Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig mange føflekker og ønsker å fjerne de største og de som står ut. Jeg bare lurer på om det er andre måter å fjerne de på enn å skjære de vekk? Jeg vet at det går ann å bruke laser mot de som står ut, men går det ann å gjøre det samme med de som ikke står ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går bra å fjerne slike føflekker som ikke står ut også. Sjekk ut laserklinikken.no :)

Skrevet

Ok, takk for svar :) Noen som vet om steder i Bergen jeg kan fjerne føflekker ved hjelp av laser?

Skrevet

Hei. Har bare lyst å informere deg om at det går ann å fryse de vekk. Det er mye billigere. Jeg har mange føflekker selv, og har fjernet både med laser og frysing. Da jeg fjernet med laser fikk jeg en hvit flekk der flekken hadde vært. Tror jeg betalte 300 for en flekk. Med frysing betalte jeg pr. halvtime, ca. 500 kr. ca 20 stk på denne tiden. Det ble ikke merker. Noen måtte jeg fruse 2 ganger. Verd å undersøke. :)

Skrevet
Hei. Har bare lyst å informere deg om at det går ann å fryse de vekk. Det er mye billigere. Jeg har mange føflekker selv, og har fjernet både med laser og frysing. Da jeg fjernet med laser fikk jeg en hvit flekk der flekken hadde vært. Tror jeg betalte 300 for en flekk. Med frysing betalte jeg pr. halvtime, ca. 500 kr. ca 20 stk på denne tiden. Det ble ikke merker. Noen måtte jeg fruse 2 ganger. Verd å undersøke. :)

hvem kontakter man for å fryse dem vekk?

Skrevet

Det var i Stavanger. En akupuktør. Vet ikke om jeg har lov å oppgi noe navn her....

Skrevet

Har ikke han akupunktøren et lite frynsete rykte? Nå har du jo ikke skrevet noe navn, men husker en repotasje om en akupunktør fra Stavanger som drev med dette, og det var visstnok ikke helt forsvarlig eller noe sånt. Men jeg vet ingenting med sikkerhet da. Men verdt å stille noen spørsmål om denne behandlingen. F.eks. om føflekkene blir sjekket først osv.

Skrevet

Jeg vet ikke noe om dårlig rykte, men det kan jo selvsagt stemme uten at det er kommet for mine ører. Jeg var hos lege og fikk sjekket mine før fjerning. Måtte skrive under på papirer om at de var sjekket hos lege ( tror jeg) Når det er sagt, kan en jo aldri utelukke føflekk kreft uten at de blir sjekket. og ettersom jeg forstår kan det bare gjøres når du har skjært dem vekk. Vet ikke hvordan det evt gjøres når en bruker laser.

Skrevet

til metis: Vil du si noe om hva dette rykte gikk ut på? Kan jo være til hjelp for andre... :)

Skrevet

Ja, skulle gjerne gjort det, men husker det ikke. Men det er jo ikke sikkert det er samme fyr... :sjenert: Synes jo det hørtes betryggende ut at man var nødt til å sjekke føflekkene FØR man fikk dem fjernet.

Jeg er enig at det ikke er nok å se på føflekkene for å sjekke om de er ok, men min lege så over mine og sa de så helt ufarlig ut, og at det ikke var behov for å fjerne dem for å få dem kontrollert. Går ut fra at leger har den type kompetanse som skal til for å se føflekker som er skumle eller i faresonen, ja ihvertfall de fleste da! :ler:

Ønsker ikke å skremme folk vekk fra det tilbudet som tydeligvis er i Stavanger, men mener det er greit å sjekke ut slike ting. Ingenting er bedre enn ting som funker!!! Kanskje et søk på nettet vil gi flere svar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...