Gå til innhold

Side - Tyrkia

Ruby

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi vurderte jo å dra på ferie til Bulgaria, men etter nærmere overveielse har vi i dag i stedet bestilt tur 14 dager til Side i Tyrkia. :lol: Noen som har vært her? Tips og erfaringer mottas med stor takk. Vi skal reise med Ving, noen med erfaringer fra dette reisebyrået?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har vært der.

Side er et typisk familie- sted (hvertfall var det det for et par år siden), så hvis du reiser bare med venninne® må du regne med MYE oppmerksomhet.

Alle er hyggelige, men de prøver seg alle sammen. Slitsomt! Opplevde også en del "triks" for å prøve å skille meg og min venninne, de trodde vel det var lettere å "score" da..

Generelt bra, men slitsomme selgere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Luth

Vi var på familietur i Side for 2 1/2 år siden. Barna stortrivdes. Vi reiste også med Ving og det svarte ikke helt til forventningene. Vi bodde på Side Garden og det var like ved en hovedvei og ikke særlig barnevennlig, så vi måtte passe godt på hele tiden. Hotellet var ganske slitent og det var en søppelfylling på andre siden av gaten hvor det ble brent søppel nesten hver kveld. Det lukta ikke spesielt godt :x Vi reiste i august og det var utrolig varmt ( rundt 40 grader på dagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som i tyrkia som alle andre plasser, du får hva du betaler for. Standarden i Tyrkia er ikke som andre reisemål. Tyrkia er forholdsvis nytt i turistsammenheng.

Det er veldig hyggelige folk, billig er det også.

Side er en koselig plass.

Det kan være slitsomt med alle som vil ha deg i butikkene, men man må da ikke gå i den overfylte gaten hver kveld. De har mye å by på av kultur og opplevelser.

Det er hva man gjør det til.

Sikker på at dere vil trives der. Det er varmt og sterk sol så pass på barne.

god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg reiste til side juni 2002 med min mor og min datter på 1år.. vi reiste også med ving. Bodde på side garden, og synes det var kjempe flott der. Tyrkia er slitsomt, men synes ikke det var så ille i side som det er i alanya.. der er det værre.

Jeg synes tyrkia er et fint sted å dra til.. billig,flåtte strender.. og mye god mat.

Vi reiser til marmaris i slutten av mai (aldri vært der), og gleder oss.

Lykke til, og god reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i Side tidlig høst 1997. Kjenner meg igjen i en del av beskrivelsene over - veldig pågående selgere, fine strender og svært billig. Jeg hadde en fin ferie der, men jeg tror det kommer veldig an på forventningene. Jeg ville bare slappe av i solen, ta en svømmetur nå og da og gå ut for å spise/ta en bartur om kvelden. Hvis du ikke regner med de slitsomme selgerne er tyrkerne stort sett veldig hyggelige og gjestmilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke vært i Side, men i Alanya. Reiste dit med en venninne for noen år siden nå, og som det sto ovenfor her; vi fikk ikke gå i fred! Utrolig slitsomt, faktisk. :roll:

Men, kan hende Side er litt roligere enn Alanya, og at dere får en flott tur, det håper jeg virkelig!!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...