Gå til innhold

Konkursbehandling

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Guided
Skrevet

Er det noen her som vet hvor jeg kan finne ut hvordan det gikk med et konkursbo, resultatet - hvor jeg kan finne avgjørelsen osv.

Jeg har info om når konkursbegjæringen er kommet inn og når første skiftesamling skulle finne sted og hvor, og nå ønsker jeg å vite hvordan det gikk.

Noen tips, lovdata eller andre sider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brønnøysundregisteret vil jeg tro kan være en kilde.

Skrevet

I de vanlig tilgjengelige opplysningene fra Brønnøysundregisteret står det ikke annet enn at det er et konkursbo og hvem som er bobestyrer.

Så vidt jeg vet blir det ikke lagt ut ytterligere opplysninger på nettet, men du kan få informasjon ved å henvende deg til det byfogd-/sorenskriverembetet som behandler konkursen. Jeg er ikke 100% sikker på at alle dokumentene er offentlige, men jeg er temmelig sikker på at f.eks. bobestyrers redegjørelse som inneholder mye informasjon er det.

Vær oppmerksom på at det kan gå lang tid fra første skiftesamling til bobehandlingen er sluttført.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg har fått all den info jeg kan få fra Brønnøysundregistrene, så der er det ikke stort mer å hente.

Leo, jeg får prøve å se om jeg finner noe om det du nevner og jeg vet jo heller ikke om bobehandlingen er ferdig ennå. Tålmodighet.

Skrevet

Spør bobestyrer. Skifteretten vet hvem dette er.

Skrevet

Hvis du har lagt inn krav i boet skal du få brev fra bostyrer når behandlingen er ferdig. Ellers vet jeg at slike saker kan ta lang tid, opptil flere år hvis saksgangen er komplisert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...