Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mangee som er så kjempefornøyd med ikea. Det er blillig bra og kreativt, sier de, men hver gang jeg kjøper noe på ikea synes jeg det er dårlig tilpasset.

Eks kjøpte skohylle til å henge på veggen. Kjempepraktisk synes jeg - lett å vaske under. Når jeg fikk den opp og skoa på, viste det seg at mellomrommet mellom rillene var så store at hælene datt ned...

eks kjøpte plastbeholdere til å ha sukker osv i . For det første var de ikke til passet norske mål , 1kg sukker passet ikke i en mellomstor boks og den store var alt for stor, de var smalere i bunnen enn på toppen, det gjør at de velta hver gang jeg dro ut skuffen...

Kurvstativ til å ha klær i som skuffene stadig faller "ned" ,

små kubbelys som rant utover hele bordet....ja eksemplene er mange....

Så hva er det som gjør at alle roser ikea sånn opp i skyene. ( i rettferdighetens navn skal jeg si at kjøkkenet fra ikea er kjempebra, men vasken derimot.... :sur:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Det handler nok litt om at "man får det man betaler for", men jeg må faktisk innrømme at jeg er fornøyd med det meste jeg har kjøpt der.

Har en bokhylle fra IKEA som er kjøpt på 80-tallet som jeg alltid har hatt. En nokså ny kommode jeg elsker, en sofa som er helt grei etter prisen å dømme, rammer som er kjempefine, duftlys, servietter, sugerør, to planter som faktisk er flere år gamle, lamper, et nydelig speil osv.

Det eneste jeg kommer på som har blitt raskt ødelagt av mine IKEA-ting må være noen glass som knuste raskere enn lynet, flak som detter av på et servise og at kosedyrene ikke lenger har "ordentlige" øyne.

Når man kjøper noe på IKEA er man nødt til å være litt kritisk, som regel kan man se på et produkt om det kommer til å falle sammen.

Jeg kommer nok alltid til å handle på IKEA, men allikevel - huset skal ikke se ut som at det kunne vært "tatt rett ut av en IKEA-katalog".

Skrevet

Jeg er enig med trådstarter, det er mye dårlig kvalitet på ikea. Møbler har jeg helt gitt opp, for de møblene derfra som faktisk tåler bruk er såpass dyre at man like gjerne kan handle andre steder. Det gjelder forsåvidt mye derfra.

Det jeg godt kan handle på ikea er endel kjøkkenutstyr (kasseroller, servise, sleiver etc), servietter og tekstiler.

Skrevet

Det jeg godt kan handle på ikea er endel kjøkkenutstyr (kasseroller, servise, sleiver etc), servietter og tekstiler.

... kjøpte meg ei steikepanne også fra ikea. Helt ubrukelig for alt brant seg. Tonnevis med fett for å steke en biff. Pannekaker var helt umulig. Det var en billig utgave da, og uten teflon. Måtte ut å kjøpte ny... (Skal jammen returnere den...En må jo vikelig forvente at det skal gå ann å steke maten i en stekepanne, ikke sant?)

Gjest Kitten
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med IKEA jeg, men man må selvsagt se an hva man kjøper derfra...

En del "rækklete" ting som ser ut som de skal dette sammen bare man ser på dem ligger man unna.

At skostativet hadde for store mellomrom mellom rillene til skohælene dine burde du kanskje ha sett selv?

Men ellers er jeg enig med deg.

Man får mye bra og mye drit, til en billig penge. Jeg har masse saker og ting fra IKEA som jeg er kjempefornøyd med.

Skrevet

Har vel bare ett møbel derfra og det er skoskapet. :hjerter_rundt: Helt genialt i både størrelse og fasong. Ellers har jeg kjøpt mest kjøkkenting og servise der og er godt fornøyd. (Ser imidlertid ut som glasuren på en av koppene jeg har er begynt å bli litt slitt.)

Er derimot ikke fullt så begeistret for en del av de større tingene de har. Har prøvesittet en del sofaer når jeg har vært innom og har til gode å finne noen som jeg synes er gode å sitte i. Telysene jeg kjøpte der var heller ikke mye å skryte av. På mange så var det noe "galt" med veken så de lyste nesten ikke i det hele tatt.

Men for all del det er mye som ser bra ut også, så jeg tror jeg sier meg enig med Gjenglemt Sykkellås - huset mitt blir aldri gjennomført IKEA, men en del IKEA ting kommer jeg nok alltid til å ha.

Skrevet
... kjøpte meg ei steikepanne også fra ikea. Helt ubrukelig for alt brant seg. Tonnevis med fett for å steke en biff. Pannekaker var helt umulig. Det var en billig utgave da, og uten teflon. Måtte ut å kjøpte ny... (Skal jammen returnere den...En må jo vikelig forvente at det skal gå ann å steke maten i en stekepanne, ikke sant?)

Ok, burde kanskje preisert at det er kasseroller/panner i 365+ serien jeg bruker å kjøpe. De er ikke de billigste, men ikke svinedyre heller. De aller billigste pannene er naturlig nok bare ræl. ;)

Gjest Tweek
Skrevet

Mitt hjem er ikea :(

Men da vi flyttet hit var det ferdig møblert og da kunne vi lisegodt ha det.. Men vi har likevel kjøpt bord og andre småting på ikea fordi det er billig (som studenter har vi ikke så masse penger) og det er greit. Vi har et helt kjedelig og vanelig lyst bord derfra vi kjøpte fordi dette var litt mindre en normale bord så vi fikk plass til det.

Jeg syntes de har en del fine ting på ikea, og geniale løsninger men jeg ville ikke inredet et helt hjem fra ikea katalogen.. Stor minus er sofaen som var her, den gjynger og er skikkelig ustabil. Nå vet jeg ikke hvordan de som bodde frør oss tok vare på den men det lyder dårlig kvalitet av den sofaen

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har sofa og seng bla. fra Ikea, men jeg liker å blande litt, så har mye fra andre steder også :)

Ser an hva jeg kjøper, den billigste driten som ser vaklevorent ut kjøper jeg ikke

Gjest Blondie65
Skrevet

Mitt hjem er IKEA for en stor del - og det er ting som jeg kjøpte på 80-tallet som har holdt i 10 år og tålt en del flyttinger og er nesten like fint. Det flotte er at trenger jeg nye hyller eller lignende kan jeg fortsatt supplere.

Sofaene deres er det langt mellom de som både er rimelige, fine og gode å sitte i. Salongbordene deres liker jeg ikke i det hele tatt og jeg leter fremdeles etter gode, pene, rimelige og funksjonelle mediamøbler. Det de har er enten tilpasset flatskjerm eller alt for stort, eller det ser ut som det passer på ungdomsrommet.

Jeg har også seng og pult derfra som jeg er godt fornøyd med. Har aldri før hatt så god seng, og den er nå 5 år gammel.

I tillegg til IKEA har jeg arvegods og bruktmøbler. Jeg har også tenkt at det er for mye IKEA i mitt hjem og har vært innom andre steder. Men jeg finner ikke de tingene jeg savner med IKEA der heller.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Mitt hjem er IKEA for en stor del - og det er ting som jeg kjøpte på 80-tallet som har holdt i 10 år og tålt en del flyttinger og er nesten like fint. Det flotte er at trenger jeg nye hyller eller lignende kan jeg fortsatt supplere.

Sofaene deres er det langt mellom de som både er rimelige, fine og gode å sitte i. Salongbordene deres liker jeg ikke i det hele tatt og jeg leter fremdeles etter gode, pene, rimelige og funksjonelle mediamøbler. Det de har er enten tilpasset flatskjerm eller alt for stort, eller det ser ut som det passer på ungdomsrommet.

Jeg har også seng og pult derfra som jeg er godt fornøyd med. Har aldri før hatt så god seng, og den er nå 5 år gammel.

I tillegg til IKEA har jeg arvegods og bruktmøbler. Jeg har også tenkt at det er for mye IKEA i mitt hjem og har vært innom andre steder. Men jeg finner ikke de tingene jeg savner med IKEA der heller.

:Nikke: bord finner jeg aldri der, ble Bohus på meg. Mye som er i overkant minimalistisk og kjedelig, "ungdomsrom" var en god beskrivelse :)

Gjest *Tara*
Skrevet

Jeg elsker Ikea :) Og de møblene jeg har fra Ikea er av kjempegod kvalitet. Har diverse hyller, skap, skrivepulter, kjøkkeninnredning, ungenes senger og endel lamper ... og alt dette er av kjempegod kvalitet.

Har også kjøpt endel kjøkkensaker der, bl.a. en glimrende jernpanne og ikke minst pasta-gryten :) det er bare så lettvint.

Så kjøper jeg servietter, telys, stearinlys og batterier på Ikea .. alt dette er jo kjempebra og billig.

Kjøper også endel tekstiler der ... masse tøft sengtøy til ungene, puter og pledd har jeg kjøpt der ...

Dessuten har Ikea vel landets beste service når det gjelder bytte og retur ... aldri problemer å levere ting tilbake :)

I :hjerte: Ikea ;)

Gjest Emera
Skrevet

Nja...Anti IKEA er jeg vel ikke. Men jeg vil ikke ha for mange IKEA-ting i huset, det blir lett upersonlig, synes jeg. Fordi så mange har de samme tingene.

Kvaliteten på det jeg har fra IKEA er helt OK.

Nå som vi har hatt IKEA i Trondheim en stund, så har entusiasmen avtatt litt for min del. Men før, da man måtte langt av gårde, da var det et av turens høydepunkter å gå på IKEA.

Gjest Kitten
Skrevet
Nja...Anti IKEA er jeg vel ikke. Men jeg vil ikke ha for mange IKEA-ting i huset, det blir lett upersonlig, synes jeg. Fordi så mange har de samme tingene.

Det er jeg enig i. Vi blander IkEAtingene våres med arvegods og loppisfunn, da blir det straks litt mer personlig preg tilsammen.

Skrevet

Jeg er anti-IKEA. Jeg vil ikke ha det i mitt hjem, ellers takk. Det har ikke bare med kvalitet og stil å gjøre, men like mye med den holdningen og filosofien IKEA er tuftet på og elsket for.

Gjest Blondie65
Skrevet

Og hvilken holdning er det? Monter møblene dine selv og spar penger?

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg liker IKEA jeg, har god erfaring med både møbler og stæsj derfra. Det er klart at endel av det de har er billig ikke like gjennomtenkt, men jeg synes i hvertfall at det aller meste er av god kvalitet i forhold til hva det koster. Nå kjøper jeg aldri de aller billigste møblene så disse vet jeg lite om.

Vi har overhode ikke et hjem tatt fra IKEA-katalogen, men blander IKEA-møbler (sofa, kjøkken, seng, garderobeskap, også skal vi kjøpe nye bokhyller fra Stockholm-serien) med arvegods og loppisfunn. I tillegg har vi endel småting på kjøkkenet derfra, jeg kjøper endel tekstiler og rammer og synes generelt sett IKEA har mange lure løsninger.

Skrevet

Jeg elsker ikea og har mye fra ikea.

Men vi kjøper ikke det billigste de har der.

Vi har bonde serien som seksjon, og er utrolig fornøyd med den. Vi har sofa vi er veldig fornøyd med fra de og ramme madrass.

Ellers utrolig fornøyd med stekepanne og kjeler fra 365+ serien deres. Vi har hatt mange stekepanner opp gjennom årene, de dyreste har kostet over 1000 kr og var dårligere enn ikea stekepanna.

Jeg kommer til og fortsette og handle på ikea.

Skrevet

Jeg liker IKEA! Har nettopp innredet tre soverom på loftet, og har kjøpt klesskap, skrivepult til skolejenta, kommode, nattbord og bokhylle fra Ikea. Ingen problem med det; faktisk ble vi gledelig overrasket over kvaliteten, særlig på hengslene til klesskapene.

Vårt hjem blir aldri som hentet fra en Ikea-katalog, men det vi har kjøpt er vi fornøyde med.

Skrevet

Jaja hører jeg er ganske alene hehe. Det er jo ikke det jeg ikke liker selve produktene deres, det er bare at det ofte ikke viser seg å være så praktiske likevel, og at jeg blir irritert når jeg opplever kvaliteten dårlig. Selv om de har kjempegod retur politikk, så tar det tid å bytte ting som ikke fungerer. Kanskje det er bare jeg som har vært uheldig :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...