Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest MoLiza
Skrevet

Vi har nå prøvd å bli gravid en stund uten at det skjer noe. Bruker eggløsningstester, men får ikke noe utslag på de. Kan det være at jeg ikke har eggløsning? Har mensen som normalt da. Kanskje jeg bare er utålmodig, men er så redd for at det skal være noe galt med meg. Har ikke brukt prevensjon på et par år(og vi har ikke blitt gravid, men vært litt "forsiktige"), og for et år siden mistet jeg mensen i et halvt år, men alt det er jo normalt nå så det skulle vel ikke ha noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha eggløsning selv om det ikke gir utslag på EL-testene. Jeg har ikke alltid fått utslag på dem, selv om tempmålingene (og EL-smertene!) viser at jeg har EL likevel. Jeg vil anbefale deg å begynne å måle tempen - da vil du få et klart svar om du har EL eller ikke! Se her.

Skrevet

Det kan være at du ikke har eggløsning ja. Det var tilfelle for meg. Men etter utredning og pergo-kur fikk jeg eggløsning. Så hvis dere har prøvd 1-2 år så ville jeg kontaktet fastlegen. Jeg angrer på at jeg ikke kom i gang med utredning tidligere fordi jeg var så treg med å komme meg til legen.

Skrevet
Vi har nå prøvd å bli gravid en stund uten at det skjer noe. Bruker eggløsningstester, men får ikke noe utslag på de. Kan det være at jeg ikke har eggløsning? Har mensen som normalt da. Kanskje jeg bare er utålmodig, men er så redd for at det skal være noe galt med meg. Har ikke brukt prevensjon på et par år(og vi har ikke blitt gravid, men vært litt "forsiktige"), og for et år siden mistet jeg mensen i et halvt år, men alt det er jo normalt nå så det skulle vel ikke ha noe å si?

Hei, samme problemet som deg hadde jeg også, ble ikke gravid i løpet av da 2 årene jeg ikke gikk på pilla. Jeg dro til min fastlege, som bar sa at jeg måtta ta det med ro og ikke stresse, kroppen ville komme seg av seg selv. Etter å ha mistet mensen i fjor sommer, dro jeg direkte til gynekologklinikken der jeg bor og fant iut at jeg hadde høyt prolaktin niva, noe som gjorde at jeg ikke fikk EL. Fikk en hormonkur for å få ned prolaktinnivået, dette fungerte, men alikevel ingen EL. Ble satt på første pergo kur i februar i år, og skal på nr 2 i mai (dobbel) fordi den første ikke ga noe utslag.

Så mitt tips er: Kom deg til lege, utredning kan ta tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...