Gå til innhold

Operasjon av visdomstenner?

Gjest Gjest_Tonje_*

Anbefalte innlegg

Innleggstarter er meg, jeg har sullet meg til å registrere meg nå, trivdes her inne :D

Var hos tannlegen i går for å få henvisning til sykehuset her, og han sa som den andre tannlegen at jeg måtte ta det under lokalbedøvelse, og jeg fikk igjen panikk :grine:, så sa han at han skulle ringe opp til sykehuset å høre... Han kom tilbake og sa at det var ikke slik han trodde og at sykehuset hadde sagt at om jeg var redd nok så fikk jeg tilbud om narkose... Så jeg skal opp til samtale på sykehuset etterhvert, angående selve inngrepet, ta en del bilder og slikt og så skal de forklare hva jeg må gjøre i forhold til narkosen!

Gjett om jeg var lettet da! Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Sulosi_*

Jeg har kjempe sprøyteskrekk og gjør alle inngrep i munnen uten bedøvelse. Fikk derfor skikkelig panikk når det viste seg at alle visdomstennene måtte ut operativt. To kom bare ikke opp og to satt fast nedi der. Forsøkte å få gjort det på skehuset i narkose men det gikk ikke. Løsningen ble en kjeveortoped på sørlandet som leide inn en anestesilege. Jeg betalte 7000,- (3000 for narkosen og resten for tennene). Hadde vondt nede i munnnen veeeeldig lenge men bortsett fra det gikk alt bra. Jeg var bare glad for å slippe sprøyter i munnen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, er det så forskjellig praksis på de forskjellige sykehusene?

Jaja... Er bare glad jeg får være borte under inngrepet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, er det så forskjellig praksis på de forskjellige sykehusene?

Jaja... Er bare glad jeg får være borte under inngrepet :D

Heisann!

Vil bare si at jeg skjønner deg veldig veldig godt.

Jeg har hatt en enorm tannlegeskrekk hele mitt liv.. og nå på fredag (har ikke sovet på en uke) skal jeg legges i narkose og få operert ut alle mine 4 visdomstenner på en gang, etter anbefalign av tannlegen. Min eneste trøst er at dette skjer i samråd med tannlege, kirurg, anestesilege og sykepleier slik at jeg prøver å overbevise meg selv om at jeg er i trygge hender...

Krysser fingrene for deg i allefall, og tenker på deg!

Husk at det er flere av oss som vet hvordan du har det!

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
Gjest Christine

Jeg tok bare en om gangen, jeg. Tror neppe det er noen som tar alle fire samtidig i lokalbedøvelse.

Jeg tok alle 4 på en gang, riktignok under sedasjon hos kjevekirurg. Tannlegen anbefalte sedasjon fordi det da ble lettere for ham. Tok ham bare litt over en time!!! Hadde to som var litt vanskelige og to normale, nesten ingen smerter etterpå da jeg tok smertestillende som anbefalt. Anbefaler ALLE å velge sedasjon, selv om det ikke er like vanlig i Norge enda som i andre land.. Vi skal liksom lide oss gjennom tannbehandlinger her til lands..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...