Gjest Gjest Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Har hatt en kjempeoppvask med samboer etter stygge episoder over lang tid. Han har behandlet både meg og barna veldig dårlig, jeg reagerer til slutt med å be om skilsmisse. Familiene informeres (han snakker med sin og jeg med min). Så går dagene, og jeg re-vurderer. Ikke fordi jeg plutselig aksepterer det han har gjort, men fordi jeg lurer på om vi kan komme ut av dette. Vil prøve i det lengste, vi har tross alt barn. Kanskje kan noe forandre seg... Men, nå er jo familiene engasjert i dette. Min familie støtter meg nå helt i skilsmisse-tankene, og sier at jeg må komme meg bort ifra han fordi han ødelegger livet mitt. "Du kan aldri mer stole på han, når han så tydelig har vist at han rett og slett vil dere vondt. Det er best for barna at de får fred nå," sier de. Aner ikke hva hans familie sier, men skjønner på telefonsamtalene han har med dem, at de ikke vet noe om hans skyld i dette, og anser det hele for å være et "påfunn" fra min side, at jeg er lei av han, og at jeg egentlig bare har utnyttet han (?!). Dette ble jo veldig diffust, har ikke lyst til å gå i detaljer, men spørsmåer er: Hvordan skal jeg finne balansen mellom det å vurdere selv hva som er best, og hente inn gode råd fra familien min? Jeg trenger støtten, men vet at det er vanskelig for dem å støtte meg i et valg som virker helt ulogisk i forhold til hva han har gjort. For ikke snakke om: hvordan forholder jeg meg til familien HANS når jeg treffer dem? De er jo hellig overbevist om at han er en engel, og når jeg forteller hva han har gjort, vil de tro det er løgn for å dekke over at jeg egentlig bare vil bli kvitt han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå