Sukkersøta Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Har langt hår, et stykke nedenfor skuldrene, fall (krøller når jeg ikke glatter det ut). sparer men må hele tiden klippe tuppene for de fliser seg opp. Håret er ellers ganske tørt. Noen som har anbefalinger? Skal shoppe på nett nå og det er 1000 vis å velge mellom. Skal jeg bruke produkter for TØRT hår eller slitt hår??? Håret mitt er begge deler...
cocco Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 For å være veldig kategorisk, så trenger slitt/behandlet hår først og fremst proteiner. Hår som er tørt, trenger naturlig nok fuktighet. Har man slitt hår (gjerne etter å blitt farget etc) er det viktig at man tilfører proteiner, men dette kan føre til at håret føles enda mer tørt. Da kan man med fordel ta en fuktighetskur etter man har brukt proteinkuren. Eks. på en ren fuktighetskur; Redken Clear Moisture Water Rush Eks. på en proteinkur; Redken Extreme Ellers så finnes det kurer som kombinerer proteiner og fukt bra, som f.eks; FUDGE Dynamite Anbefales!
Gjest Bodillen Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 (endret) Et lite tips som jeg bruker; ta litt balsam i hendene og klem i nyvasket, fuktig hår. Det får frem krøllene, og håret ser ikke så slitt ut i tuppene. Men ikke ta mye, og ikke i hodebunnen, ellers blir det bare for tungt og ser fett ut. Endret 1. april 2007 av Bodillen
Gjest bada Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Har du like mye krøller som han skumle Plante-Robert?
Paiemiraja Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 (endret) takker alle for gode tips. Jeg hadde kjempekjempe tørt hår. Har hatt problem med håret i et par-tre år nå. Helt umulig og slitt, lite glans. Har hår til nedenfor midja. Det floket seg alltid. Var noen dager som en eneste stor dread, jeg kunne bruke den som en hodepute. Jeg har prøvd mange billige butikkkurer og balsamer. Og også dyre som Joico. Problemet var at jeg ikke forsto forskjellen på proteinkur og fuktighetskur og at jeg trengte dem begge. Har også undervudert bra shampoo/balsam og leave-in. (har hatt mange mislykkede frisør shampoo og balsamkjøp, og kviet meg lenge pga økonomi) Jeg kjøpte Redken Allsoft shampoo+balsam, Fudge Dynamite, Kerastase Masquintense og Moistrepair revival creme fra KMS. Har brukt to ganger og håret mitt er som silke igjen. Kjempeblank, glatt og myyykt. JIPPI. Endret 6. november 2007 av Paiemiraja
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 Redken er på tilbud nå på LF, shampo og balsam for under 200,-. Anbefaler All Soft for tørt hårt. Kuren Heavy cream er veldig god. Proteinkurer må ikke brukes alene, man må også bruke fuktighetskur. For mye bruk av proteinkurer kan ha motsatt effekt ved at håret blir sprøtt og knekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå