mamma_mia Skrevet 1. april 2007 #21 Skrevet 1. april 2007 Vi forlovet oss for snart 2 år siden, kjøpte da gullringer til begge med forlovelsesdatoen i. Tenkte å bruke de samme ringene, men få bryllupsdatoen ingravert i tillegg. Dessuten lurer jeg på å få satt inn en diamant i min, hadde ikke råd til det da vi forlovet oss men fikk beskjed om at en kunne sette inn diamant senere hvis en ønsket..
rangi Skrevet 1. april 2007 #22 Skrevet 1. april 2007 Vår jobbsituasjon gjør det vanskelig å gå med ringer, ingen av oss kan gå med ring til daglig. Så vi har ingen forlovelsesringer, men må vel kjøpe gifteringer til bryllupet. Presten lurer sikkert litt på om vi er helt tussete hvis vi kommer i kirken og skal bytte ringer og vi sier at "nei, vi har ingen ringer vi" Jeg har funnet noen fine på nettet, gubben er ikke så interessert ettersom han sjelden kommer til å bruke den, men må jo ha noen fine vi kan ha på når vi kan:) Tenkte å få gravert inn "størst av alt er kjærligheten" på latin, samt navn og dato.
*Emma* Skrevet 1. april 2007 #23 Skrevet 1. april 2007 Vi kjøpte glatte gull forlovelsesringer da vi forlovet oss. Vi bruker nå de samme ringene som gifteringer. Vi pusset dem og graverte på nytt før bryllupet
Knøttet Skrevet 1. april 2007 #24 Skrevet 1. april 2007 Når han fridde til meg fikk jeg en typisk enstensdiamantring, altså en slags frierring, som er min forlovelsesring. Han har ingen forlovelsesring,siden vi ville velge ut gifteringene sammen, og vi synes ikke det er nødvendig at han har forlovelsesring. Når vi gifter oss har vi hver vår giftering i hvitt gull, min med en diamant og bryllupsdato + tekst som betyr mye for oss inni:)
Floja Felíz Skrevet 3. april 2007 #25 Skrevet 3. april 2007 Han kjøpte ringene til forlovelsen, men vi skal ikke gravere noen tilg i dem før rett før bryllupet. Det er den datoen som betyr noef or oss, så vi skal bare gravere en dato også. Er jo begrenset plass, spesielt i min ring, så vi skal bare ha to små ord og dato i dem.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 3. april 2007 #26 Skrevet 3. april 2007 Presten lurer sikkert litt på om vi er helt tussete hvis vi kommer i kirken og skal bytte ringer og vi sier at "nei, vi har ingen ringer vi" Det er da vel relativt vanlig å ikke bytte ringer i vielses-sermonien. Mange har jo forlovelsesringer de har gått med i lang tid alt. Dessuten er det ikke noe påbud om å ha ring selv om man er gift heller.. (men jeg ville ikke vært det foruten, da.. )
Malama Skrevet 3. april 2007 #27 Skrevet 3. april 2007 Presten begynner ikke å lure nei, det er ikke alle som bytter ring i krika, slet ikke. vi skal ikke gjøre det, forøvrig. Vi kjøpte glatte gullringer da han fridde (dvs, han kjøpte dem før han fridde, men de måtte leveres inn for tilpassing og gravering da) Vi graverte inn "din xxx 21.06.06" (forlovelsesdatoen) Vi tenkte på å gravere inn vielsesdatoen også senere, men det er ikke plass i min (i så fall må de ta det bort og skrive igjen, hun skrev nemlig "21 - 06 - 06" i stedet for 21.06.06 som vi sa/skrev på lappen, og i min lille ring er det da ikke plass til en dato til. Vet ikke om vi bare dropper å gravere mer, eller om vi bytter ut datoen, eller om de skal skrive litt "mindre" i min. Vi beholder i ale fall ringene, muligens uten å gjøre noe med dem, og skal ikke ha noe ring-utveksling i kirka.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå