Gå til innhold

Salmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverken jeg eller samboeren min er av de mest hyppige kirkegangere. Det vil si, vi går bare når det er dåp, konfirmasjon og bryllup... icon_smile.gif

Så jeg lurer på hvordan skal vi få valgt ut salmer til bryllupet vårt? icon_confused.gif

Har jo ikke peiling på en eneste salme...12

Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower
Skrevet

Gå på biblioteket og lån noen salmebøker! Sett deg ned og bla igjennom, fortrinnsvis under tema vigsel og årstider. Dette gjorde vi, og fant etterhvert det vi ville ha. Kan også anbefale internettsidene til Orkdalsmenighetene og Røyken menighet som nevnt ovenfor. Lykke til!

Skrevet

VI skal ha en som spiller `Ave Maria`, den er kjempe nydelig, og så skal vi ha en salme som heter`Kjærlighet fra gud`. Vi valgte den siste salmen fordi den er kort og enkel for alle å synge. Vi er heller ikke de som går mest i kirken, men jeg synes disse er enkle og fine uten at sermonien ikke blir alt for `kristen`. Det ble litt uklart på slutten, men jeg håper dere forstår hva jeg mente.

Gjest Anonymous
Skrevet

vi har velgt noen vi vet forsamlingen kan klare å synge:

kom, kom og hør et gledens ord + no livnar det i lundar

Skrevet

Vi hadde heller ikke peiling på salmer. Fant noen på internett (se ovan) som hade fin tekst. Vi skal ha "Kjærlighet fra Gud" vi også å "Guds godhet sang i sinnet". Fikk omsider noen forslag fra kirkekontoret sammen med bekreftelsen på bestillinga og begge to fans på listen. De sendte også en liste på inngangs-og utgangsmarsj12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha to menn som synger og spiller( Piano og gitar) "Så se på mig!og så skal vi ha Kjærlighet fra Gud.

Skrevet

Tusen takk for svar!!! icon_smile.gif

Har vært innom på orkdalsmenighetene nå, og kikket litt, tenker vi skal finne noen vi liker begge to.12

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ha flg. salmer

- No Livnar det i lundar

- Herre Gud ditt dyre navn og ære

- Deg være ære

Vi valgte Deg være ære da vi gifter oss i påsketiden samt den gjør seg utrolig flott i en Kirke icon_smile.gif12

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med "Å leva det er å elska" og "Guds godhet sang i sinnet". Sistnevnte har melodi til "mitt hjerte alltid vanker" Den er veldig fin, men står antagelig i salmeboka..... tror jeg.

Her er teksten:

Teksten er fjernet pga Kopinor - moderator

Denne synes jeg er vakker....

[ Dette Innlegg er endret av: HMSP den 2002-04-03 11:02 ]

Gjest perle
Skrevet

Vi skal ha Guds gohet sang i sinnet og Å levt er å elska. Syns særlig den første har nydelig tekst. Den står forresten i den nye salmeboka, som kom ut i 1997. Den andre står i den vanlige salmeboka. Mulig Guds gohet.. har fler melodier den kan synges på, men jeg har sunget den på "Den blomstertid nå kommer", tror jeg da...

• 11 måneder senere...
Gjest monaigri
Skrevet

Skjønner at vi er en eller flere generasjoner som ikke er hyppige kirkegjengere......

Sitter med et problem her og det har ikke vært til stor hjelp å bla gjennom salmeboka, hva gjør vi nå? :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om du ikke har noe spesielt forhold til noen salmer, så la fagfolkene eller de gamle plukke ut noen for deg, snakk med foreldre/besteforeldre eller presten, da vel!

Skrevet

Hvis du synes det er vanskelig å velge salmer/ikke kan så mange/ikke kjenner melodiene - ring kantoren deres! Han/hun vil sikkert mer enn gjerne hjelpe, og har iallefall full peiling på salmer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...