aowi Skrevet 30. mars 2007 #1 Del Skrevet 30. mars 2007 Har et kjempedilemma for tiden:( Har akkurat fått vite at jeg er gravid og da kommer d opp mange spørsmål..... Det er mange tunge brukere på institusjonen der jeg jobber. Er litt utagering der og høyt tempo. Vet at noen tidligere som ble gravide fikk svangerskapspermisjon med en gang for ledelsen turte ikke ta sjansen på at de kunne bli skada på jobb. Er litt roligere der nå men litt action har vi innimellom..... Problemet mitt er at jeg går på halvtårskontrakter. Ledelsen vil ha meg på institusjonen og mener det er det beste for noen av brukerne at jeg blir. Dette ift at jeg er en stabil person og har en veldig bra måte å jobbe på..... Dette sa de til meg i dag og egentlig burde jeg jo blitt kjempeglad for å høre det men akkurat da følte jeg meg litt..... ........ veit ikke helt hvordan jeg skal beskrive d... Har kontrakt der ut mai, sjefen regner med at jeg fortsetter med nytt vikariat . Det er en papirmølle å gå igjennom for å få ny kontrakt. (statlig institusjon) så dette er nok ikke klart før i april mai Dilemmaet mitt går litt på økonomi. Burde jeg vente med å fortelle jeg er gravid til etter at jeg har skrevet ny kontrakt? Har termin i november og det er ikke lett å få andre jobber her.... Om jeg må slutte der får jeg vel ikke fyllt opp ift 6 av 10 mndr lønn og den greia der Samtidig har jeg litt på følelsen da at jeg lurer ledelsen og d har jeg heller ikke lyst til Noen av dere som kan gi meg litt råd? Vært oppi samme situasjon? Er egentlig ikke sikker på om jeg tar sjansen på å jobbe der heller da men.... :icon_neutral: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 31. mars 2007 #2 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg synes det har noe å si om du er kort eller langt på vei. Vet at noen arbeidsgivere har stor forståelse i forhold til graviditet/vikariet/foreldrepenger. Virker jo som at de synes du er en flink person, og det kan o love godt. Har også inntrykk av at statlige arbeidssteder er flinke til å ikke diskriminere gravide (men unntak finnes så klart...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå