Gå til innhold

Kul/beinutspring

Anbefalte innlegg

Gjest Blanca
Skrevet

På min venstre fot, like nedenfor stortåa, har jeg en kul/beinutspring. Dette hindrer meg ikke i det daglige liv, ingen smerter, men det gjør skokjøp noe vanskelig. Jeg må kjøpe kun sko som er brede foran (ikke så mange å finne...) og uansett skovalg så slites skoene mine rimelig raskt der hvor beinet gnisser i mot.

Er dette noe som kan opereres bort? Får jeg dekket det, eller er det regnet som kosmetisk slik at jeg må betale selv?

Takk for svar :) .

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

Jeg sliter med det samme.. Mange av skoene får etterhvert hull på innsiden, ved den kulen.

Jeg vet man kan få høvlet de vekk. Kontakt fastlegen din. Er ikke sikker på hva man får dekket og ikke.

Gjest Blanca
Skrevet

Ja, jeg har tenkt å spørre legen om det lenge, men har følt at det bare er en filleting. Men det er en irriterende filleting, og kulen har blitt større og skarpere med årene.

Gjest baby-E
Skrevet
Ja, jeg har tenkt å spørre legen om det lenge, men har følt at det bare er en filleting. Men det er en irriterende filleting, og kulen har blitt større og skarpere med årene.

Det er plagsomt. Har selv planer om å få gjort noe med det, men har ikke fått somlet meg til det ennå..

Skrevet

mamma har gjort d med begge bena. de kutter benet på tåa og setter den på igjen, men mer rett slik at man ikke får den kulen. kanskje skraper de litt også, det er jeg ikke sikker på. men hun er kjempefornøyd og kan kjøpe pensko til sommern :)

hun fikk noe dekt iallefall vet jeg

Gjest Blanca
Skrevet
mamma har gjort d med begge bena. de kutter benet på tåa og setter den på igjen, men mer rett slik at man ikke får den kulen. kanskje skraper de litt også, det er jeg ikke sikker på. men hun er kjempefornøyd og kan kjøpe pensko til sommern :)

hun fikk noe dekt iallefall vet jeg

Takk for svar :). Jeg tar gjerne i mot flere erfaringer.

Skrevet

Jeg slenger meg med på denne tråden jeg, for å få den på listen over mine innlegg. Har også en ganske stor kul på foten, ca midt på siden etter at jeg tråkket på en legokloss som liten. Har lenge tenkt på å få gjort noe med det da jeg også har problemer med skokjøp, men har hele tiden utsatt det...

Gjest Kitten
Skrevet
Jeg slenger meg med på denne tråden jeg, for å få den på listen over mine innlegg.

Samme her.

Jeg har også begynt å få kuler, men på yttersiden av foten, nedenfor lilletåa. Utrolig irriterende da jeg har ganske brede føtter fra før av.

Gjest Blanca
Skrevet
http://www2.i-tools.no/partner/Danielsen/p...ux%20valgus.jpg

Mener du slik?

Det heter på fint hallux valgus og kan opereres på det offentliges regning når det skaper problemer.

Ja, det er en slik kul, takk for svar. Den skaper ikke så store problemer i dag, men jeg har hørt via andre at slike kuler blir større og spissere, så jeg har nok en operasjon i vente med tiden :) .

Gjest Fruktfat
Skrevet

er det ikke sånn dronning sonja hadde da, som hun opererte bort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...