Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 mnd på vei og kun lagt på meg 1 kg.

Det gjør ikke noe det, overhodet ikke. Men er det normalt.

Er dere bevisste på hva dere spiser?

Har dere gått opp mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 28 uker på vei og har lagt på meg 14 kg.... Hjelp! ..men så var jeg veldig tynn i utgangspunktet da.

TB

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei og har gått opp sikkert 15 kilo snart.

Det morsomme er at vsa. magen, puppene og litt ammetillegg på lårene som jeg merker selv, kan du ikke se det på meg.

Ansikt, armer, rygg o.l. er like slankt som før, dvs. slankt.

Masse kilo kom med en gang jeg ble gravid, før man "egentlig " skal legge på seg.

Har spist meg mett, som vanlig, og ganske sunt, som vanlig.

Trente vanlig første 6 mnd, litt mindre ettersom jeg er blitt mer tung og sliten, men jeg trener fremdeles.

Ergrer meg derfor over alle snusfornuftige råd i brosjyren fra legen om at man "bør ikke øke mer enn ditt og datt".

Tydeligvis at kroppen min har sin helt egne mening om dette, og gjør som den selv vil!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har gått opp totalt 5 kg. i hele svangerskapet og er nå i slutten av 6 mnd. snart :D 25+5 idag da. Har vel ikke endret kostholdet så alt for mye, men passer meg selvfølgelig for at jeg ikke stapper i meg for mye brus og junk food. Spiser masse fisk i stede for kjøtt nå faktisk og masse grønnsaker og frukt. :D

25+5 :wink:

Skrevet

Hvorfor er det så forskjell fra person til person?

Er det pga. hvor mye en veier fra før?

Har noen kilo for mye, ja!

Att hvis man er tynn/ slank så legger man på seg mer og omvendt!?

Nei, det tror jeg ikke.

Venninen min hadde noen kilo for mye da hun ble gravid, men allikevel la hun på deg, ja jeg tror det var borti mot 30 kilo. Herregud!!!!! Det er mye.

Jeg tror jeg skal ta meg en prat med legen min neste uke.

Gjest Kristin75 ikke innlogget
Skrevet

Hei,

Er 22+1, termin 26 juni dvs. er 5 mnd. på vei. Har lagt på meg 4,6 kilo.

Men tror dette med vekt avhenger mye av hvor mye man veier FØR man blir gravid. Jeg har en helt normal vekt og høyde (litt for mye kilo synes nå jeg da), og har gått sånn passe opp i vekt nå. Veninnen min som har termin nesten samtidig som meg er høy og slank, og hun har lagt på seg masssse.

Aner ikke om det' har sammenheng men..?

Vel, kanskje ikke. For når jeg tenker meg om la en annen slank-passe -høyde-og vekt veninne på seg 30 kilo når hun ble gravid for 3 år siden.

Hmmm.....

Vi er alle forskjellige

Skrevet

Jeg er 4 mnd på vei og har gått ned 5 kilo.Har ikke gått opp ett gram. :wink:

Gjest Zalomine
Skrevet

Og når dere sier 30 kilo er masse (ja det ER det) tenk da når mamma lå på sykehuset og prøvde å "holde inne" min lillebror (han kom nå likevel da, ti uker før tiden) Hun hadde ikke lagt på seg så mye, det var jo en studn igjen også. Men de to hun lå på rom sammen med, de hadde begge lagt på seg 40 kilo hver! Det er mye det! De måtte ha ei ekstra dyne på tvers, rett og slett fordi magen var så stor (etter min erfaring er ikke sykehusdyner de smaleste på jord heller, men dette er jo 22 år siden, ting kan ha endret seg)

Men ellers så ER det nok svært varierende fra person til person hvor mye man legger på seg. Dette kan jeg ikke så mye om, jeg legger nok på meg av helt andre grunner... (latskap?)

Skrevet

Fredagsbarn!! 8)

Jeg MÅ bare kommentere det aller siste du skrev her.

Jeg bagynte å gå masse opp helt fra begynnelsen av med mine to første barn.Nå har jeg gått ned -5 kilo.

Dette har aldri hatt noe med latskap å gjøre.Jeg var myyyye mer aktiv da jeg ventet nr1 og nr2.'

Nå er jeg virkelig lat vil jeg heller si.

Da jeg ventet mine to første gikk jeg i mange timer for dagen og jeg syklet over alt.Jeg svømte og holdt på.Men likevel gikk jeg opp opp og opp.Tilsammen gikk jeg opp 18 med første og 23 kilo med andre.Jeg tror dette har veldig mye med hva du spiser og hvor mye du spiser.

Jeg er veldig sunn nå i forhold til det jeg var med dem.Selv om jeg var aktiv,så gikk jeg opp så pass mye.

Nå r jeg ikke så aktiv som da men jeg har likevel gått NED.Merkelige greier.

ha en god dag

Gjest Zalomine
Skrevet

Det jeg mente var at jeg går opp i vekt, uten å være gravid da :) (altså må det skyldes latskap, eller for mye sjokolde?) :D

Skrevet

Jeg må visst ha misforstått jeg ,ja :lol::lol::lol:

Jeg MÅ lære meg å lese litt saktere gjennom innleggene :roll::roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange legger på seg grunnet mengden med vann som samler seg opp i kroppen. Alt er jo forskjellig fra person til person. Men man skal ikke undergrave at mange legger på seg nettopp fordi de tar det alvorlig at man skal spise for to. Noe som forøvrig ikke er sant i det hele tatt, man skal spise dobbelt så sunt.

Min vektøkning skal vel ligge på normalen - nå er jeg kun i sluttfasen av 6 mnd. så jeg har ennå litt tid på å bygge på vektskåla da. :wink:

25+6 :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg la på meg ca. 15 kg tenker jeg...

Forøvrig roste kollegene mine meg med at jeg var blitt SÅ slank.... :ler: - men dette var før de så noe da....

Skrevet

Har nesten ikke vann i kroppen. Har aldri likt brus. Spiser sunt. Går overalt. Trener flere ganger i uken. Ser slank ut, men hadde synlig mage da jeg var to måneder på vei.

Synes det er litt kjipt at andre tror vektøkning henge sammen med enten latskap eller dårlig kosthold.

:cry:

Tror kroppen min i det øyeblikk jeg ble gravid bestemte seg for at her var det best å lagre slik at den hadde noe å tilby utover i svangerskapet og til ammingen. Er nødt til å prøve tro det for ikke å føle meg som en dårlig mor som gir babyen sin diabetes og det som verre er.

Det jeg mener er at det er veldig fint å fokusere på sunn livsstil for gravide (rent bortsett fra at det kan bli litt vel mange pekefingre, har jo egentlig ikke lov til noe som helst), men hvorfor må man bry seg så mye om akkurat antall kilo? Det gjøres som sagt i alle opplysningsbøker og hefter også, like nitrist hver gang synes jeg.

Skrevet

Jeg har gått opp ca 1 kg til nå, og jeg er 26 uker på vei (snart 27).

Jeg var ikke syltynn fra før, men den ene kiloen har lagt seg kun på magen , og så har jeg faktisk blitt mindre i rompa og lårene..... Kroppen min har rett og slett forandret seg etter at jeg ble gravid. Klager ikke på det jeg. Føler meg faktisk bedre nå enn på lenge :)

Skrevet

Jeg er 18 uker på vei og har lagt på meg 1 kg.

Jeg har spist det jeg har lyst på (bla. godteri :oops: ) og var ikke dårlig i begynnelsen av svangerskapet (kastet ikke opp!).

18+1

Gjest Zalomine
Skrevet

Klips: Jeg trur du gjør helt rett i å tenke på at kroppen legger opp små lagre. Tross alt, det virker som om du "gjør alt rett", og da gjør sikkert kroppen din det som den mener er rett under omstendighetene også.

Jeg har aldri ment å si at gravide legger på seg av kosthold eller latskap (vel, noen gjør det også, men det er da tross alt MENINGEN at gravide skal legge på seg litt også da). Om jeg har blitt tolket slik, så beklager jeg så meget, jeg mente jo hele tiden at JEG legger på meg av slike årsaker, da jeg altså rett og slett går opp i vekt, og ikke er gravid. (vel, jeg begynte å legge på meg da jeg traff min samboer, som innførte mye mer brus og sjokolade i mitt kosthold enn jeg var vant med. Men, jeg har nå innført mer bevegelse, og litt mindre brus og snop enn han var vant med, så alt i alt så klarer vi oss fint :) )

(og ja, jeg kan bekrefte at jeg ikke er gravid denne måneden heller. P-pillene har funket, mensen kom. Som ventet. Som ønsket. Men likevel... joda, det er slik det bør være, men jeg gleder meg i alle fall til jeg kan begynne å håpe på ikke-mens!)

Skrevet

på kontroll i uke 21 hadde jeg lagt på meg 4 kg totalt. Jeg er veldig glad for det, for jeg har noen kilo for mye og er redd for å bli kjempestor i svangerskapet. Mulig jeg blir det likevel da :oops:

Ellers så var jeg ikke dårlig i begynnelsen av svangerskapet (dvs. kastet ikke opp) og spiser det jeg vil. Legen min er ganske "easy-going" på det med mat, så da er jeg det og!! :hoho:

Blir uansett spennende å se hvordan jeg "ender opp".

• 2 måneder senere...
Skrevet

Nå er jeg 36 uker på vei, hadde lagt på 6 kg. Var på kontroll på onsdag og da hadde jeg gått ned 1 kg. Så jeg er stor fornøyd. :hoppe:

Dere da, har dere gått opp mye????

Skrevet

Jeg er hverken gravid eller har lagt på meg :lol: men det er en ting jeg lurer litt på: Hvorfor er det vanlig å gå NED i vekt i begynnelsen av svangerskapet? Hva er det som skjer med kroppen?

Jeg lurer

Lillen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...