Grooo Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Vi var jo mange som kjøpte denne vogna i vår, og flere har dere har helt sikkert gått over til sportsvogndelen og brukt den en stund. Er dere fornøyde? Propellen er ni måneder, og vi bruker fortsatt dypbaggen. Hun bruker vogna kun til å sove i ute, er vi på tur ellers bruker jeg sjal, mei tai eller Ergo. Vi prøvde sportsdelen for første gang i sta (bare inne i gangen) og følte vel ikke at vi jublet over det vi så eller det inntrykket vi fikk av den. Tror rett og slett ikke vi festet oss ved sportsdelen i det hele tatt da vi kjøpte vogna, var så laaaangt fram i tid at det var nesten helt utenkelig *ler* Er forsåvidt velig fornøyd med vogna, baggen er stor og god så hun har god plass der ennå selv om hun er ei stor jente på ni måneder. Men det er et styr å pakke den sammen og få den inn og ut av bilen synes jeg. Nå skjer ikke det så ofte heldigvis, men allikevel. Dessuten synes jeg den "kurven" under vogna er grusomt stygg. Føles som om stoffet henger og slenger, og det er jo konstant flekkete og stygt etter det minste regn/sølepytter. Så ja, vi vurderer rett og slett å bytte den ut. Men vi bør vel prøve den litt med sportsvogndelen først også...
Furstina Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Vi har en gammal Emmaljunga duo kombivagn (Coronado hette modellen då) och vi är väldigt nöjda med sittvagnsdelen/sportdelen. Lillasyster är bara 5 månader men vi böt redan nu i veckan. Hon vill sitta mer upp. När vi åker buss till dagis med storebror, eller när vi handlar. Då sitter hon bättre i sittvagnen, i åkpåsen, inbäddad och fastspänd i selen än vad hon gjorde i sittvagns/dypvognsdelen där hon bara hasade ner. Lillasyster gillar att sitta och titta ut. Titta på mig, på Storebror, på hundar, folk, bilar och annat. Det som "stör mig" med den är som du säger, att tyget på suffletten/kalesjen hänger ner men det vande vi oss med efter en tids användning. Dessutom blir lastutrymmet under min vagn något mindre i höjdledd men det är en vanesak.
Arwen Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Må man ta fra hverandre understellet og setet når det skal inn i bilen på sportsvogna også?
Grooo Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2007 Arwen: Jeg tar aldri av baggen når jeg skal ha vogna inn i bilen. Det får fint plass når den står på, er bare litt knotete å løfte.
Furstina Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Må man ta fra hverandre understellet og setet når det skal inn i bilen på sportsvogna også? ← Nej (bara om du har en riktigt liten bil men då måste kanske hjulen av också?)
Gjest *Just-Me* Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Vi har den vogna, men snuppa er bare 3 mnd og sportsdelen er aldri brukt.... Jeg ble så forelsket i den vogna atd en skulle jeg bare ha. (selv om oså her ble nok bare dypbagen ordentlig sjekket ut....) Håper vi blir fornøyd med sportsvogndelen, vi blir nok å bytte ut til høsten ca. Vi er hvertfall strålende fornøyd med vognen hittil, men ja, den er tung å løfte inn i bilen... men sånn er det bare.
Grooo Skrevet 1. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2007 Har vært på trilletur til byen med sporstdelen i dag. Og den virker helt ok. Hehe, hjalp litt da jeg kom på at det er noe stoff som er gjemt inne bak en glidelås i kalesjen som skal festes under bak på vogna. Da så den brått litt bedre ut. Det trekket som følger med til å ha over beina er jo vindtett og fint, så med et lite pledd rundt beina satt hun varmt og godt inni der. Propellen trivdes med vogna si i dag også hun
Gjest kaffedama Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Sønnen har brukt sportsvogndelen i et par-tre måneder, og vi er veldig fornøyde. Enig med deg Grooo at det hjalp da vi fant det stoffet til å dra ned inni en glidelås. Jeg synes den er lett å justere vinkelen på ryggen på, og det er bra.
Minni-Mus Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 har irritert meg grønn over den "dumme" sportsvogna vår i en tid nå.... Tenkte å spørre dere andre med samme vogn om dere får en glipe mellom kalesjen og ryggen, når den er hele nede og barnet skal sove.... Fant jo også nå da en fiffig glidelås med ekstra stoff inni.... Og vips ble vogna super igjenn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå