Philippa Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 Hvor mange timer kan man regne med at en parfyme skal holde (sånn ca.)? Jeg påfører parfyme om morgenen, og noen ganger ønsker jeg å bruke en annen parfyme på kvelden. Vil jeg da fortsatt lukte av den første parfymen (selv etter en dusj) slik at jeg bør holde meg til den, eller kan jeg trygt bytte til en annen?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Eau de toilette Omkring 70 prosent av duftmassen forsvinner etter noen timer, mens de resterende 30 prosentene holder i et døgns tid. Eau de parfum 80 prosent av dem fordamper i løpet av bare tre timer! Du skal derfor ikke investere i denne dufttypen hvis du trenger noe som skal holde hele dagen – kjøp den i stedet hvis du vil skape et mer dempet inntrykk. Kilde: Womanweb.no Innlegg forkortet. KGs regler. - lillesky (mod) Endret 31. mars 2007 av lillesky
Parfumfreek Skrevet 31. mars 2007 #4 Skrevet 31. mars 2007 Du kan trygt bytte til en annen parfyme etter en dusj. Skulle det sitte igjen noen rester, vil det bli "kvalt" av den nye duften. Når du skal ha en ny duft, kan det være lurt å prøve både Eau de Parfum og Eau de Toilette(hvis det finnes). Noen ganger kan de virke som to helt forskjellige dufter. Noen dufter har også dårlig holdbarhet til tross for Eau de Parfum, og en duft som sitter dårlig på meg, kan sitte bedre på deg.
Wonders Skrevet 31. mars 2007 #5 Skrevet 31. mars 2007 Kommer ann på hvor mye alkohol den innehoolder. Fake parfyme man kjøper i syden blir raskt borte da inneholdet er aroma, og ikke ren parfyme el alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå