Krokus Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Plenen vår er full med mose og det er den del steder som plenen er helt ødelagt,har lyst på fin grønn plen,hva må jeg gjøre og når?
Gjest Persille Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Her kan du lese om vedlikehold av gressplen. Aller nederst på siden så står det noe om renovering av gammel gressplen.
Plonk Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 Denne mannen er plenguruen min www.olleberg.nu Sjekk de plenene han har, det er ikke til å tro!!! Han har veldig gode råd for hvordan man tar vare på plenen, året rundt.
Kvist Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 For en plen! Ser nesten litt ekkelt ut, som nystøvsugde vegg til vegg tepper utendørs. Tror jeg hadde vært redd for at jeg skulle miste et hårstrå og ødelegge idyllen hadde jeg vært i en sånn hage.
Grendel Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Generelt for plen med masse mose på gjelder at den er blitt klippet for kort. I den øverste linken står det at du bør ha en gresshøyde på 4-5 cm når det er ferdigklippet. Det fins sikkert mosekiller du får kjøpt også.
Grisen Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Man får kjøpt granulert "mose dreper" på hagesentre. Denne er litt dyr, men ganske effektiv. Plenluftere er veldig bra til sitt formål, men har desverre lett for å spre moste til andre steder av planen da det ofte setter seg fast inni. Noe å tenke på før man eventuelt anskaffer seg det. mose kommer ofte på skyggefulle steder og dersom gresset blir for kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå