fuerza Skrevet 1. april 2007 #1 Del Skrevet 1. april 2007 Når bør man søke om lærlingplass? Føler jeg er for sent ute nå Når pleier de å bestemme seg for hvem de vil ha? Og hva skriver man i søknaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 1. april 2007 #2 Del Skrevet 1. april 2007 Du skriver søknaden, men leverer den personlig. Omtrent umulig å få lærligengeplass mange steder i landet, så personlig oppmøte, hvor de får truffet deg og snakket litt med deg allerede da, er ikke annet enn positivt. For øvrig plukker faren min sitt firma lærlinger ut fra de elevene de har hatt i praksis i løpet av de to skoleårene. Så det kan være veldig lurt å ta kontakt med praksisstedene dine først. De kjenner deg, på godt og vondt, og dersom du har gitt et godt inntrykk, med stor arbeidsvilje og lite fravær, stiller du foran de som ikke har vært der på praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 1. april 2007 #3 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg syns ikke du er sent ute, tror det er ganske vanlig å søke på denne tida. Når jeg var lærling søkte jeg i mai, og de tok ikke folk inn på intervju før i juni, og i juli fikk jeg vite at jeg fikk plassen... Men det varierer vel fra bedrift til bedrift... Det er viktig som niomi sier å vise interesse, og gjerne møte opp personlig med søknaden, eller ihvertfall ringe. Da skiller du deg ut fra mengden - for det er få lærlingsplasser, og mange om beinet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~white lady~ Skrevet 4. april 2007 #4 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg begynte å søke i august, men var utrolig heldig og fikk plass, og der jobber jeg fremdeles den dag i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 4. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2007 Er jeg heldig er det altså fremdeles sjans for napp. Men jeg har mine tvil Så få lærlingplasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 4. april 2007 #6 Del Skrevet 4. april 2007 Er jeg heldig er det altså fremdeles sjans for napp. Men jeg har mine tvil Så få lærlingplasser.. ← Vel, det er bare å stå på og vise interesse! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuerza Skrevet 5. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 5. april 2007 Vel, det er bare å stå på og vise interesse! Lykke til ← Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lanyah Skrevet 6. april 2007 #8 Del Skrevet 6. april 2007 Er ikke noen frist for å søke læreplasser, men av erfaring, vet jeg det er vanskeligere om du søker etter sommeren...! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå