Gå til innhold

Navelvoks

Anbefalte innlegg

Gjest N. Avel
Skrevet

Hei,

oppdaget for ca en måned siden at det stadig dukker opp noe som ligner på størkna ørevoks (!) i navelen min. Det ligger inni og rundt navelåpningen. Det ser ut som en gul-brun væske, som har størkna. Selv når jeg dusjer og jeg er spesielt næye på å vaske navelen godt og tørke den, så kommer det. Oppdager det aldri før det ligger størkna rundt navelen. Når jeg fjerner det merker jeg også at det er en ubehagelig lukt på det, vet ikke hvordan jeg skal forklare lukt men lukter litt så man skulle tro det kommer litt lenger nedenifra..

Vasker og tørker naveln godt, så skjønner ikke hvor dette kommer ifra. Det kommer svært ofte. Bare hvis jeg har vært på trening og dusja der, og når jeg kommer hjem kan jeg oppdage at det er navel-voks i navelen. Når jeg fjerner det merker jeg at det fortsatt er litt flytende innerst i navelen. Men hvordan kan det komme? Jeg dusjer og tørker navelen godt, og ofte!

Noen som har hørt om dette før, eller vet hva det er? For jeg har ikke peil!!! :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Tror det er død hud og fuktighet jeg.

Om du trener mye så svetter du selv etter du har dusjet. Legger det seg i navlen og blander seg med død hud er det ikke så rart at det lukter litt....... Tror ikke det er annet å gjøre enn å tørke seg godt. LItt talkum kan kanskje holde navlen tørr...

Gjest Vampyra
Skrevet

Jeg har det innimellom og det kommer av irritasjon inne i navelen. Irritasjonen oppstår gjerne hvis man har fått et lite hår, noe lo eller lignende litt langt inn.

Rens med pyricept og qtips, og tørk med qtips etterpå. Når det er sårt kan det være lurt å bruke bacimisyn (er det sånn det skrives?)

Gjest Gjest
Skrevet

Isj, sånt har jeg heldigvis aldri. :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Forrige svar: Det var jo særdeles hjelpsomt!!!!!!!

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg får også sånn av og til. Ganske ekkelt. Jeg føler meg også litt sår i navlen når dette skjer. Pleier å vaske og rense med klorhexidin, tørke godt, og deretter ha på litt bacimycin pudder. Da går det bort.

Gjest N. Avel
Skrevet

Takk takk for nyttige svar! De hjelper meg faktisk veldig :) Godt å høre at det ikke kommer innenifra, at det var høl i navelen inn til magen min eller noe sånt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...