Gjest Kitten Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Hva skal jeg skrive som "kleskode" i invitasjonen, da mørk dress blir for strengt? Hva med "Dress"? Eller bare "pent"? Bomullskjoler og markblomster i håret hadde ikke plaget meg, men gallakjoler derimot passer ikke inn... Det blir et litt uformelt brykkup på en gård hvor bruden har kort brude/ sommerkjole.. Endret 29. mars 2007 av Kitten
Gjest Dallandra Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Sommerfest? Eller så kan du jo skrive en linje eller to sånn som du gjorde her!?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Vi kommer nok til å skrive kleskode: dress/pent antrekk
Piglet Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Kan du ikke bare skrive: Antrekk: Pene sommerklær? Det er det jeg tror vi ender opp med, vi skal også ha et avslappet bryllup hvor galla og smoking blir helt feil. Piglet
Susan Sto Helit Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Bomullskjoler og markblomster i håret hadde ikke plaget meg, men gallakjoler derimot passer ikke inn... ← Hva med å skrive om dette litt, så har du jo kleskoden din på en litt uformell og personlig måte! Hvis ikke hadde nok jeg skrevet "pent".
Mrs B Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Vi skrev "pent antrekk" på vår innbydelse. Dermed vet alle at de skal pynte seg, men vi bestemmer ikke for dem hva de skal ha på!
Gjest Kitten Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Takk for svar! Tror det blir "pent antrekk" i innbydelsen og så forklarer vi det litt mer inngående på nettsiden til bryllupet.
Snippa Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Vi har skrevet "uformell bryllupsfest" og "antrekk: pent"
Gjest Kitten Skrevet 31. mars 2007 #10 Skrevet 31. mars 2007 Jeg ville skrevet "sommerlig pent" ← Takk, det blir det
Ciara Skrevet 31. mars 2007 #12 Skrevet 31. mars 2007 Hva er poenget med å skrive "pent antrekk"? Har dere opplevd at folk ikke pynter seg i et bryllup? Selv ville vi aldri lagt føringer for slikt. Alle vi kjenner ville kledd seg pent, og om det er sommerkjole, mørk eller lys dress eller gallakjole er ikke noe vi legger oss opp i, egentlig.
Gjest Kitten Skrevet 31. mars 2007 #13 Skrevet 31. mars 2007 Hva er poenget med å skrive "pent antrekk"? Har dere opplevd at folk ikke pynter seg i et bryllup? Selv ville vi aldri lagt føringer for slikt. Alle vi kjenner ville kledd seg pent, og om det er sommerkjole, mørk eller lys dress eller gallakjole er ikke noe vi legger oss opp i, egentlig. ← Hvis du leser tråden så ser du at poenget er at de ikke trenger å dresse seg opp for mye. Skriver man ikke føringer på antrekk så tar folk det for gitt at det er mørk dress mot mer stivt.
Ciara Skrevet 31. mars 2007 #14 Skrevet 31. mars 2007 Hvis du leser tråden så ser du at poenget er at de ikke trenger å dresse seg opp for mye. Skriver man ikke føringer på antrekk så tar folk det for gitt at det er mørk dress mot mer stivt. ← Og hvis du leser svarene, så ser du at mange skriver at de har tenkt å skrive "pent antrekk" i sin innbydelse. Og derfor lurer jeg på om de opplever at folk ikke pleier å pynte seg.
Gjest Kitten Skrevet 31. mars 2007 #15 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Og hvis du leser svarene, så ser du at mange skriver at de har tenkt å skrive "pent antrekk" i sin innbydelse. Og derfor lurer jeg på om de opplever at folk ikke pleier å pynte seg. ← Ja, men pent antrekk betyr at det er litt friere enn å ikke skrive noen ting. Endret 31. mars 2007 av Kitten
Ciara Skrevet 31. mars 2007 #16 Skrevet 31. mars 2007 Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)?
Amadea Skrevet 31. mars 2007 #17 Skrevet 31. mars 2007 Jeg er egentlig enig med deg, men poenget for meg er at folk ikke skal föle seg utilpass om de har tatt på seg fotsid silkejkole mens bruden har på sommerkjole. Mange er usikre på hva de skal ha på seg. Er usikker på hva vi skal gjöre selv fordi det kommer til å komme mange forskjellige folk med helt forskjellig klesstil og jeg har ingen önsker om å legge föringer for hva de skal ha på seg. Samtidig er kleskode noe som mange gjester etterspör. Tror det blir til at vi ikke skriver noe, men vi skal ha en vanlig bryllupsfest, jeg skal ha hvit brudekjole. Om jeg skulle hatt på sommerkjole og bryllupet var uformellt ville jeg önsket å få fram dette på en eller annen måte. Ikke fordi det er viktig for meg hva folk har på seg, men fordi jeg tror mange av gjestene ville satt pris på å få vite det. Om folk har på seg olabukse eller smoking i mitt bryllup bryr meg midt i fletta. Fest skal det bli uansett!
Amadea Skrevet 31. mars 2007 #18 Skrevet 31. mars 2007 Siden jeg absolutt skal skrive en hel roman når jeg skriver et innlegg, har dere altså funnet ut av det i mellomtiden. Er egentlig enig i at "pent antrekk" ikke sier noen ting. Men "sommerlig pent" er jo suverent da!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 31. mars 2007 #20 Skrevet 31. mars 2007 Aha - så det er slik at om man ikke skriver noenting, så går folk ut fra det er stivpynting som gjelder, og ikke null pynting (som jeg begynte å lure på om dere fryktet)? ← Tenkte bare jeg skulle legge til at hvis man ikke har kleskode i det hele tatt betye det egentlig galla-antrekk. Altså skikkelig stivt. Derfor skal vi ha kleskoden "pent antrekk".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå