Gå til innhold

Har dere kjøpt kjolen og tilbehør..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tide da, gifter meg meg 07.07 og det er bare litt over 3 mnd til.. :overrasket: Kjolen er hvit , med fint mønster på og tynne stropper, og har slep.

Skal leie kjole da.. Har ikke tenkt å bruke den om igjen uansett :ler: Har også kjøpt inn tilbehør:

- kort slør

- diadem

- smykke

- sko

- korsett

Prislappen for alt ble på ca 11.000.. Litt mer enn jeg hadde regnet med å bruke. Hva synes dere om den prisen for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

11 000 er mer enn hva jeg bruker som kjøper kjolen, men sikkert mindre enn andre. Sånn midt i laget vil jeg tro.

Jeg har dog ikke kjøpt kjolen men reservert den og skal ivei nå over påske og ordne alt. Den er todelt og rimelig enkel så delene kan benyttes i ettertid hver for seg (skal farge skjørtet hvis det lar seg gjøre).

Sko har jeg fra jeg var maid of honour i fjor.

Hårpynt har jeg ikke bestemt, skal snakke med frisøren først. Det er mulig jeg lager en selv sammen med ei venninne som lager smykker. Vil da lage noe med glass og stener (er glasskunsnter så har litt andre muligheter enn folk flest).

Siden det er snøring i toppen trenger jeg ikke korsett,men noe pent under må jeg jo ha. Om ikke annet så en lekker truse og strømpeholder.

I tillegg så skal jeg ha et bling-bling armbånd, men ikke halssmykke.

Endret av Frey
Gjest Veronica Mars
Skrevet

11.000 bare for tilbehøret? Eller medregnet leie av kjolen? Hvis det er bare for tilbehøret synes jeg det er dyrt.

Jeg har kjøpt

-kjole

-langt slør

-tiara

-smykke

Dette kom på over 17.600 (hvor av svigermor betalte ca 3000 for tiaraen og smykket). Regner med det blir minst 2000 til på undertøy og sko.

Skrevet

Gratulerer med kjole!

Jeg har ikke begynt å se på kjole enda. Men har insett at det er en ganske så dyr afære ja..

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole brukt og betalte kr. 6000,- for den.

Sko fant jeg på Bianco i København til 350,- DKK :)

Ellers mangler jeg foreløpig resten....

Skrevet

Det kostet 11.000 medregnet kjolen :) Kjolen kostet over 11.000 å kjøpe og 6.900 å leige.. Men kjolen var ny og hadde aldri vært utleid før. Tilbehøret ble på rett over 4.000..

Skrevet

Kjole 6900,-, brukt

Sko 299,- ,røverkjøp!

Korsett 170,- , qxl

Tiara 850,-

Smykker- låner gratis

Ganske fornøyd med det!

------------------------------

05.05.07 JA!

Skrevet

Kjole: 14 900,-

Langt slør: 1900,-

Halssmykke: 400,- (jeg kjøpte det i gullsmeden der jeg jobbet, så fikk halv pris)

Tiara: ca 200,- (kjøpte den på ebay, den er helt nydelig og matcher halssmykket)

Resten av smykkene har jeg tenkt til å kjøpe på ebay, det er mye billigere enn å kjøpe dem i butikk, selv medregnet frakt.

Skrevet (endret)

Tja det er vel en helt grei totalpris. Men tilbehøret syns jeg var grusomt dyrt....

Jeg betalte 12.850 for kjole, langt slør, sko, smykker og tiara. (Men jeg har kjøpt kjole!)

Kjolen kostet 11.000,-

Sløret 1.250,-

Skoene 250,-

Smykke,øreringer og tiara på Ebay: 250kr

Truse og Stay-ups 100kr

Endret av *Emma*
Skrevet

kjole 7000kr (salg)

bh 145kr (salg lindex)

sko 199 (salg skoringen)

sjal 400kr (nytt sjal, kjøpt på finn.no)

tiara 399kr (salg på lisenett.no)

øredobber 199kr (arts & crafts)

underskjørt ca 350kr (lilly.dk)

mangler truse og stay-up strømper... lurer også på om jeg skal kjøpe korsett likevel.....

blir vel under 9000.. har vært veldig bevisst på å IKKE kjøpe ting i brudesalonger, men å heller kjøpe det i kjedebutikker, og på nettet. Har også spart på å ta noen utradisjonelle valg, gullsko i stedet for vanlige brudesko til 800-1500kr.

Skrevet

Kjole: ca 7000 (kjøpt ny)

Tiara og Smykkesett: ca 1100

Slør ca 1500kr

Sko: 150kr (kjøpt på salg i skottland!!)

Underskjørt: 500kr

Undertøy ca 500kr

Litt i overkant av 10000!

Gjest Vampyra
Skrevet

Mitt inntrykk er at det sjelden lønner seg å leie kjole. Kjøper man ny, kan man selge den til halve prisen og ender dermed opp med å bruke det samme som om man ville leid. Kjøper man brukt koster det like mye som å leie...

Skrevet

Hei!

11 000 tror jeg er sånn midt i laget, mange som bruker mer, og mange som bruker mindre. Er vel ikke spesielt billig når du leier kjolen.. (Vet ikke hvor mye det koster jeg da).

Det jeg har kjøpt så langt:

Kjole (brukt 1 gang) m/slør og underskjørt: 6000 kr

Sko fra vanlig skobutikk: 400 kr

Enkelt smykke+ perleøredobber hos gullsmed: 300 kr

Har igjen undertøy, og kanskje kjøper jeg nytt slør... ;) Får låne tiara (hvis jeg skal ha) og strømpebånd.

Lykke til videre:)

Skrevet
Mitt inntrykk er at det sjelden lønner seg å leie kjole. Kjøper man ny, kan man selge den til halve prisen og ender dermed opp med å bruke det samme som om man ville leid. Kjøper man brukt koster det like mye som å leie...

Det var min tanke også... derfor kjøpte jeg en brukt kjole.. men når jeg ser hvor mange som sliter med å selge kjolen sin så er jeg usikker på om jeg får solgt min når den tid kommer. Har jo uansett ikke "tapt" noen penger da, hadde uansett brukt samme beløp eller mer ved å leie... :sjarmor:

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole, sjal, slør, smykke for kr. 6000.- til sammen, og fant sko til 299.-. Regner med å kjøpe undertøy, strømper osv. for en tusenlapp i tillegg.

Synes ikke 11.000.- er så dyrt i utgangspunktet, selv om det er en del mer enn jeg kommer til å bruke. Det koster å være brud!

Skrevet

Kjole

Langt slør med swarofsky-krystaller (eller hvordan det nå skrives)

Tiara

Veske

Underskjørt

Korsett

Pris: Ca 10 000kr

Diamantøredobber (Fikk til jul av mannen).

Pris: Tipper rundt 2000kr

Sølvsmykke med sten

Pris: 100kr

Sko

Pris: 1050

Stay-ups og truse

Pris: Ukjent

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt kjolen 9500

Det følger da med veske og sjal til å ha om skuldrene om jeg fryser på kvelden.

Kjøpt (kort) slør med perler på 500

Nesten bestemt undertøy (650+strømper) og sko (1000) (er lagt av)

Har kjøpt smykke, tror det kostet 3-400 kroner

Fått/arvet øredobber av mamma, og skal ikke ha tiara

så da kommer jeg ikke på noe mer jeg har glemt?

Hadde glemt noe ja.

Underskjørt skal jeg leie hos kjolesalongen, men jeg vet ikke hva det koster da. Antar det ikke er sååå allverdens...

Endret av Malama
Gjest nimbus
Skrevet

- kjole 15900

- perlekjede og øredobber ca 2000?

- sko 400 (+ 300 i farging) men ble ødelagt av farging, så trenger nye :grine:

- sjal ca 1000

dropper undertøy og slør, gidder ikke å ha veske heller. Noen andre får bære ting for meg ;) Har egentlig kjøpt strømper (170), men tror ikke jeg vil bruke dem. Går ofte med høye sko, ser ingen grunn til at jeg skulle få noe mer gnagsår denne dagen enn ellers...

Skrevet

Jeg har kjøpt kjole ny, men på salg til 70% så den kom på 3300, skal ha underskjørt til 760, slør 1600 (langt med stener på-glitter stener som eg ikke klarer å skrive riktig;) )

sko kjøpte jeg i dag til 475 (halv pris på brudesalongen! Jippi!

Bh forløpig ca 200, men skal prøve den med kjolen først, tiara på e-bay 150, smykke+øredobber ca 400...

Skrevet

Kjole: 1850,- (ny og ubrukt)

Sko: 240

Underskjørt: lånt:

Undertøy: ikke kjøpt enda

Smykker: enten ingen eller noe jeg har

Tiara og slør: skal ikke ha

Det er nok en del som får solgt kjolen sin, men jeg kjenner ingen....Det er så mye på markedet, og folk har så god råd, så de fleste sliter med å få solgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...