Susan Sto Helit Skrevet 31. mars 2007 #21 Skrevet 31. mars 2007 Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)? ← Er ofte det som er den normale antagelsen, ja. De fleste gjester setter jo pris på å få vite hvor pent brudeparet ønsker at de skal pynet seg. Er jo flaut å være den eneste i galla, eller den eneste i sommerkjole hvis "alle andre" har truffet kleskoden bedre.
Snippa Skrevet 31. mars 2007 #22 Skrevet 31. mars 2007 Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)? ← But of course Vi skriver pent antrekk for å markere at det er helt ok å komme i andre ting enn mørk dress eller smoking, og at damene ikke trenger lange kjoler og galla.
ilona Skrevet 2. april 2007 #23 Skrevet 2. april 2007 Vi skriver pent antrekk for å markere at det er helt ok å komme i andre ting enn mørk dress eller smoking, og at damene ikke trenger lange kjoler og galla. ← Dette mente i hvert fall min norsk svigermor, som er redd for at nordman skal ta helt av når det gjelder pynting. Bryllup antrek er veldig stivt i Norge, og vi skal ha internationalt fest.
Kykkelikokos Skrevet 2. april 2007 #24 Skrevet 2. april 2007 Hvis man ikke skriver noe, betyr det vel galla?
Amadea Skrevet 2. april 2007 #25 Skrevet 2. april 2007 Ups! Da må vi skrive noe alikevel da! Litt kjedelig hvis folk tror de må leie pingvindress og ballkjole.
Gjest niomi Skrevet 2. april 2007 #26 Skrevet 2. april 2007 Strengt tatt skal du det, ja, Amadea, men det er ingen nordmenn som stiller i finere antrekk enn mørk dress dersom dere ikke har dresskode. For i Norge er liksom mørk dress det typiske bryllpsgjestantrekket.
Amadea Skrevet 2. april 2007 #27 Skrevet 2. april 2007 Det var det jo også tenkte. Ja, ja, vi finner vel ut av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå