Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som egentlig menes med mellomblødning?

Har vært på apotek og fått noen brosjyrer om det å bli gravid. Her er det en liten kalender hvor man skal notere ned kroppens hendelser mht graviditet da, og mellomblødning er da et alternativ...

Jeg vet bare ikke hva som menes med det :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får alltid en liten mellomblødning midt i hver syklus. Kommer alltid 14 dager før neste mens. Det kommer av EL da. Det kommer av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet før EL, og før kroppen har produsert nok progesteron til å opprettholde slimhinnen. Det er rett og slett et tegn på at nå er det eggløsning på gang. Og når jeg da får denne lille blødningen (kan vare et par timer og er ikke så veldig mye) så vet jeg at jeg får mensen akkurat 14 dager senere.

Skrevet
Jeg får alltid en liten mellomblødning midt i hver syklus. Kommer alltid 14 dager før neste mens. Det kommer av EL da. Det kommer av at livmorslimhinnen kan lekke litt blod midt mellom østrogenstupet før EL, og før kroppen har produsert nok progesteron til å opprettholde slimhinnen. Det er rett og slett et tegn på at nå er det eggløsning på gang. Og når jeg da får denne lille blødningen (kan vare et par timer og er ikke så veldig mye) så vet jeg at jeg får mensen akkurat 14 dager senere.

Når du snakker om en mellomblødning, kan den være lenger enn en dag? Jeg fikk en blødning nå den 29.03 som varte til den 31.03 og da skal det faktisk være 10 dager til mens kommer igjen.. Litt snodig dette, masse som skjer med kroppen som man ikke har kontroll over.

Skrevet

Enkelte ganger blør det litt flere dager ja. Kan være litt (er ikke snakk om mengder, men kanskje et truseinnlegg eller to i løpet av noen timer..) flere dager etter hverandre da. Men ankelte ganger har det vært sånn at det er litt en dag, ingenting dager etterpå, så kommer det kanskje litt dagen etter det igjen..altså annenhver dag.. :klø:

Men nå i det siste har det vært en dag midt i syklusen da. Aner ikke hvorfor det blir flere dager innimellom. Sikkert kroppen som har produsert for lite progesteron.

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg har hatt en type mellomblødning, en del blod en dag-litt mindre/ingenting dag 2 og litt mer igjen dag tre. Har aldri opplevd dette: er 30 og har et barn på 1,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...