Spirito Skrevet 30. mars 2007 #1 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg har sett at mange har noe slags vann oppi dobørstebeholderen for å desinfisere den, men hva bruker dere? Klor? Vaskemiddel? Noe som lukter rent og godt ihvertfall? Bytting av dobørste ofte er jo et must, men det hadde jo vært greit om den ikke var rene bakteriebomben den lille tiden den står der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 30. mars 2007 #2 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker Domestos Fresh. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelura Skrevet 30. mars 2007 #3 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker Mr Muscle WC rent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 30. mars 2007 #4 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker ingenting, jeg bare lar den stå der.. Er det dumt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 30. mars 2007 #5 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg bruker ingenting, jeg bare lar den stå der.. Er det dumt? ← Ditto... :klø: Jeg kaster den etter en gangs bruk da, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 30. mars 2007 #6 Del Skrevet 30. mars 2007 Ditto... :klø: Jeg kaster den etter en gangs bruk da, men... ← en gangs bruk?? jøss. Da må du vel bytte dobørste ofte da??? jeg bytter 1 gang i mnd tror jeg. prøver hvertfall å holde det til et. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 30. mars 2007 #7 Del Skrevet 30. mars 2007 Bytter dere tannbørste like ofte eller? For de samme bakteriene sitter nemlig på den som på dobørsten (hvis dere har tannbørsten i samme rom da)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 30. mars 2007 #8 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg skifter tannbørste minst like ofte som dobørste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 30. mars 2007 #9 Del Skrevet 30. mars 2007 *Skriver dobørste på handlelisten* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 30. mars 2007 #10 Del Skrevet 30. mars 2007 en gangs bruk?? jøss. Da må du vel bytte dobørste ofte da??? jeg bytter 1 gang i mnd tror jeg. prøver hvertfall å holde det til et. ← Koster jo 9 kroner da... Bytter dere tannbørste like ofte eller? For de samme bakteriene sitter nemlig på den som på dobørsten (hvis dere har tannbørsten i samme rom da)... ← Æsj! *holder meg for ørene* Men; bakterier er sikker ikke farlig, tenker mer på ekkelt dovann jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 30. mars 2007 #11 Del Skrevet 30. mars 2007 Ikke for å kritisere noen spesielt, men... Jeg kaster den etter en gangs bruk da, men... ← Skjønner jo nå problemet med stadig økende søppelberg... :icon_frown: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 30. mars 2007 #12 Del Skrevet 30. mars 2007 Ikke for å kritisere noen spesielt, men... Skjønner jo nå problemet med stadig økende søppelberg... :icon_frown: ← Skal heretter putte de i en egen pose og sende de til Afrika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 30. mars 2007 #13 Del Skrevet 30. mars 2007 Skal heretter putte de i en egen pose og sende de til Afrika ← Her prøver liksom jeg å være seriøs og sette fokus på miljøvern og ressursbruk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 30. mars 2007 #14 Del Skrevet 30. mars 2007 Her prøver liksom jeg å være seriøs og sette fokus på miljøvern og ressursbruk!! ← Jeg skjønte det Uff, er ikke bra, men bruker ikke 3 i uken da... Er på min andre nå, det er fordi den første måtte vaske en do som var tett, altså ikke så koselig å ha stående... Bruker ikke så mange da, jeg bør vel egentlig vaske doen oftere, men synes det er så ekkelt... Da jeg bodde i Oslo brukte jeg tre børster over 9 måneder, DET er vel ikke sååå ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 31. mars 2007 #15 Del Skrevet 31. mars 2007 Jeg har en dobørste (Vipp) som man kan bytte selve børsten på uten å kaste hele greia, kjøper løse børster til kr. 40 pr. stk og bytter de 4-6 ganger i året. Børsten står i vann tilsatt litt Domestos som byttes hver uke når badet baskes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 3. april 2007 #16 Del Skrevet 3. april 2007 Vi har en i børstet stål og holderen er av glass, skrudd fast i veggen. Har ikke planer om å kjøpe ny annenhver uke, med andre ord. Selve børsten er svart, så den ser ikke så lett uappetittelig ut. Jeg passer på å riste børsten godt etter bruk, og i blant fyller jeg glassbeholderen med klorvann og lar børsten stå oppi det et par timers tid. Skjønner ikke hensikten med å kjøpe ny like ofte som man kjøper tannbørste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Empat Skrevet 4. april 2007 #17 Del Skrevet 4. april 2007 Har dobørsten i klor, altså klorin i dobørstskåla. Kjempemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 4. april 2007 #18 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Bytter dere dobørste så ofte.. ?? Så lenge den fungerer fint og ikke lukter vondt osv ser jeg ingen grunn til å bytte den.. (hva skulle vitsen med det være?) Spruter på litt middel av noe slag og skyller av en gang i blant.. Bytter tannbørste velidg mye oftere.. Det anser jeg som en helt annen sak!! Endret 4. april 2007 av Aurora Vaniljesaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. april 2007 #19 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg vasker toalettet en gang pr uke i tillegg til at dobørsten blir brukt etter hver gang man har bommelommet. Jeg bruker toalettbørsten til den er utslitt. Eller uapetittlig. Jeg bruker kloring BÅDE til å desinfisere toalettet (en gang pr uke) og dobørsten. En gang i mellom skurer jeg holderen en ekstra runde med vaskemiddel. Klor dreper bakteriene. Tannbørste blir skiftet regelmessig - men ikke ofte nok (hadde som mål å gjøre det til en vane å skifte tannbørste når jeg skifter tannkremtube men klarer ikke huske det alltid. Skifter oftere enn før i alle fall). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minimi Skrevet 4. april 2007 #20 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg har også en dobørste jeg ikke bytter ut så ofte som koster et par hundre, men er litt synd man ikke kan få kjøpt ny børste å bare skru av den gamle. Har hatt den i et år nå tenker jeg. Men kommer aldri noe rart på den faktisk. bruker den en gang i uka ca og man kan ikke se at det er brukt. Doen vår er faktisk alltid rein og hvit av en eller annen grunn. Sikkert mye bakterier og drit som ikke syns. Men så lenge dobørsten ser ubrukt ut og lukter fint gidder ikke jeg å bytte.. Bruker også klor i beholderen ved jevne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå