Gå til innhold

Ingen dans ?

Anbefalte innlegg

Gjest Ingen dansemann ca30..
Skrevet

Legger denne her da det forsåvidt har endel med relasjoner å gjøre.. modene får flytte den hvis det trengs.

Det har seg sånn at jeg faktisk aldri har danset, noengang !

Går jeg ut på byn tar jeg noen øl og prater, jeg nærmer meg aldri dansegulvet, jeg har regelrett sterk angst for det ! Kan ha noen med at jeg har alltid hatt komplekser for kroppen min (er ganske høy), og føler at "alle" ser på meg hvis jeg skulle finne på å trå utpå der (tenk deg ett vaggende fyrtårn).. Skjønner ingenting av det heller, folk står der hver for seg og "utøver spasmer" :ler: , vil aldri klare å begripe hvordan slik dans "skal gjøres"..

Hvordan er det med dere andre ?

Menn: Har dere angst for dette ?

Damer: Det samme + hva syns dere hvis dere får høre at en fyr dere blir interessert i nekter å bli med ut på dansegulvet ? Vil det være rart ?

Legge til at jeg har aldri danset sånn "vanlige danser" heller, salsa/swing og hva det nå heter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde angst for det, ja. Jeg er blant dem som ikke eier rytmesans så jeg følte meg som en dust dersom jeg skulle ut på et dansegulv. Skulle jeg danse vanlig (dvs. hvis noen bød meg opp til dans) så følte jeg at jeg ødela hele moroa for dansepartneren pga. manglende rytme.

Heldigvis er jeg blitt tøffere med årene, så nå tenker jeg "skyld på deg selv" når noen byr meg opp og så kaster jeg meg uti det :ler: . Jeg har til og med lært meg å synes det er moro å danse (så lenge det er enkle danser, da).

Skrevet
Jeg hadde angst for det, ja. Jeg er blant dem som ikke eier rytmesans så jeg følte meg som en dust dersom jeg skulle ut på et dansegulv. Skulle jeg danse vanlig (dvs. hvis noen bød meg opp til dans) så følte jeg at jeg ødela hele moroa for dansepartneren pga. manglende rytme.

Heldigvis er jeg blitt tøffere med årene, så nå tenker jeg "skyld på deg selv" når noen byr meg opp og så kaster jeg meg uti det :ler: . Jeg har til og med lært meg å synes det er moro å danse (så lenge det er enkle danser, da).

Ok, hva sier du til en mann som ikke vil/tør danse da.. ?

Skrevet

Vel, ingenting, for han byr meg jo ikke opp ;) .

Gjest Ingen dansemann ca30..
Skrevet
Vel, ingenting, for han byr meg jo ikke opp ;) .

Hvis du hadde bydd han opp da ? Og han hadde sagt; det tør jeg ikke ?

Skrevet

Da ville jeg sagt "neivel" og bydd opp noen andre uten å tenke mer over det.

Skrevet

Jeg liker å danse, så jeg hadde blitt litt lei meg dersom jeg møtte en fyr som ikke liker det.

På samme måten som hvis jeg møter en mann som er totalavholds... jeg vil jo gjerne ha muligheten til å dele en flaske vin med ham i ny og ne...

Gjest HeidiO
Skrevet

*Flire*

Jeg elsker og danse, er vel eneste grunnen til at jeg går ut. Sambo har ikke rytme i kroppen, men han slenger seg nå med for det, og vi har det kjempemoro!

Har flere kompiser som aldri beveger seg i nærheten av dansegulvet, de om det. Så jeg hadde ikke blitt sjokka dersom jeg ville ha noen med på dansegulvet, og de hadde sagt nei, jeg kan ikke danse. (Hvis jeg hadde vært litt småfull hadde jeg kanskje prøvd å dra de med ut uansett da, men selvsagt ikke med folk jeg ikke hadde kjent, da må det være gode venner).

Men hvis du har lyst til å lære å danse, sleng på noe musikk hjemme vel? Så prøver du bare å høre på rytmen litt og bevege deg litt etter den? Ingen som ser deg da vet du ;) Sjekk ut hva andre folk gjør på dansegulvet når de er ute, og kopier stilen litt. Ha det gøy rett og slett :ler:

Skrevet

Jeg er blandt dem som ikke danser og jeg er veldig fornøyd de gangene jeg slipper maset om akkurat det.

Skrevet

Er veldig glad i å danse, og har tatt mange dansekurs.- Og jeg blir også litt skuffa når jeg en sjelden gang ber en fyr opp til dans, og han ikke vil eller kan. Så i det siste har det blitt mye dansing hjemme på stuegolvet. :ler:

Til Ts:- hva med et nybegynner dansekurs?

Skrevet

Jeg synes også det er kjempemoro å danse, men tør ikke ute blant folk. :ler: Det blir for det meste hjemme i stua når jeg trener eller setter på musikk når jeg rydder og vasker.

Gjest Bellatrix
Skrevet

For meg er det viktig at en mann liker å danse ettersom at jeg er veldig glad i det selv.

Gjest StockDama
Skrevet

jeg danser ikke, håndterer det ikke, ser virkelig ikke vitsen i det =D

men meg om det, heldigvis danser ikke typen heller, så ikke noe mas om det fra den siden hvertfall.

Skrevet

da hadde jeg bare sagt at dette er ikke farlig og dratt han med meg, hvis jeg hadde skikkelig lyst på den utvalgte da... ;)

meld deg på dansekurs da!!! det er skikkelig morsomt det :)

Skrevet
da hadde jeg bare sagt at dette er ikke farlig og dratt han med meg, hvis jeg hadde skikkelig lyst på den utvalgte da... ;)

meld deg på dansekurs da!!! det er skikkelig morsomt det :)

Du er den andre her som anbefaler meg å starte på ett dansekurs :), men det dere tenker på da er vel swing/salsa etc kurs.. ? Er vel ikke så mange på utesteder som danser swing.. ? Lurer litt på hvor jeg evt skal bruke den nyervervede kunnskapen.. ? Tror ikke akkurat gammaldans tilstelninger er helt "meg", men det er vel kanskje noe helt annet igjen.. ?

Bare legge til at jeg holder til på Vestlandet, ikke i Oslogryta..

Skrevet
Du er den andre her som anbefaler meg å starte på ett dansekurs :), men det dere tenker på da er vel swing/salsa etc kurs.. ? Er vel ikke så mange på utesteder som danser swing.. ? Lurer litt på hvor jeg evt skal bruke den nyervervede kunnskapen.. ? Tror ikke akkurat gammaldans tilstelninger er helt "meg", men det er vel kanskje noe helt annet igjen.. ?

Bare legge til at jeg holder til på Vestlandet, ikke i Oslogryta..

danskekurs er så mangt:) selv dro jeg med meg typen på et kurs hvor vi gikk igjennom mange forskjellige dansestiler, han var ikke helt begeistret til å begynne med, men det løsnet etterhvert :klappe: på kurset fikk jeg opplyst at flere av stilartene kan brukes til "utelivsmusikk"... og det kan det, bare du har troen på deg selv :hoppe: og det skader ikke med litt rytme heller da ;)

men kontakt nærmeste danseskole og hør hva de tilbyr :-D

og jeg bor heller ikke i oslogryta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...