Gå til innhold

Ang. kleskode

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)?

Er ofte det som er den normale antagelsen, ja.

De fleste gjester setter jo pris på å få vite hvor pent brudeparet ønsker at de skal pynet seg.

Er jo flaut å være den eneste i galla, eller den eneste i sommerkjole hvis "alle andre" har truffet kleskoden bedre. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)?

But of course :)

Vi skriver pent antrekk for å markere at det er helt ok å komme i andre ting enn mørk dress eller smoking, og at damene ikke trenger lange kjoler og galla.

Skrevet
Vi skriver pent antrekk for å markere at det er helt ok å komme i andre ting enn mørk dress eller smoking, og at damene ikke trenger lange kjoler og galla.

Dette mente i hvert fall min norsk svigermor, som er redd for at nordman skal ta helt av når det gjelder pynting. Bryllup antrek er veldig stivt i Norge, og vi skal ha internationalt fest.

Skrevet

Hvis man ikke skriver noe, betyr det vel galla?

Skrevet

Ups! Da må vi skrive noe alikevel da! Litt kjedelig hvis folk tror de må leie pingvindress og ballkjole. :ler:

Gjest niomi
Skrevet

Strengt tatt skal du det, ja, Amadea, men det er ingen nordmenn som stiller i finere antrekk enn mørk dress dersom dere ikke har dresskode. For i Norge er liksom mørk dress det typiske bryllpsgjestantrekket.

Skrevet

Det var det jo også tenkte. Ja, ja, vi finner vel ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...