Anne Mona Skrevet 28. februar 2003 #1 Del Skrevet 28. februar 2003 Verdensøkonomien går til helvete og alt vi fokuserer på er Irak. Er det andre enn meg som lurer på om vi blir lurt trill rundt til å se mot noe for at vi ikke skal se noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 28. februar 2003 #2 Del Skrevet 28. februar 2003 Mona! Bukker dyyypt for et meget godt spørsmål! Jeg tror du er inne på noe vesentlig. Verdenshistorien har mange eksempler på at når ting begynner å gå skikkelig skeis, er en krig noe som både viker samlende og motiverende. Og faktisk har kriger en pervers tendens til å sørge for oppsving i økonomien. Parallellene er skremmende, jeg er redd du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ravna Skrevet 28. februar 2003 #3 Del Skrevet 28. februar 2003 en ytre fiende har alltid vært en god resept på indre stridigheter. jeg må jo gratulere litt. først selger man våpen, så forlanger man dem ødelagt, og så bruker man flere våpen fordi de første våpnene ikke blir ødelagt. noen blir nok søkkrike her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 28. februar 2003 #4 Del Skrevet 28. februar 2003 Ermh, da tror jeg heller det er du som ikke følger med. Det foregår en hel del ting over hele verdensplanet som lager forutsettninger for økonomien. Jeg nevner i fleng; USAs morsomme finanskandaler Venezuela - oljestreik Nord Korea Irak - utvilsomt den folk flest ser på. Etterdønningene av diverse økonomiske trageider etter 11-9 Nedtrapping av diverse tjenester som etterhvert mister sitt monopol innenriks i Norge (posten, feks) Kina, og vekstanalysene der som aldri aldri roer seg. Diverse Norske økonomi-skandaler Norsk økonomipolitikk i det hele, og ikke minst bedriftsøkonomisk poltikk. ...jeg kunne vel fortsatt en hel del her, men jeg gidder ikke. Det finnes andre medier som gjør dette vesentlig bedre, det kan lønne seg å en gang i blant lese Dagens Næringsliv og lignende. WildThing "money makes the world go round" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ravna Skrevet 28. februar 2003 #5 Del Skrevet 28. februar 2003 økonomien er ganske så psykologisk, og har ofte ikke så meget med reelle verdier å gjøre. hele it-bransjen har f.eks lidd etter enron. det er trenden i markedet. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 28. februar 2003 #6 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg holder på med daytrading, dvs kortsiktig kjøp og salg av aksjer. Synes det er intressant å se hvordan Oslo børs svinger i takt med Bush positive, eller negative uttalelser. Hovedtrenden er at når det går bra i USA, så å løfter det stemningen på Oslo børsen. Og USA børsen har nå tendens til å løfte seg når Bush har holdt en ny tale som maner krig og fellesskape mot fienden. Husker fra sosiologi studien at det å finne en fiende virker samlende på et land. Vi er alle opptatt av de der ute som er den store stygge ulven. Nå synes jeg det er litt feil å si at det er nesten bare det nyhetsbilde er dekket av. JA, synes jeg har fått SponsorService i vrangstupen til kaffen mang en morge, men det er det visst og mange andre som har siden de tar turen til skifteretten. Og så synes jeg det i media fokuseres for mye på hvor mange som er arbeidsledige og denslags ting. Dette må da bare skape en nedadgående spiral og skape enda flere ledige. ja, vi blir jo liksom enige at det går så galt med oss,. Også de som det går bra med. Men at vi er inne i en real snuoperasjon, for den vestlige verden, det er jeg helt sikker på. Og jeg tror ikke vi har sett bunnen. Og så skal jeg vøre enig med at det kan virek som om vi bare er opptatt av Irak, men jeg er sikker på at storebror har et øye mot Kora også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå