Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 Vi er gift og har ett barn i barnehagealder. Og min største frustrasjon i hverdagen er at mannen min ikke er interessert i noe annet enn jobben sin og (selvfølgelig) sex. Det fører til at absolutt ALT som skal gjøres i hus og hjem, må jeg gjøre selv. Og da snakker jeg ikke bare om ukentlig husvask og å ta ut av oppvaskmaskinen og visa versa. Da snakker jeg om vesentlig vedlikehold av huset. Småting som må gjøres for å bedre boforhold inne i huset (skru opp en varmeovn, sette opp hyller, male lister, ordne utemøbler, skifte vinduer (hvor råta ligger svart i treverket) beise ubehandlede innsatte vinduer (for 10 år siden), småreparasjoner av inventar, osv. osv. ...... . Det er akkurat som om verktøy har en smittsom sykdom når det skal gjøres noe i forbindelse med hjemmet, og ingenting blir gjort før det er absolutt høyst nødvendig. Flere verktøy jeg hadde før vi traff hverandre, bare brukte han til de ble ødelagt, og så ble det bare liggende der (ikke erstattet eller reparert). Han har en generell holdning til sitt liv og sin omverden at ; "Man bruker det man har til det går istykker, og vedlikehold underveis gidder man ikke. Og når det har gått istykker, så har det det." (Punktum) Det er den holdningen som går igjen på absolutt alt i livet hans, og han gjør aldri noe utover det, som for han, er absolutt høyst nødvendig. Hvis han bare har de elementære behov dekket, mat - varme - jobb- TV - sex, så er han "lykkelig". Resten faller da selvfølgelig på meg. Han lager aldri mat, tar absolutt ALDRI initiativ til NOEN TING ! Jeg bare MÅTTE ha ut litt frustrasjon her i forumet.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #3 Skrevet 2. april 2007 Jeg har tatt det opp med han flere ganger, og i løpet av den da påfølgende diskusjonen er det alltid jeg som "vinner" argumenteringen. det kan være en forbedring i en bitte liten periode, men så er det ved sitt gamle igjen.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Jeg har tatt det opp med han flere ganger, og i løpet av den da påfølgende diskusjonen er det alltid jeg som "vinner" argumenteringen. det kan være en forbedring i en bitte liten periode, men så er det ved sitt gamle igjen. ← Dette skal du ikke finne deg i. Vet ikke helt hvordan man kan løse slike problemer jeg, men synes ikke du bør vaske tøyet hans og lignende. Er man voksen så passer man på sitt eget tøy.Hvis du lager middag, så får han ta oppvasken. Gi klar beskjed om at han får begynne å oppføre seg som en normal voksen person.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Virker som om ditt største problem er at han ikke er handyman? Hva med å leie inn en snekker til å ta oppdragene, så er det gjort? Om han jobber mye, og ikke er noe flink til å fikse hus, er det da vel ok å betale en proff for å gjøre det?
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Når jeg har sagt ifra om slike "detaljer" så er det bare sure miner og gneldring om at "han er så sliten fordi han jobber" . Han har en holdning til arbeid om at den typen jobb han har er så myyyyyye mere slitsom enn alle andre jobber. Han kan få det til å høres ut som om han er den eneste som 'faktisk' jobber i hele landet. M.a.o. så har han en holdning som går på det at "andre gjør "ingenting" som "sitter på kontor".
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Om han jobber mye, og ikke er noe flink til å fikse hus, er det da vel ok å betale en proff for å gjøre det? ← Vi er begge i lavtlønnsyrker, og hadde jeg hatt råd til det så skulle jeg ha betalt en proff for mange år siden til å gjøre div. "husarbeid".
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Du kan jo kanskje fortelle han at du ikke tenner på late, stytete menn og at din sexlyst når han sitter på ræv og klager er ikkeeksisterende. Så direkte tale bør han tåle. Det _er_ ikke noe vindundermiddel for tenningen at du er "mannen" i huset og tar alt som er av ansvar når noe skal gjøres. Behøver ikke være 50-50 nødvendigvis,men om det blir 99,9%-0,1% i hans disfavør så er han lat. Det er jo bare flaut,-for han. Min mann er heller ikke noen handyman, og det er greit. Men han vet godt at litt initiativ fra hans side når det gjelder "drittarbeid" fører til en bedre tone her hjemme. Da viser han at han er endel av vårt team og at han respekterer meg. Det er ikke respekt å ikke "gidde" å stå på, vise litt innsats.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå