Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg solfaktor tid. Er bare kommet til april, men jeg vil skaffe meg solfaktor for ansiktet nå siden jeg er mye ute. Bare i dagene som var har jeg fått farge i ansikt og på armene etter å ha vært ute i hagen og jobbet.

Vil ha en god solkrem for ansiktet. Jeg er ikke opptatt av å få farge, men god beskyttelse, farge får jeg uansett + masse fregner. Resten av kroppen får lite farge uansett og brunfarge er et fremmedord hos meg siden jeg har rødt hår og fregner - det kan sjelden kombineres med brunfarge uansett hvor hardt man prøver. Jeg vil ha en solkrem som gir god beskyttelse, mye fuktighet, lukter godt.

Noen tips? Hva bruker dere og hvorfor den solkremen til ansiktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker Dr.H solkrem faktor 8, for ansikt.

Denne er jeg veldig fornøyd med, bruker den over vanlig dagkrem, men så bruker jeg Dr.H ellers også, så hvordan den passer sammen med andre kremer aner jeg ikke.

Skrevet (endret)

Jeg liker MD Formulation sin :) den gir meg ikke uren hud, slik andre jeg har forsøkt gjør. Ellers er Sun Boosteren fra Dermalogica fin, men jeg blir litt blank av den (men jeg blir fort blank, da ;)). Den kan blandes i vanlig dagkrem/ foundation også, så da justerer du selv faktoren. Ren er den faktor 30. Blander du 50/50 med dagbkrem feks blir det faktor 15. Praktisk.

Endret av kitekatt
Skrevet

Blir veldig fort blank og fet i ansiktet av å bruke solkrem der... Derfor synes jeg det er litt slitsomt å måtte bruke solkrem. Må pudre nesen hele tiden da..:P Så hvis noen har et godt tips til solkremer som gjør huden matt ig ikke glinsende, så rop ut!! ;)

Skrevet

Vil bare skyte inn at du må være forsiktig med hva slags solkrem du tar på ansiktet. Jeg fikk en mega-reaksjon av en billig Nivea jeg brukte en gang (det var helt krise, og det eneste jeg fant).

Jeg bruker Clarins sine solkremprodukter og en kjempefornøyd med det merke. Ikke for parfymert, går fort inn og er ikke seig. Anbefales!

Skrevet
Blir veldig fort blank og fet i ansiktet av å bruke solkrem der... Derfor synes jeg det er litt slitsomt å måtte bruke solkrem. Må pudre nesen hele tiden da..:P Så hvis noen har et godt tips til solkremer som gjør huden matt ig ikke glinsende, så rop ut!!  ;)

MD Blir ikke blank i det hele tatt :) Merker ikke at den er på. Prøv den :)

Gjest nimbus
Skrevet

Bruker også MD formulation, veldig fornøyd med den. Og jeg reagerer stort sett på alt av solkrem...

Ble anbefalt å bruke den over vanlig hudkrem siden den ikke gir så mye fuktighet i seg selv.

Skrevet

Jeg er også begeistret for MD sin!

Skrevet

Lurer på om det er rett under 300 kroner, men er ikke sikker.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Jeg bruker Vichy sin, som er spesielt for ansiktet. Den er helt tyntflytende, og det merkes ikke at jeg har smurt den på, men den beskytter veldig godt. Selv om jeg bruker høy faktor blir jeg brun, men det blir en fin brunfarge og ikke rødt.

Skrevet
Blir veldig fort blank og fet i ansiktet av å bruke solkrem der... Derfor synes jeg det er litt slitsomt å måtte bruke solkrem. Må pudre nesen hele tiden da..:P Så hvis noen har et godt tips til solkremer som gjør huden matt ig ikke glinsende, så rop ut!!  ;)

Det sa min søster også en gang da jeg spurte hvorfor hun ikke tar solkrem i ansiktet. Men hun begynte straks å bruke solkrem i ansiktet etter å ha fått annengrads forbrenning i ansiktet av solen.

Jeg har alltid brukt høy faktor i ansiktet og bruker gjerne en barnesolkrem. Men de er fete, nå vil jeg ha en god en. Kanskje jeg går for Dermalogica.

Gjest Deception
Skrevet

Shiseido skal visstnok ha blant de beste solkremene på markedet, og de har et bredt utvalg, så du burde finne en solkrem som ikke gjør deg blank. Solkremene fra Dermalogica har visstnok solfiltre av den ustabile typen, som brytes ned av solstrålene.

Dette er ting jeg har lest. Selv skal jeg snart på solferie, og siden jeg fort klør av kjemiske filtre (som er de beste), tror jeg at jeg kommer til å satse på MD Formulations, selv om jeg skulle ønske jeg fant noe bedre. Til kroppen vil jeg da bruke solkremer fra L'Oreal-konsernet pga. gode, stabile filtre. Vichy er en favoritt hos oss i så måte.

Gjest blixen
Skrevet
Kanskje jeg går for Dermalogica.

Jeg fikk prøve på en ny solkrem fra Dermalogica. Kjempegod, og jeg er ellers ikke superfan av merket, men denne likte jeg godt.

Den fra MD som mange her anbefaler, liker jeg ikke; legger igjen en hvit hinne føles det som. Nei, jeg kommer nok til å fleske på meg den fra Dermalogica.

Skrevet
Jeg fikk prøve på en ny solkrem fra Dermalogica. Kjempegod, og jeg er ellers ikke superfan av merket, men denne likte jeg godt.

Den fra MD som mange her anbefaler, liker jeg ikke; legger igjen en hvit hinne føles det som. Nei, jeg kommer nok til å fleske på meg den fra Dermalogica.

Da har du på for mye ;)

Gjest blixen
Skrevet
Da har du på for mye ;)

Tror ikke det, har ikke for vane å smøre tjukt på! ;)

Nei, solkremen fra MD gjorde ikke stort for meg, rensen derfra derimot, er jeg helt avhengig av. :)

Skrevet

Når dere snakker om MD - er det MD Formulations eller MD Skincare dere da refererer til?

Gjest nimbus
Skrevet
Jeg liker MD Formulation sin :) .

Bruker også MD formulation

;)

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg bruker MD sin, med faktor 30 òg er superfornøyd! :klappe:

Det at den kan føles som en hvit hinne er nok fordi en kan ha smørt for mye på..., for det gjør det hos meg (når jeg er uheldig å tar på for mye) ògså men det forsvinner etter 5 minutter, for å si det sånn, den "smelter" inn i huden! Synst den er genial jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...