MuffinTop Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Jeg har nå vært på HM og prøvd linbukser og capribukser i bomull. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe alt en størrelse for lite, for jeg vet jo *egentlig* av erfaring at de viser seg ut. Spørsmålet er bare hvor mye? Og hvor fort? Dessuten oppdaget jeg da kom hjem, at lengden ble alt for kort når jeg kjøpte en størrelse for liten. Slitsomt! Er jo ikke 100% sikker på at de kommer til å vide seg ut/sagge så de blir litt lengre heller, så nå har jeg tenkt å levere tilbake alt sammen. Hva gjør dere? Kjøper dere bukser som er for små og håper de vider seg ut? Eller vet dere om et sted man kan kjøpe sånne typiske sommerbukser, som ikke er steindyre, og som ikke vider seg ut?
Saeria Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 De eneste buksene jeg kjøper som er litt vel stramme er jeans. Jeg tror jeg ville byttet og hørt med betjeningen om buksene vider seg mye ut.
kitekatt Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Jeg har endel linbukser fra HM og de har ikke videt seg ut. de gjør jo det litt i stoffet når det varmes opp av kroppen, men går tilbake etter vask. Vider seg ikke ut i linningen for der er det jo sydd. Jeg kjøper den strl. jeg pleier å ha.
Gjest Catwoman Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 (endret) Lin vider seg alltid ut, så den er egentlig grei. Men bomull gjør det noen ganger litt, noen ganger mye og noen ganger ikke, og da blir det vanskelig. Har samme problem som deg med å finne fine bukser som fortsatt er fine når jeg har hatt de på et par timer, og ikke bare med en gang jeg tar de på etter vask. Og mange mister fasongen også når de vider seg ut. Men husker ikke at det var sånn før - for noen år tilbake på den tiden hvor det ikke var så mye jeans som det er nå, hadde jeg flere stoffbukser, bomull for det meste tror jeg, i forkskjellige tykkelser og varianter - og jeg kan ikke husker at de videt seg ut sånn som alle bukser gjør nå... eller er det bare jeg som husker helt feil? :klø: Endret 1. april 2007 av Catwoman
cocco Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Lin er jo av natur slik at den utvider seg noe/mister fasongen etter en stund. Jeg kjøper selv alltid linbukser, særlig fra HM, i minste str.. Ellers er det stor forkjell på kvalitetene her. Har bl.annet en linbukse som er mye dyrere i meget bra kvalitet, og den holder seg lengre.
kitekatt Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Kankje linbuksene mine er blandet med noe annet...orker ikke gå og se nå, men det kan være. Hadde en gang en linbukse som så helt grusom og krøllete og posete ut på etter 1 time. Det var litt leit for det var i dåpen til sønnen min :S Men de andre er fine. De er ikke av den grove typen.
MuffinTop Skrevet 4. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2007 Takk for svar jenter! Jeg tror også at ting var i bedre kvalitet før. Nå er veldig mye made in China - det er billig, men ikke fullt så bra... Tror nok dyrere bukser fra litt bedre butikker holder seg lenger og bedre. Men HM er jo så billig Jeg har forresten kjøpt en linbukse til fra HM. Jeg som vanligvis er str 38-40, kjøpte en bukse i str 36. Etter en time var den kjempevid! Men den typen bukse er ganske spesiell da. Den er fra ungdomsdelen til HM, koster 149 kr og finnes i sort, mørke(khaki)grønn og beige, er laget i India, og har et lite mønster nedover. Så vet dere det - at den buksen i hvert fall vider seg ut! God påske! :-D
Gjest Deception Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 Nja, pris og kvalitet henger ikke alltid nøye sammen. For to år siden kjøpte jeg en linbukse fra Bruuns Bazar til 1200, og etter vask krympet den så mye både på lengden og bredden at den ikke var noe fin lenger.
Gjest gloria Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 nja..kjøpte en linbukse fra miss sixty av alle ting for noen år siden, og den har holdt seg kjempebra. vider seg så klart litt ut ,men er ikke særlig mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå