Gå til innhold

Den fineste tingen du har hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme har jeg et spesielt bilde som jeg ville hatt problemer med å skille meg med. Og en seksarmet lysestake fra Georg Jensens Living-serie som jeg er skikkelig glad i!

Videoannonse
Annonse
Gjest Frysepulver
Skrevet (endret)

Jeg har flere favoritter jeg da...

Kjøkkenbordet mitt er gammelt og helt firkantet (elsker firkantede bord)

Marilyn Monroe-reklameskiltet mitt som henger på baderomsdøren

To gamle krakker med en dødskul grønnfarge som brukes som nattbord

En kitchy lampe mamma og pappa fikk i bryllupsgave (en dame som "holder" pæren, jeg har fjernet lampeskjermen så den ser mer stilren ut)

Et bilde av oldemor som min tante har malt

Endret av Frysepulver
Gjest Talula
Skrevet

De fineste tingene jeg har tror jeg må bli

To bilder

Pianoet

En Georg Jensen lysestake ( dog ikke seksarmet ;) )

Boksamlingen min

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg liker den gamle klokken jeg arvet at oldermor.

En mørkgrønn tallerken og tall i gotisk skrift med snirkele visere.. Alle hater den og syntes den er stygg, men jeg liker den!

Gjest niomi
Skrevet

Jeg har tenkt og tenkt, men kommer ikke på noe. Samboeren min er svært knyttet til spisestubordet vårt, da, da dette er godt over 100 år gammelt og han har arvet det.

Skrevet

Av ting jeg kommer på sånn i farta:

To bilder jeg fikk av faren min i bursdagsgave da jeg fylte 6-7 år.

Kosedyrsamlingen min. Som fortsatt bor hjemme hos mamma.

En del innrammede bilder av kjæledyrene mine som ikke lever lenger.

En pyntepute

...Når jeg tenker meg om er det faktisk ting fra barndommen min som betyr mest for meg. Sikkert pga minnene.

Skrevet

Den er egentlig ikke fin, i den forstand, men et kjært minne og veldig spesiell:

Amerikakofferten etter min bestefar.- Som jeg har lagt en glassplate over og som brukes som bord. Og oppi har jeg julepynt.

Og ellers så har jeg en pute som jeg sydde i 12-årsalderen, og som jeg brukte veldig lang tid på husker jeg. Korsstingsbroderi, må vite. Den er jeg faktisk hysterisk redd for. :ler:

Skrevet

To snirklete kitchy trearmede lysestaker, er liksom to kjeruber som holder lysestaker, har arvet dem av min mormor, som igjen har arvet dem av sin svigermor, som fikk dem i bryllupsgave.

En gammel lenestol fra tippoldemors hus, den er så god å sitte i, og så lekker å se på.

Et fat med blomster og fugler på vi fikk av naboen når vi giftet oss.

En samling mer eller mindre vellykkede kunstprosjekter som henger på en hel vegg, er laget av meg, mamma, mormor, venner osv.

Skrevet (endret)

For meg må det være dukkesamlingen min :) får aldri nok av det :ler:

Endret av Lund
Skrevet

Det er nok den gedigene moskeén i ekte asfor krystall,

kostet en formue og er aldeles praktfull.

Pluss alle de andre tingene i krystall fra Versace.

Det mest personlige eiendelen blir nok en gave han fikk fra meg,

Vinkaraffel og to glass.

Dette er håndblåst glass, med gullkanter,

gravert med hans navn og fødselsdagsdato...

Gjest -eline-
Skrevet (endret)

Vi har mye fint, men det fineste må være spisestuestolene våre: seks høyryggede Scandia jr-stoler. De var de første møblene vi kjøpte sammen, via ebay tilogmed, og vi måtte ha en roadtrip rundt i England sammen for å få hentet de så de har absolutt en historie :)

Ellers så har vi et bilde som lillesøsteren min har malt nå til jul, utrolig flott og det betyr mye for meg at hun har malt det :)

Endret av -eline-
Skrevet

Den funky, turkise 70-talls-lenestolen min og Gullvåg-maleriet jeg fikk til konfirmasjonen.

Gjest lillelou
Skrevet

* celloen min

* bildet av Lars Elling som vi har hengende over spisebordet (bildet,altså ikke Lars Elling altså,høhø)

* Det tidligere nevnte spisebordet,snekret av min kjærestes onkel en gang på 50tallet.

* en femtitalls-skjenk i lys eik, arvet etter kjærestens mormor.

Og rent bortsett fra det, det splitter nye 90x180 badekaret på vårt nyoppussede bad. :sjarmor:

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg er veldig glad i salongbordet vårt. Har ikke sett et tilsvarende noen steder.

Ellers så er jeg veldig glad i et speil som kan lukkes med to klaffer som jeg har arvet etter mamma (hun hadde det som liten). Utenpå og bak er det bilder av filmstjerner fra 50-tallet.

Gjest baby-E
Skrevet

Uff. Har vært innom denne tråden mange ganger nå, men kommer faktisk ikke på noe som er verdt å nevne.

Et smykke jeg har arvet av mormor, er vel det eneste.

Gjest *Tara*
Skrevet

Salongbordet

Kunst-samlingen

Peisen

Endel arvegods (sølvtøy, et eldgammelt servise, glass, vaser, mm)

Sølv-øreringer med diamanter (helt spesielle)

50" Plasma-TV`en vi nettopp kjøpte

Skrevet

Eneste jeg kommer på er et bilde av datteren våres som er i en helt nydelig antikk ramme. Har hverken sett så nydelig ramme eller unge før. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...