dere skal være enige om og ikke. Dere bør også ha et tegn dere imellom, som dere kan bruke dersom en av dere føler at nå er grensen nådd og dere vil stoppe.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Nei. Det er ikke bare lenger inne BDSM-miljøene dette foregår. Noen ganger dukker det opp ting fra enkelte miljø som blir testet ut, uten at man har oppsøkt de miljøene for å teste ut sine egne lyster. Etter at det dukket opp treffsteder på nett, er det ganske mange som møter relativt fremmede mennesker for å ha sex. Gjerne etter å ha hatt cybersex en tid. Mange misforstår det, når noen sier at de liker å bli tatt hardt og tror dermed det er fri tilgang til å prøve ut nærsagt hva som helst med den de treffer.

Mange bruker slike treffsteder til å finne en sexpartner og mange jenter som befinner seg på disse stedene sitter igjen med noen grumsete erfaringer fra de treffene de har vært med på.

Da analsex bel "populært", var det en hel mengde jenter som spurte om de måtte ha analsex, selv om de ikke hadde lyst til det. De som jobbet med ungdom (helsesøstre osv) fikk disse spørsmålene og jeg synes det er trist at sexlivet skal starte på den måten.

Skrevet
Jeg synes det virker unormalt og helt f sinnsykt å slå og kvele på den måten :forvirret:

Det synst eg og...

Skrevet

Ja, det er dessverre mange som gjør mye rart uten å tenke over hva de gjør på forhånd. Dette gjelder både leker som kvelning og gutter som gjør fantastisk mye rart med utstyret sitt uten å sjekke om det de gjør kan innebære en risiko, folk som skal leke med bondage som knyter tauet for stramt slik at den bundede får problemer med blodsirkulasjonen, folk som skal leke med furry handcuffs og så går den så i lås at de ikke får opp låsen selv om de har nøkkel, etc.

Det som kan hjelpe mot slikt er informasjon, informasjon, informasjon. Kinky sexleker bør ikke være tabu, for de aller fleste prøver ut et eller annet som er kinky og selv 'uskyldige' silkeskjerf kan være farlige (det er faktisk noe av det verste en kan bruke, for knutene sitter fort altfor godt på slike skjerf, slik at man ikke får løs knuten kjapt om noe skulle skje og man ikke tenker på at det kan være lurt å ha en saks innen rekkevidde).

Det finnes grupper som jobber med å få ut informasjon til unge mennesker, et eksempel er Ung BDSM, som blant annet har vært på intervju på juntafil på P3.

Folk kommer til å teste ting, og da er det viktig at informasjon er tilgjengelig slik at de har mulighet til å finne ut av det de driver med.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg fordømmer ikke. Jeg bare sier at for meg er det å slå vold og at ingenting kan få meg til å endre det synet.

Ærlig talt driter jeg i hva folk tenner på. Likevel tror jeg ikke det er lenge før de første små dødsfallene kommer, nå som dette med kvelning er blitt den nye sexmoten.

Det kommer til å være haugevis av ungdommer med null kontroll som tester ut dette. Sannsynligheten for at det kommer til å gå galt og at veldig mange tenåringsjenter kommer til å prøve det ut bare fordi typen vil det, er absolutt til stede.

:Nikke: Skremmende.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Kinky sexleker er vel ikke lenger noe tabubelagt område. Bare det at tidligere måtte man oppsøke miljøene dersom man hadde spesielle preferanser. Nå skal plutselig atl være så forbasket vanlig. Det er ikke vanlig å tenne på å bli slått. For de fleste er det ydmykende og har ikke noe med sex å gjøre.

Denne mannen til trådstarter hadde gjort dette uten å avtale grensene på forhånd. Det er overhodet ikke greit.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Denne mannen til trådstarter hadde gjort dette uten å avtale grensene på forhånd. Det er overhodet ikke greit.

Jeg kan ikke skjønne at noen skulle mene at det var greit. En ting er avtalt spill (selv om jeg ikke skjønner meg på det), men når det ikke en gang er avtalt vil jeg kalle det et overgrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...