Gå til innhold

Følsomhet i skjeden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så et (seriøst og informativt ?) program på TV for en stund siden som handlet om klitoris. Der var det en kvinne (forsker, lege eller whatever) som sa at skjeden er så og si helt ufølsom, og at det fra naturens side er slik pga det er en fødselskanal og der bør det ikke være noen følsomme nervetråder.

HVordan opplever da dere kvinner et samleie...., er det isolert sett ingen seksuell nytelse å ha penis (eller en dildo) i skjeden hvis ikke klitoris også samtidig stimuleres ? Jeg mener å huske at det også kom fram i det TV programmet at det vitenskapelig sett ikke er dokumentert at det finnes noe G punkt i skjeden...

Var det bare løgn og fanteri i det TV programmet ?

Hilsen forvirret mann

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri fått vaginal orgasme, jeg får bare orgasme av at klitoris stimuleres. Jeg får allikevel en masse nytelse av selve samleiet. Det er kjempedeilig!

Gjest Gjest
Skrevet

Interessant tema! Skjeden er mye mindre følsom enn klitoris. Heldigvis, vil jeg nesten si, ellers ville samleie vært nesten uutholdelig. Jeg har stor nytelse av bare penetrering, men det kjennes helt annerledes enn klitorisstimulering.

Det hender av og til at mannen min og jeg har samleie uten at en av oss stimulerer klitoris, for eksempel når vi har en kjappis. Det hender også at han fingrer meg uten at vi har samleie etterpå. Jeg liker begge deler. Hvis jeg skulle valgt mellom bare klitorisstimuliering eller bare samleie ville det variert hva jeg hadde foretrukket etter humør, osv.

Gjest StockDama
Skrevet

når jeg og sambo har sex så gir vi beng i klitoris, g-punktet gir mer enn nok stimulering under sex, kanskje jeg har et veldig sensitivt g-punkt..jeg vet ikke.

Skrevet

hmm...jeg pleier da å oppnå både klitoris og vaginalorgasme, jeg kan oppnå vaginalorgasme uten at klitoris stimuleres samtidig. hvis ikke det er et G- punkt som du sa det ble hevdet i denne serien, så vet ikke jeg hva det er, men noe er det iallefall ;)

Gjest Mirina
Skrevet
Jeg har aldri fått vaginal orgasme, jeg får bare orgasme av at klitoris stimuleres. Jeg får allikevel en masse nytelse av selve samleiet. Det er kjempedeilig!

Samme her.

Skrevet

Jeg mener å lest et sted at kvinners G-punkt egentlig er en del av klitoris. Klitoris går visstnok langt inn i kroppen, og det er bare en bitte liten del av den som er utenpå. Så når man finner et punkt inne i skjeden som gir en spesiell form for nytelse så er visst det den "interne" delen av klitoris som stimuleres. Men ekspertene strides visst her....

Jeg er for øvrig av den fomening at all form for nytelse kommer som en konsekvens av BÅDE det fysiske og mentale. Det har vist seg ofte at kvinner kommer MYE raskere hvis de er veldig kåte/ opphisset. Slik er det jo i prinsippet også for menn.

Så det gjelder å "gi seg hen" til kåtheten og samtidig kjenne kroppen sin så godt at man vet hva som funker for seg. I det hele tatt tror jeg det "å gi seg hen" er veldig undervurdert som virkemiddel på veien mot nytelsen. Og teknikk er tilsvarende overvurdert.

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for andre her, men når det gjelder meg, så er det slik at inngangen til skjeden er veldig følsom, så det er der jeg kjenner det mest. Jeg kjenner også at han er inne i meg, men det kjennes svakt. Hvis han roterer/graver rundt inni meg med fingrene, så kjenner jeg det egentlig ikke så mye. Det kjenner mer ut som et press på et større område; at noe skjer der inne, men vet ikke hva.. :) Vi kvinner bruker jo ofte tampong under menstruasjonen, og det er en grunn til at vi kan det. Når den sitter riktig, så kjennes den ikke, så følsomme kan vi ikke være der nede. ;)

Skrevet

Men nå er det jo forskjell på å ikke være like følsom der som på klitoris, og på å være ufølsom der da....

ja, det er stor forskjell på følsomheten direkte på klitoris og ellers i skjeden, det er også stor forskjell på følsomheten på klitoris og på vanlig hud, likevel kjenner jeg ihvertfall mange kvinner som elsker og nyter å bli strøket på, kilt på ryggen etc etc, altså selv om disse tingene er mye mindre følsomme en direkte på klitoris.

klitoris kan i seg selv være så følsom at det er direkte vondt om man tar rett på, så det er da inderlig godt at skjeden innvendig ikke er like følsom.

men jeg kjenner ihvertfall GODT at jeg har en penis eller dildo inni meg, til og med fingre kjenner jeg godt, og det er helt klart punkter inni der som kan stimuleres til orgasme, uten tvil.

At ikke forskning kan finne alt mulig, tilsier ikke at det ikke eksisterer.

det blir vel litt som penis?

selve penis er vel mye mindre følsom en hodet, og spesiellt da akkurat punktet der strengen går mellom hodet og resten.

Vil det si at det ikke trenger fokuseres på annet en akkurat det ene lille punktet?

er alle andre steder på penis ufølsomme siden de ikke er like følsomme?

kjenner ikke menn noe av resten av penetrering/runking/suging en akkurat når det taes direkte på dette punktet eller rundt penishodet?

Kan vi bare glemme resten av penis?

hva sier forskningen om det egentlig?

Gjest Gjest
Skrevet

det blir vel litt som penis?

selve penis er vel mye mindre følsom en hodet, og spesiellt da akkurat punktet der strengen går mellom hodet og resten.

Vil det si at det ikke trenger fokuseres på annet en akkurat det ene lille punktet?

er alle andre steder på penis ufølsomme siden de ikke er like følsomme?

kjenner ikke menn noe av resten av penetrering/runking/suging en akkurat når det taes direkte på dette punktet eller rundt penishodet?

Kan vi bare glemme resten av penis?

hva sier forskningen om det egentlig?

Tja...jeg tror vel hodet er mer følsomt enn resten av penis. Men her er det også store variasjoner. Men skaftets overflate består jo av hud, og hud kan være veldig følsom. Jeg vet ikke om forskning sier noe som helst om dette, jeg bare vet at det ikke bare er hodet som er følsomt. Skaft og baller liker også berøring,- gjerne lette berøringer. Men det er min erfaring og andre kan ha erfart andre ting. Fra mitt ståsted: Ikke glem resten av penis nei!

Jeg antar at vi ender opp med standard konklusjon, nemlig at noen er følsom her og andre der. Og kanskje noen er følsom både her og der. De siste to setningene oppsummerer forsåvidt mine erfaringer med kvinner.

Gjest cassia
Skrevet
Jeg antar at vi ender opp med standard konklusjon, nemlig at noen er følsom her og andre der. Og kanskje noen er følsom både her og der. De siste to setningene oppsummerer forsåvidt mine erfaringer med kvinner.

Bra sagt! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...