Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Synes du en mann er tiltrekkende når han åpner døren for deg, hjelper deg på med yttertøyet, lar deg gå først osv?

Jeg synes det er fint å få en tilbakemelding på det. For nå skal jo alle kvinner være så selvstendige at de blir rare av det.

Jeg synes det er på høy tid at kvinner setter pris på gentle men, de viser deg faktisk respekt på den måten, og de som ikke er gentlemen, viser at de ikke ofrer andre så mye tanker, unntagen seg selv.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er sjarmerende når en ellers hyggelig mann viser gentlemanstendenser. Men hvis det virker påtatt, gjør det ikke noe inntrykk.

Gjest Gjest
Skrevet

ikke? hvordan virker det påtatt da? de tenker jo i hvertfall på å være hyggelig, kanskje de er litt treig oppi der du vet...... ;)

Skrevet
Synes du en mann er tiltrekkende når han åpner døren for deg, hjelper deg på med yttertøyet, lar deg gå først osv?

Jeg synes det er fint å få en tilbakemelding på det. For  nå skal jo alle kvinner være så selvstendige at de blir rare av det.

Jeg synes det er på høy tid at kvinner setter pris på gentle men, de viser deg faktisk respekt på den måten, og de som ikke er gentlemen, viser at de ikke ofrer andre så mye tanker, unntagen seg selv.......

:)

Generellt så er det kjempesøtt at menn holder døra, stolen, osv for meg! Det får ikke meg til å føle meg underlegen på noen måte! Bare sjarmert.

Men jeg synes det kan være litt ekstremt å bli hjulpet på med kåpe og å bli åpnet bildør for av menn jeg egentlig ikke kjenner. Da sitter man der bare som en tulling og føler meg helt teit!

Gjest Talula
Skrevet

Jeg synes det er fint å få en tilbakemelding på det. For  nå skal jo alle kvinner være så selvstendige at de blir rare av det.

Jeg synes at det ,innen rimelighetens grenser, er tiltrekkende.

Gjest Gjest
Skrevet

Gentlemen er det jeg liker. Blir faktisk misfornøyd hvis en mann ikke hjelper til med å holde døren, tilby seg å bære det tunge osv. I noen settinger kan det bli for mye, som at han reiser seg og hjelper med stolen når hun skal på toalettet, kommer tilbake osv. Men alle de hverdagstingene er supert!

Og forøvrig er det veldig hyggelig om middagsgjesten har med vin e.l til middagen. Mange kvinner får en blomsterbukett en gang i året. Det er helt håpløst og kvinner må kreve mer av dette!

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg syns det er mye bedre at han bærer alt det tunge hjem fra butikken enn å få åpnet en dør for meg. At han tenker på å gjøre sånne ting syns jeg er kjempesjarmerende, men det med dører og kåper blir lett litt påtatt.

Skrevet
Gentlemen er det jeg liker. Blir faktisk misfornøyd hvis en mann ikke hjelper til med å holde døren, tilby seg å bære det tunge osv. I noen settinger kan det bli for mye, som at han reiser seg og hjelper med stolen når hun skal på toalettet, kommer tilbake osv. Men alle de hverdagstingene er supert!

Og forøvrig er det veldig hyggelig om middagsgjesten har med vin e.l til middagen. Mange kvinner får en blomsterbukett en gang i året. Det er helt håpløst og kvinner må kreve mer av dette!

Og hva gjør dere for oss menn for at dere kan kreve mer av dette?

Skrevet
Og hva gjør dere for oss menn for at dere kan kreve mer av dette?

Spørsmålet var om vi kvinner synes det er sjarmerende med gentlemen!

Og det håper jeg trådstarter fikk svar på!

At du føler at du fortjener noe tilbake om du gjør noe for en kvinne, setter nok deg ikke i gentlemankategorien.

:sminkedokke:

Skrevet

Jeg synes det er ålreit at menn er gentlemenn, så lenge det de gjør faktisk er hensiktsmessig, som feks å tilby seg å bære noe, eller låne meg jakka si dersom jeg fryser. Men når det at de på død og liv skal åpne døra for meg, gjør at jeg feks må stå og vente på at de skal gå foran meg, synes jeg bare det blir dumt.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig smascha! hvorfor skal man tenke på at kvinner ikke skal kreve litt mer enn enn mann.......vi synes det er koselig og tiltrekkende at en mann viser styrke ved å ikke kreve noe tilbake hele tiden........

Skrevet (endret)
Helt enig smascha! hvorfor skal man tenke på at kvinner ikke skal kreve litt mer enn enn mann.......vi synes det er koselig  og tiltrekkende at en mann viser styrke ved å ikke kreve noe tilbake hele tiden........

Takk, men jeg mente ikke at vi kan kreve at menn skal gidde å gjøre noe ekstra for oss, men OMG som vi setter pris på det hvis de gjør det!!

Og ja: veldig tiltrekkende når de ikke krever noe for å være gentleman!

:sjenert:

Endret av Smascha
Skrevet

Jeg liker menn som er høflige og litt gentleman uten at det er påtatt. Om en fremmed mann holder oppe en dør for meg smiler jeg pent tilbake og takker idet jeg går forbi. Og er i så godt humør etterpå! Det er slike småting som gjør dagen så mye hyggeligere!

En gang jeg stod på butikken med et kobbel av småunger, mine og en vennines, hadde handlet mengder og balanserer minsteungen på armen samtidig som jeg betaler, litt svett og en smule stresset. En hyggelig ( og kjekk) ung mann var foran meg i køen, så han stod og pakket varene sine. Og begynte å pakke mine varer. Jeg ble litt prepleks, men hadde mer enn nok med å holde styr på totalt fem unger under 5 år. Ikke bare pakket han varene, han bar de ut, stablet de pent under tvillingvognen jeg hadde parkert utenfor og og ønsket meg en god dag videre før han ruslet avgårde. Fantastisk mann!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg synes det er sjarmerende når en ellers hyggelig mann viser gentlemanstendenser. Men hvis det virker påtatt, gjør det ikke noe inntrykk.

Jepp. I utgangspunktet sjarmerende, men det kommer an på hvem og sammehengen.

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Høflighet er sjarmerende. Påtatte "løpe rundt og forann for å åpne dører"-fakter er mer slitsomme enn sjarmerende (med mindre de er gjort med store doser humor f.eks)

Gjest regine ii
Skrevet

Syns det kommer veldig an på situasjonen, og dels an på mannen.

En mann som åpner dører/hjelper med kåper/drar ut stol, får IKKE automatisk pluss-poeng hos meg. Ikke fordi jeg på noe vis forventer at menn skal gjøre sånt, og dermed tar det for gitt, men fordi det i noen grad virker påtatt. "noen" har sagt at "sånn og slik liker alle damer". ...I de situasjonen hvor det ikke gjør det, kan det være hyggelig og jeg setter pris på det.

Ellers syns jeg det er viktigerer med gjensidig hverdagshøflighet, uavhengig av kjønn, enn med fakter av denne typen, og jeg stiller meg iallfall ikke opp å venter på at noen skal gjøre det :ler:

Skrevet

Jeg synes det er utrolig bra at det finnes menn som fortsatt gjør sånn. Jeg trodde faktisk ikke det før jeg fant en!!

Han åpner dørene, lar meg gå først, og ikke tale om at jeg får lov til å bære tunge handleposer fra butikken... :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg liker også MENN som er høflige og delvis Gentlemen, gjerne med en tykk lommebok for det får meg i ekstra godt humør. :)

Skrevet
Jeg liker også MENN som er høflige og delvis Gentlemen, gjerne med en tykk lommebok for det får meg i ekstra godt humør. :)

Du er teit men du får meg i godt humør!

Gjest Gjest
Skrevet
Du er teit men du får meg i godt humør!

Hva er så teit med dette, det er jo det vi kvinner kun er ute etter. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...