Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med full jobb (skift-arbeid), samboer og to barn syns jeg det er vanskelig å finne tid til å trene. Andre?

Jeg må jo på jobb, så den er grei.

Jeg kan trene etter ungene er lagt for kvelden (de er 4 og 5,5 år gamle), men da går det jo ut over kvalitetstiden sammen med samboer...

Føler at treningen kræsjer med et eller annet/en eller annen hele tiden, så jeg får jo nesten dårlig samvittighet hver gang jeg skal trene - og jeg elsker å trene! :trene:

Selve treningen behøver ikke ta mer enn en times tid, men i tillegg så kommer tiden det tar å komme seg til/fra treningen og så må jeg jo nødvendigvis dusje etterpå, så alt i alt så blir det et par timer. Jeg vil helst trene 4-6 dager i uka, men som regel trener jeg bare 3 dager i uka (med dårlig samvittighet), fordi jeg føler det sånn....

Er jeg hysterisk, eller er det andre som også tenker sånn?

Gode idèer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg et treningsapparat hjemme? Da sparer du i alle fall reisetid, og du kan gå rett i dusjen i heimen...

Skrevet

Har spinningsykkel hjemme, i tillegg til manualer, hoppetau og diverse trenings-DVDèr, men jeg yter mer (maks) når jeg trener utenfor hjemmet, det være på landeveien eller treningssenteret. Hjemme føler jeg at jeg må være tilgjengelig, dersom det skulle være noe. Når jeg trener utenfor hjemmet, er jeg "fri" til å bare trene og tenke på meg selv, og det er der den dårlige samvittigheten kommer krypende.... Kan hende jeg bare må lære meg å slappe av....

Gjest Elfrida
Skrevet

Er det noen som klager på at du er lite hjemme eller er det bare din egen dårlige samvittighet som holder deg igjen?

Det at du trener og tar vare på deg selv kommer jo definitivt familien din til gode, som får en frisk mamma og samboer med overskudd, så jeg syns ikke du bør ha dårlig samvittighet i det hele tatt.

For øvrig syns jeg jo det er veldig bra at du får til 3 dager i uka!

Du kan jo se om du klarer å kombinere trening og samvær med familien - sykle til jobb/barnehage, aktive søndagsturer etc.

Gjest blixen
Skrevet

Jeg har det også litt sånn som du beskriver, men jeg har funnet ut at det er det eneste alternativet for øyeblikket; altså å sette av tid til trening.

Men jeg går likevel gjennom hele sullamitten om at og om at igjen. Bare sånn det er å være mamma kanskje? :forvirret:

Jeg er veldig fornøyd når jeg klarer en joggetur før frokost i helgene, da har jeg resten av dagen fri. Bare så synd at jogging ikke er yndlingen... :sjenert:

Uansett, ofte når jeg tenker at "nei, i dag skal jeg kose meg med ungene, drit i treninga", så blir det ikke alltid sånn. Ikke alltid det blir som en har tenkt liksom. Derfor må jeg bare være litt ego. :)

Skrevet

Takk for svar!

Joda, d er nok sånn at det er min egen dårlige samvittighet som stopper meg, men så er d jo også sånn at jeg får dårlig samvittighet dersom jeg IKKE trener.... Jeg må nok bare lære meg å overkjøre de negative tankene, og bli mer egoistisk i forhold til trening.... Som sagt i et svar over her, så vil jo treningen min komme familien min til gode også, i og med at jeg er så glad i å trene....

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg er alene med tre barn. Jeg finner tid til å trene likevel.

På mandagene er de to eldste på trening, da rekker jeg en kjapp omgang styrke før jeg henter dem igjen.

Tirsdagene trener jeg fast aerobic.

Onsdagene har jeg barnefri og trener det jeg får tid til å trene, alt etter hvilke andre planer jeg har.

Torsdagene trener jeg fast styrke i sal.

Fredagene trener jeg, dersom jeg har barnefri helg.

Lørdagene trener jeg styrke i sal. (Dersom jeg ikke har vært ute på fredag, hehe)

Søndagene trener jeg høy puls, de helgene ungene er hos faren.

Hver uke ser ikke sånn ut, da. Kommer an på hva annet som skjer. Tirsdag og torsdag er prioritert, sånn at jeg får en runde kondisjon og en runde styrke i løpet av uken.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg hadde fått dårlig samvittighet overfor ungene dersom jeg ikke trente. Å ikke trene innebærer en trøtt mor med lite overskudd og stressnakke.

Skrevet

Jeg sliter med å finne tid selv, jeg. Samboeren jobber skift og er mye borte på ettermiddag/kveld. Da er jeg alene med ungene, og det er nytteløst å være med på organisert aktivitet. Derfor har jeg måttet finne alternative løsninger. Har en trimsykkel og en Video vitamin-DVD med Kari Jaquesson som jeg ofte bruker etter at ungene er i seng. I tillegg er jeg mye ute med ungene på ettermiddager og i helgene. Da går vi turer sammen eller leker, noe som faktisk kan være god mosjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...