Eliza Doalot Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Jeg skal ut å fly med Snupp, og siden damen hos flyselskapet ikke kunne garantere at jeg fikk beholde vogna helt til gaten, må jeg finne en alternativ måte å "transportere" henne. Hun er 9 mnd og veier ca 8 kg. Det er ikke aktuelt med noen voldsomme dyre greier, for jeg har rett og slett ikke fysikk til å bære henne rundt til vanlig. Jeg må ha den innen en uke (greit å være ute i god tid, ja ), brukt eller nytt spiller ingen rolle. Så, hva kjøper jeg og hvor kjøper jeg det?
Gjest care Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 (endret) Hei, jeg har nettopp vært i utlandet med snuppa mi, på 8, 5 mnd. Vi bruker bæresele. Det vil jeg absolutt anbefale. Snuppa koser seg maximal + at hun får se verden hun også. Greit at det ble litt tungt på slutten, men jeg synes det var verdt det. Du får også mye positiv oppmerksomhet på kjøpet. :-D Edit: sorry, ser nå i etterkant at du ikke har fysik til å bære henne rundt. Jeg leser alt for fort og overfladisk.. Endret 2. april 2007 av care
Eliza Doalot Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 Edit: sorry, ser nå i etterkant at du ikke har fysik til å bære henne rundt. Jeg leser alt for fort og overfladisk.. ← Nei, jeg har dessverre ikke det, så jeg kommer kun til å bære henne der det er umulig eller veldig upraktisk å ha med seg vogn. De bæreselene jeg har sett på har kostet rundt 1000-lappen, og det synes jeg er i overkant for noe som blir såpass lite brukt.
Gjest care Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Nei, jeg har dessverre ikke det, så jeg kommer kun til å bære henne der det er umulig eller veldig upraktisk å ha med seg vogn. De bæreselene jeg har sett på har kostet rundt 1000-lappen, og det synes jeg er i overkant for noe som blir såpass lite brukt. ← Det skjønner jeg. Jeg kjøpte et brukt til 150 kr på finn.no. Det har fungert fint i nesten 9 mnd.
Grooo Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 På forumet på tettinntil.com er det kjøp&salg. Der får du kjøpt både mei tai og andre ting brukt. Du bør i alle fall ikke finne på å kjøpe (eller for den del låne) BabyBjørn, babyen din er rett og slett for stor. Hvis du ser i signaturen min ser du bilder av noen alternativer, og her kan du lese mer om de forsjkellige alternativene: http://www.tettinntil.com/HVA.htm Jeg vil nok helst anbefale deg en Ergo/Patapum eller mei tai. De er enklest, og gode til store barn så du kan ha mye glede av dem framover. Du skriver at du ikke har fysikk til å bære barnet mye, vet ikke hva du mener med det. Men dette er i alle fall alternativer som er mye bedre for både barn og bærer enn BabyBjørn eller bæremeis, så hvis det er slike ting du sammenligner med kommer du til å bli overrasket over hvor mye lettere det er å bære med disse.
Lula Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Å kjøpe brukt bæredings er et bra tips Når vi reiser med småen bruker vi de små trallene (til shopping) som finnes innenfor sikkerhetssjekken helt frem til gaten. De har "barnesete", så om jenta di sitter greit i vanlig handlevogn funker dette veldig bra.
Eliza Doalot Skrevet 2. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2007 Det er sant, Lula...vi kan bruke ei sånn tralle. Hadde ikke tenkt på det! Men uansett, jeg vurderer å kjøpe ei ringslynge. Hvor lenge kan den brukes? Problemet mitt med bæring, er ikke bæringen i seg selv, men den ekstra vekten på bekkenet mitt. Og det antar jeg blir et problem uansett hva slags dings jeg velger...
gaja Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 (endret) vi er godt fornøyd med vår patapum til ca 500. den fungerer bra med mitt småkranglete bekken (ikke at jeg skal skryte på meg store bekkenproblemer, men...). ringslynge funket ikke for me, da bar jeg skjevt. Endret 2. april 2007 av gaja
Grooo Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Hvis du har problemer med bekkenet bør du kanskje ha noe der vekten er helt gjevnt fordelt? Vet ikke så mye om bekkenplager, men slynger belaster jo litt skjevt da. Så muligens er patapum (rundt 500 kr), ergo (rundt 750 kr) eller mei tai (fra 650?) et bedre valg. På den annen side... Slynge tar veldig liten plass å ha med i veska, og hvis den velse vil opp der og da er det jo bedre å bruke slynge selv om den belaster litt skjevt enn å bære med bare armene for det belaster i alle fall masse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå