Gå til innhold

Pusen min er borte.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen min er borte... Han har riktignok bare vært borte i litt over et døgn, men problemet er at naboen min fortalte meg i dag at en katt som såg ut som min var påkjørt og drept sent i går kveld.. Jeg har ikke mulighet til å sjekke om det var min, siden hun ikke visste hvem de var og de hadde fått med seg en sekk og puttet katten oppi og kjørt... Hvor lenge skal jeg tørre å håpe på at han dukker opp? Han har aldri vært ute en hel natt før, og han er kastrert, så han skal ikke være så våryr heller... Jeg har grått i hele kveld! Savner virkelig pusen min!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da :forvirret:

Jeg håper den kommer tilbake.. Hvis katten min hadde blitt påkjørt vet jeg ikke hva jeg ville gjort.. Jeg forguder den pusen..

Krysser fingrene for deg.. :klem:

Hold meg oppdatert

Skrevet (endret)

Han har dessverre ikke dukket opp enda... Det er pyton å tenke på at han aldri skal komme tilbake... Jeg forguder pusen min jeg også, og det er rart å våkne opp og se at han ikke ligger i fotenden min... Jeg tør heller ikke å håpe på at han kommer tilbake, for da blir jeg skuffa hver dag han ikke dukker opp... Men samtidig så vil jeg ikke gi slipp på han... Hva skal jeg gjøre? :grine:

Endret av cornygirl
Gjest Minimi
Skrevet

Uff ikke gøy :klem:

Du kan sette inn annonse i lokalavisen og skrive at du tror pusen din er påkjørt. Så kanksje den som kjørte på pusen din, hvis det var din pus sier i fra. Så får du hvertfall et svar.

Uansett så var det noen sin pus. Men håper for din skyld at det ikke var din :klem:

Gjest beekeeper
Skrevet

Huff! :(

Håper dette går bra..

Gjest Silmarill
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...81&hl=pus+borte

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=253981&hl=

Så leit dette var da!

Har lagt ut 2 tråder om lignende situasjoner og siterer noe jeg skrev den gangen:

:klem: Stakkars deg og stakkars pus  :tristbla:

Katter har utrolig god stedsans og som oftest finner de veien hjem selv etter mange dager/uker selv om de har gått langt unna hjemmet!

Grunnen er fordi de underveis på sin vandretur markerer ved å gni seg mot stolper, trær o.l. + tisser litt her og der! Sporene hjem blir derfor lett å følge.

Katten din har neppe gått mot bilveien da pusen din er redd biler!

Katten din har mest sannsynlig ikke vandret langt fordi du beskriver katten din som ganske sky.

Du må lete om kvelden, det er da muligheten er størst for at du finner den!

På dagtid er det så mye lyder og støy som den kan være redd for, mens det er roligere på kvelden.

Den ene katten min (innekatt, kun ute på balkongen) ble borte i en hel uke i sommer.(falt ned fra balkongen 2 etg. eller et åpent vindu)

Vi lette etter den hver eneste dag og fryktet det værste. Ikke en lyd!

Så gikk vi ut på kvelden og ropte, da fant vi han 200 meter unna hjemmet etter en hel uke.

Katten din kan sitte i toppen av ett tre, men før eller siden så kommer den ned derfra vil jeg tro (gå ut i skogen å rop)

Lag spor fra hjemmet ditt og rundt omkring med noe hjemmefra som har en lukt den vil kjenne igjen! (sand fra kattekassen med urin på eks. å strø det utover)

NEI, det er ikke så æsj så lenge det kan få katten din hjem ;)

Skriv mail eller ring div. dyrebeskyttelser i ditt nærområde for å høre om katten din er der.

Ta også kontakt med politiet eller vegvesenet der du bor for å høre om de har fått inn eller funnet katten din evt.påkjørt.

Legg inn gratisannonse på:

www.nettkatten.no

www.dyrenett.no

www.savnet.no

Her står det også om katter som er funnet!

IKKE GI OPP HÅPET  :klem: Lykke til

Skrevet

Kanskje du kan ringe til veterinærer i området? Siden de tok med seg katten er de kanskje ansvarlige mennesker. Da er det jo en mulighet for at de har tatt den til veterinær for å se om den var merket. Sett inn en annonse i avisa, kanskje de ser den og ringer? Er katten din merket?

Jeg håper virkelig du finner katten din!

Gjest ElCaramba
Skrevet

Kjære Cornygirl :klem:

Håper han kommer hjem igjen, og at det ikke var han som var påkjørt......

Klem fra meg. Krysser alle fingre for deg.

Gjest ElCaramba
Skrevet

Har tenkt på deg og pusen... Har han kommet hjem eller...? :troest:

Gjest Borghild
Skrevet

Huff, så trist. :klem: Min elskede pus jeg hadde fulgt fra fødselen forsvant for halvannet år siden og jeg savner han fryktelig enda. Klandrer meg selv for at jeg slapp han ut akkurat den natten... :grine::grine: savner han sånn...

Skrevet

Han har nok ikke kommet hjem igjen enda nei, så jeg må vel bare venne meg til at han ikke er her, uansett hvor vondt det er! Jeg savner han noe forferdelig!! Unner ikke noen det å miste et kjæledyr! Man blir utrolig glade i de!

Skrevet

Det er utrolig trist å miste kjæledyr. Katter er veldig utsatt for å bli overkjørt av biler, man må nesten ha de som innekatter skal man være på den sikre siden, men det blir jo litt galt for noen katter kanskje, de vil jo ut av og til, men da bør man nesten ta en tur med dem i band, de lærer vel fort det hvis man tar det fra starten av, dersom man har anledning til dette.

Jeg har en merkelig katt, i forfjor fikk den et kull og den fikk beholde to stykker, hankatter, alle sju fra kullet var hankatter. Hun, Sussi er så klok at hun vet at veien er et farlig sted, så når kattungene hadde nådd en viss alder, to-tre måneder tenker jeg, forsvant hun med begge kattungene, var vekke noen timer for så å komme hjem i kassa igjen med de. Vi hadde ikke peiling på hva som foregikk, plutselig var alle kattene vekk for så å komme tilbake etter noen timer.

Jeg forsøkte å finne utav hva det var for slags adferd hun drev med på, hvor ble hun av, de liksom bare forsvant. Så gikk jeg for å se hvor hun reiste frem og tilbake med ungene sine, men jeg fikk aldri se henne eller ungene før de hadde holdt på med dette i lang, lang tid, da møtte jeg på dem etter de hadde vært vekk et helt døgn, de fulgte veikanten, og hun, Sussi, lærte dem både hvordan de skulle gå langs veien, og hvordan de skulle overnatte ute under ei bro borti her.

Hun har alltid vært en sånn hyperintelligent katt hun Sussi, og dominerende, men en skikkelig god mor, hun lærte opp hankattene sine til de var over fire måneder, men jaggu svarte har de ikke blitt offer for biler de to og :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...