Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om dere kjøper ett sett forlovelsesringer, og deretter et nytt sett gifteringer, eller bruker dere de samme?

Hva er vanlig? Blir voldsomt dyrt dersom man skal kjøpe dyre flotte ringer, for deretter å kjøpe enda ett sett etter et år ca....?

Videoannonse
Annonse
Gjest SkalBliKone
Skrevet
Jeg bare lurer på om dere kjøper ett sett forlovelsesringer, og deretter et nytt sett gifteringer, eller bruker dere de samme?

Hva er vanlig? Blir voldsomt dyrt dersom man skal kjøpe dyre flotte ringer, for deretter å kjøpe enda ett sett etter et år ca....?

Vi skal bare kjøpe gifteringer :hjertesmil:

Føles mer riktig for oss.

Vi vies jo om bare 470 dager :bryllup: , og vil heller bruke tiden på å fine de perfekte ringer for resten av livet :Nikke:

Hadde kanskje vært annerledes om vi ikke hadde bestemt dato for bryllup og at forlovelsen kom til å være over flere år.

Uansett så syns jeg alle skal gjøre det som føles rett for de :klem:

Lykke til !

Skrevet

Vi valgte å kjøpe forlovelsesringer som også skulle brukes til gifteringer, og vi kjøpte ringer til begge med en gang. Jeg synes dessuten ikke det er pent med for mange ringer på hendene, så jeg hadde egentlig ikke lyst på to ringer heller, selv om det ikke akkurat var derfor vi valgte slik. Siden vi bare skulle ha ett sett ringer valgte vi da ringer som passet som gifteringer, siden forlovelsesringer gjerne ser litt annerledes ut.

Skrevet

Det er bare jeg som har ring hos oss. Frierring heter det kanskje da? Kjaersten ville ikke ha forlovelsesring. Vi skal ha nye ringer når vi gifter oss til neste år. Så jeg får altså to ringer. :sjarmor:

Skrevet

Jeg fikk også en "frierring" ved forlovelsen, men forloveden ville også ha ring. Så vi kjøpte ring til ham nå som skal brukes som giftering også, og på bryllupsdagen bytter jeg ring til lik hans (bare med diamant).

Så jeg får også to ringer. Og vi har ulike ringer i forlovelsen.

Skrevet

Vi har forlovelsesringer som vi nå har gravert "din xxx 10/03-07" i. Disse skal vi bruke som gifteringer også, men gravere inn bryllupsdato i tillegg. Da han fridde fikk jeg velge om jeg ville ha ring med en gang eller vente til bryllup. Stolt som jeg er ville jeg ha med en gang :smilorange:

Skrevet

Vi har bare kjøpt gifteringer, og har ikke forlovelses-ringer. Vi satte datoen bare 6 mnd frem i tid da vi forlovet oss, så vi fant ut at vi kunne vente. Men vi har prøvd dem noen ganger, da, det er så koselig å ha dem på...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi har vel egentlig gifteringer vi og... Bare gull, ingen diamanter, men med mønster på kanten. Når vi har så dårlig råd som vi har så synes jeg det blir litt teit å kjøpe et par ringer som bare skal brukes i 18 mnd, for så å kjøpe nye :) Men har full forståelse for de som gjør det altså, hadde sikkert synes det hadde vært gøy hvis vi hadde hatt råd til det :)

Skrevet

Vi kjøpte begge ring da vi forlovet oss, og har nå to datoer inni, men frem til bryllupet nå skal ikke ringene på.... Nå er de nypusset og nygravert..... Bare 3 uker igjen :hjerte:

Skrevet

vårbrud07; det er sånn vi og skal gjøre det. blir rart å gå en stund uten når en er vant til å ha den på, men blir ekstra kjekt når de kommer på plass igjen..

Vi kjøpte ringer rett etter han fridde, og bestemte oss for å velge noen vi også ville ha resten av livet. Er veldig fornøyd med ringene! vi graverte ikke noe inn da vi kjøpte dem, skal velge noe som vi skal gravere inn i forkant av bryllupet.

Skrevet

Ok, så det man kan gjøre er altså å først gravere inn forlovelsesdatoen, for deretter å gravere inn bryllupsdatoen når man gifter seg? Det høres ut som en god idè... Noen som har tekst knyttet til bryllupsdatoen? En forklaring på de to datoene liksom?... :sjenert:

Gjest lillelou
Skrevet

Foreløbig er det bare jeg som har ring- men vi skal snart kjøpe gifteringer.Enkle,middels brede i gult gull. For oss er det gifteringen som er det viktige symbolet,ikke forlovelsesringen.

Skrevet
Ok, så det man kan gjøre er altså å først gravere inn forlovelsesdatoen, for deretter å gravere inn bryllupsdatoen når man gifter seg? Det høres ut som en god idè...

Vi har ikke forlovelsesdatoen gravert inn. Det ser vi ikke poenget med siden den datoen blir helt uviktig når vi gifter oss. Vi har foreløpig gravert inn "Din elskede Xxx", og før bryllupet skal vi gravere inn bryllupsdatoen.

Gjest HeidiO
Skrevet

Han fridde til meg i desember, og jeg fikk da en ring, men han har ikke. Han ville at jeg skulle få en når han fridde, og at jeg selv skulle få være med å bestemme gifteringene :)

Nå har vi kjøpt inn gifteringene, og gravert de med bryllupsdato og navn, så de ligger bare her og venter å bli brukt til den store dagen (i august..hehehe). Kjøpte dem så tidlig siden det var brudeshow her, og da var det 20 % på alle ringene. Vi valgte en i blanding av hvitt og gult gull. På hans er det en "strek" i midten som deler de to gulltypene, min og har også det, men også fem diamanter på.

Bilde av de her:

http://www.gullfunn.no/forlovelse/gf_forl_folder.pdf

(Nede til høyre på side 2)

Ser ikke såå fine ut på bildet, men helt nydelige i virkeligheten!

Skrevet

Jeg fikk diamantring da han fridde! Men vi syns det var litt hyggelig at han også hadde ring, så vi gikk ut etterpå og plukket ut en forlovelsesring til han (ikke en standar giftering).

Så har vi kjøpt to nye ringer til bryllupet, men bare jeg skal bruke begge to etter bryllupet. Gleder meg!!

Skrevet

Her blir det mange ringer :)

Først fikk jeg diamantring når han fridde.

Så kjøpte vi forlovelsesringer til begge med utvendig og innvendig gravering i hvitt sølv. (Utvendig står navnet til den andre, innvendig dato for frieriet og et liggende åttetall som tegn på evigheten).

Vi kommer til å kjøpe nye gifteringer som vi tar på for første gang i kirken.

Når vi har fått på gifteringene, kommer vi til å ta av forlovelsesringene. Vet ikke hva vi skal gjøre med de, om vi bare tar vare på de så lenge, eller om det går an å "flette de inn i hverandre" og bruke f.eks som smykke. Frierringen kommer jeg til å fortsette å gå med. Blir ikke såå dyrt som det høres ut som, kanskje 20 000 totalt for alle 5 ringene (5000 for frierringen, 5000 for forlovelsesringene og 10 000 for gifteringene), pluss at utgiftene spres over halvannet år.

Skrevet

Hei hei!

Nå er jeg nok en av dem som har vært forlovet leeeenge, så her kjøper vi nye ringer. Vi har begge brukt forlovelses ringer hele tiden.

Skrevet

Jeg fikk diamantring når han fridde, som jeg selvfølgelig har gått med hele tiden. Han har ingen ring enda.

Så har vi kjøpt like gifteringer i platina der min matcher forlovelsesringen. Så jeg setter bare gifteringen under forlovelsesringen, og fortsetter å bruke begge.

Gifteringene skal graveres inn med datoen, og en tekst som ingen andre kommer til å skjønne meningen med, bortsett fra oss.. ;)

Skrevet

Når min kjære fridde for et og et halvt år siden, så hadde vi veldig dårlig råd, så han kjøpte en sølvring som jeg hadde hatt lyst på lenge, med et keltisk mønster på, som han fridde med, og så fikk han laget lik ring til seg selv, ettersom de ikke hadde den i hans størrelse. Veldig romantisk, synes jeg. Diamantring fikk jeg til jul i år, så da har jeg det også. Og til bryllupet kjøper vi nye ringer i tofarget gull, min har en liten diamant... De er de eneste ringene som skal graveres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...