Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Både jeg og samboer er i begynnelsen av 20-årene. Han har mange venner rundt seg, jeg har ingen. De jeg jobber sammen med er 15-25 år eldre enn meg, så de er jeg aldri sammen med på fritiden. Samboer er sammen med vennene sine nesten hver dag og de arrangerer fester hver eneste frihelg. Så han er mye ute og morer jeg, og jeg sitter igjen hjemme og kjeder meg. Alle andre planlegger å finne på ting sammen i påsken og jeg vet at jeg bare må sitte hjemme uten noen å være sammen med. Jeg synes det er trist å være "upopulær og venneløs" og føler meg som en taper når sambo drar på sine fester og jeg kler på meg pysjamasen og går å legger meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke være med han på fest?

Skrevet

Det verste her er vel at han drar uten deg, lar deg sitte igjen alene.

Han burde tatt deg med, introdusert deg for sine venner, og gjennom dem og det å være sosial, hadde du nok funnet egne venner etterhvert.

Og hvorfor i all verden skal du sitte alene i påska?

Skal dere ikke ha tid sammen da?

Skal det være sånn da også at han drar ut på sine ting med sine venner, og du sitter alene?

Hvis det er sånn, sier det ganske mye om din samboer!

Skrevet

Ser ikke at det skal være noe i veien for at du skal kunne bli med samboeren din på fest av og til eller når han skal på andre ting.Regner ikke med at det bare er guttekvelder hver gang.Hvis de andre har med seg sine damer så er det jo mulig å bli kjent med dem og kanskje etablere et vennskap.

Har du spurt han om du kan være med på ting?hva svarer han da?

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig! her må du være litt aktiv selv, ta kontakt med gamle venner f.eks og for all del bli med på typens fester, der typene kan ta med seg sine kjærester, kjanskje du finner noen venninner der? lykke til!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Hei igjen. Nei det virker som det bare er guttene som møtes. Han sier iallefall at de andre ikke tar damene med seg.

Gjest Gjest
Skrevet

OK, da må du foreslå en større middag for eks til typen din sine nærmeste venner som har kjærester, en middag og vin kveld, det kan bli innmari koselig, og si at det hadde vært koselig, at du savner noen venninner... forstår han ikke det, er han ja ikke mye bra å ha......

Gjest Gjest
Skrevet

Og si åpent ut til de damene at du savner noen å finne på noe med, om du kunne kanskje få lov til å bli med på en fest, når du har funnet ei jente du har god kjemi med....... at du føler deg usosial......

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å la kjæresten sitte alene hjemme. En kjæreste er ikke bare en kjæreste, han er en venn også. Derfor hadde det vært uproblematisk for meg å ta han med på fest, men jeg ville jo hatt en venninnekveld av og til.

Det tar lang tid å bygge opp et sosialt nettverk. Å melde seg på et kurs eller kanskje studere litt, kan være en begynnelse.

Endret av Succubus
Gjest Gjest
Skrevet

Der dro han...........tror kanskje at det er andre som har med seg kjærestene sine i dag, men det virka ikke som han hadde så veldiglyst å ha meg med denne gangen heller. :tristbla:

Gjest Solsikke
Skrevet
Der dro han...........tror kanskje at det er andre som har med seg kjærestene sine i dag, men det virka ikke som han hadde så veldiglyst å ha meg med denne gangen heller.  :tristbla:

Det høres ikke ut som et helt bra forhold hvis han ikke inviterer deg med når andre skal ha med kjærester også. Hvordan er forholdet deres sånn bortsett fra dette da?

Jeg syns det er utrolig dårlig gjort av han hvis han går ut hver eneste helg, og aldri tar seg tid til å ha en rolig hjemmekveld/kino etc. med deg. (Nå vet jeg ikke om dette er tilfelle da?)

Når du er i et forhold så kan du ikke feste hver eneste helg - ihvertfall ikke hvis det utelukker at kjæresten kan være med, mener ihvertfall jeg. Og jeg syns det er spesielt ille når han vet at du sitter hjemme alene og ikke har noen som du kan finne på noe sammen med.

Hvis han vet at det plager deg at du ikke har venner, og at du føler deg ensom, så burde han hjelpe deg å få flere venner ved å introdusere deg til kameratene sine kjærester f.eks.!

Håper det ordner seg for deg.

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi jobber veldig mye, så det er egentlig lite vi ser til hverandre. Vi finner sjeldent/aldri på noe sammen på fritiden (siden han bruker den med venner). Vil ikke være kjæresten som maser seg med på fest......er jeg ikke ønska så får jeg heller sitte hjemme selv om det er trist og trasig.

Skrevet
:klem: Åååååhhhhhh... får helt vondt inni meg! Må først bare si at jeg synes det er hensynsløst av han å dra uten deg! Hadde vært meg så hadde jeg ikke klart å kose meg sammen med venner dersom jeg viste at kjæresten min satt hjemme og ikke hadde noen å være sammen med. Men når det er sagt, så er det forsåvidt ikke hans ansvar at du ikke har så mange venner. Her må du nok gjøre noe selv. Vil anbefale deg å begynne på et kurs eller melde deg inn i en forrening som du interesserer deg for. Da kan du treffe folk med samme interesser som deg selv og da har dere jo allerede mye tilfelles. :kose:
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for invitasjon, men desverre så kommer jeg fra nord-norge.

Skrevet

Hva er det som binder deg og kjæresten din sammen?Har dere noe til felles?Hvor lenge har dere vært sammen?Har du hilst på vennene hans?

Det virker litt som om du føler deg alene i forholdet deres også,og hvis det stemmer så ville jeg revurdert forholdet.Du sier du jobber mye,men hvis du har tid og det finnes et tilbud der du bor,så engasjer deg i lokalmiljøet ditt,begynn i en teatergruppe,eller på et treningssenter.Hvis det er en pub som arrangerer quiz-kvelder,dra dit å bli med på et lag.Eller søk på www.turistforeningen.no,sjekk tilbudene der du bor og delta på koselige lokale turer i felleskap med andre.

Man kan bli kjent med å etablere vennskap med mennesker i alle sammenhenger hvis man er åpen for det,ikke vær for redd,ingen ser at du er ensom,hvis du ikke sier det.Smil og vær utadvendt :)

Lykke til

Skrevet

Trådstarter her. Vi har vært sammen i over 3 år, og ja jeg har hilst på alle vennene hans. Første året vi var sammen tok han meg alltid meg ut. Vet ikke hva som har skjedd siden han har behov for å dra uten meg nå. I dag vet jeg at mange tok med sine damer på festen, så det såret meg veldig at han ikke ville ha meg med. Vi har ting til felles, men vi har ikke gjort noe sammen på lenge, lenge.......han blir alltid oppgitt når jeg nevner dette med å finne på ting sammen. han sier at vi ikke har råd, at han er sliten osv, men likevel har han alltid penger og overskudd til andre. Begynner å bli lei av å være 2. prioriteten hans. :tristbla:

Skrevet

Jamfør tittel på tråden: Det å være ensom og ha få venner er helt normalt, haugevis med folk som har det slik. Du kan bare slappe helt av altså, du skiller deg ikke så mye ut som du kansje frykter.

Ingenting å bekymre seg for med andre ord :-)

Skrevet

Tusen takk for det. :) Men jeg føler meg unormal. Overhører stadig at folk på min alder (og alle aldre for den saks skyld) planlegger å finne på ting sammen, går på byen sammen osv. Det føles bare unormalt å være "ung og sprek", men likevel bare sitte hjemme kveld etter kveld, mens andre er ute og morer seg.

Gjest StockDama
Skrevet

"Overhører stadig at folk på min alder (og alle aldre for den saks skyld) planlegger å finne på ting sammen, går på byen sammen osv."

Det er fordi de som ikke har noen å finne noe på sammens med ikke sier noe....

Etter jeg flytta så føler jeg meg helt venneløs også, ikke det at jeg hadde mange venner der jeg bodde før (bare 2-3), men her kjenner jeg ingen...og typen min er også veldig mye ute på dagene og i helgene å herjer med vennene sine,og i begynnelsen jeg følte meg veldig utelatt, men etter å ha tatt det opp med han så passer han veldig på å spørre om jeg vil være med. Men det blir aldri helt det samme å henge rundt typen og hans venner som det var å være med egne venner. Jeg har ikke jobb, så får ikke truffet noen via det og ikke er det noe fritidsgrupper her jeg kunne blitt med i.

Så du er ikke alene om å være alene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...