spinnvil Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Vi har egentlig hele tiden tenkt å servere sodd som nattmat. Det som er dumt er jo at den ferdige sodden man kjøper på butikken ikke inneholder grønnsaker. Jeg er ikke så veldig gira på å sette folk i grønnsaksskrellingen kvelden før bryllupet, vi har helt sikkert nok å holde på med. Derfor tenkte jeg å bestille fra dem som leverer koldtbordet. Han mente at de kunne levere til ca 35 kroner per pers. Da kommer sodden i spann med poteter ved siden av som vi må varme opp om natta. Jeg syns egentlig dette er ganske dyrt... Cateringfirmaet har også en annen løsning, de har blomkålsuppe til 22 kroner per pers. Jeg liker blomkålsuppe, men hva syns dere? Er dette ok nattmat? Ville du blitt skuffa?
Antoinette Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Den mest geniale nattmaten i bryllup synes jeg er pølser :-)
spinnvil Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Er enig at pølser er lettvint og greit. Problemet med pølser er at jeg ikke er spesielt glad i det...
Gjest Veronica Mars Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Jeg synes egentlig ikke sodd for 35 kr per pers er dyrt, har sett at noen tar over 100 kr.
spinnvil Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. mars 2007 Egentlig tar de 70 kroner for sodd som middag, men cateringmannen mente jeg bare trengte halvparten av den mengden til nattmat. Folk har jo spist koldtbord, dessert og kaker tidligere. Sodd er jo egentlig godt, men jeg ble litt skeptisk da jeg hørte at det bare var sodd og poteter. Redd det blir litt kjedelig. Jeg har som regel spist sodd med mer grønnsaker i...
Mies Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Det finnes da ulike typer sodd, så titt flere steder. ellers så går det jo ann å kjøpe ferdigkuttede grønnsaker i frysedisk. På større steder så selger de ofte en og en type grønnsaker i grønnsaksposer, og det er jo det beste. Dersom man ikke koker de for mye så er det helt ok sånn til sodd som nattmat. 35 kr pr pers i grønnsaker er godt betalt, jeg ville ha lett etter alternativ. Er ikke så begeistret for pølser som nattmat, men det er helt klart bedre enn ingenting. Sodd er supert for det er litt å tygge i, blomkålsuppe er ok men da MÅ du ha brød til. Den beste nattmaten er spekemat!
Kykkelikokos Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Du kan kjøpe frossen lapskausblanding på butikken. Inneholder poteter, gulerot og purreløk.
Malama Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Vi skal ha en suppe med kjøttboller og brød, så vidt jeg husker... (hadde ikke tenkt på nattmat, men da vi snakka med kokken for å velge meny opplyste hun om at de serverer dette som nattmat, inkl i kuvertprisen) Noe usikker på dette i forhold til sodd, men det er vel fordi sodd ikke er noe jeg er kjent med (men det er vel noe suppeopplegg det også, men trøderopplegg?) Høyst usikker på hva som er av grønnsaker i den suppa, men det finner vi nok ut av... Kokken opplyste om at dette var nattmaten, ikke noe valg, liksom (generelt litt misfornlyd med det inntrykket jeg har av kokken hittil, minner mer om "ei som lager mat" enn en kokk, basert på det lille valget hun ga oss, og mangelen på profesjonell fremstilling... men jeg satser påat maten er god, det er i alle fall det jeg har hørt at den er) du trenger nok langt mindre til nattmat enn middag ja, som du sier, folk har jo spist en god del i løpet av kvelden, men det er nok lurt med noe mat. Jeg hadde nok heller valgt pølser enn suppe, ettersom jeg personlig ikke er så glad i supper, men, ser ikke helt bortifra at jeg kan overtale henne til å "sette på ei pølsepanne i tillegg" med argumenter om barna (det gjør hun i alle fall til middag om vi ber om det) også sniker jeg til meg ei derfra... Men jeg rota meg langt utpå nå.. Kort svar: Vi skal ha suppe. Og det er jo som andre har nevnt helt mulig å få kjøpt ferdigoppkuttede grønnsaker ganske rimelig, så du kan vurdere det om du vil bruke sodd fra butikken. Endret 29. mars 2007 av Malama
Doratheexplorer Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Tror nok jeg ville blitt skuffa om det ble servert blomkålsuppe ja Vi har vel egentlig ikke bestemt oss ang. nattmaten. Jeg vil ha spekemat, potetsalat, røkelaks og eggerøre med rundstykker til, mens min kjære vil gå for lapskaus
Snippa Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Vi har tenkt til å sette opp et par store griller på uteplattingen, og kjøpe inn enkel grillmat til nattmat (ulike pølsetyper og hamburgere) Grillene kan jo fungere greit som varmekilder utpå natta også
Arkana Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Tror nok jeg ville blitt skuffa om det ble servert blomkålsuppe ja ← Det ville jeg også blitt. Jeg ville valgt noe salt. Etter mange søte kaker ville jeg personlig satt mest pris på lapskaus, spekemat med potetsalat eller bare pølser i brød.
Mies Skrevet 29. mars 2007 #12 Skrevet 29. mars 2007 sodd er en klar suppe fra Trøndelag ja, oppskriften variere litt fra bygd til bygd, men den er i hovedsak basert på god kraft, kokt kjøtt, noen har små kjøttboller i tilegg, poteter, som som oftest serveres som oftest ved sidenav (en hver legger oppi sin tallerken det denne vil ha), noen har grønnsaker i suppen, da er det vel mest vanlig med gulrot og andre "trauste" grønnsaker, flattbrød til er "obligatorisk", men kan jo byttes ut med brød. På østlandet så serves kjøttsuppe, og det er da i all hovedsak det samme som sodd.
Kykkelikokos Skrevet 29. mars 2007 #13 Skrevet 29. mars 2007 Vi skal mest sannsynlig ha kjøttsuppe De har også foreslått hotdog siden det er veldig enkelt og ikke trenger ekstra pådekning, men jeg synes liksom ikke det er helt det samme siden dette er et bryllup.
Mrs B Skrevet 29. mars 2007 #14 Skrevet 29. mars 2007 Vi skal ikke ha nattmat, middagen blir så sen at etter kakene blir det jo alkohol. Føler ikke at vi trenger det da!
Frey Skrevet 29. mars 2007 #15 Skrevet 29. mars 2007 Med middag som serveres kl 18, kaker kl 21 og at selskapet avsluttes senest kl 02 ser jeg ikke helt poenget i å ha nattmat jeg..
Snippa Skrevet 29. mars 2007 #16 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Vi har middag klokka 15, så her trengs nattmat! Endret 29. mars 2007 av Snippa
spinnvil Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. mars 2007 Tror vi rett og slett kommer til gå for ferdig lapskaus fra cateringfirmaet. Vi prøver å holde det så enkelt som mulig fordi vi ikke skal ha mange servitører (redd de får veeeldig mye å gjøre). Vi har middagen kl fem og så kaker utpå kvelden, men syns det skal serveres nattmat likevel. Det er veldig godt med noe salt utpå kvelden når man drikker. Kanskje det går mindre alkohol også når folk setter seg ned for å spise litt rundt 12? Vet noen som serverte rømmegrøt som nattmat, gikk ikke så mye alkohol etter det nei...
Gjest lillelou Skrevet 30. mars 2007 #18 Skrevet 30. mars 2007 Vi skal ha en tomatisert grønnsakssuppe med godt brød til.
Kitsune Skrevet 30. mars 2007 #19 Skrevet 30. mars 2007 Som en som alltid blir mer eller mindre dårlig av alkohol, så ville jeg ikke satt pris på hverken blomkålsuppe eller tomatisert grønnsakssuppe. Slenger meg på pølse-og sodd-gjengen.
Maja_83 Skrevet 30. mars 2007 #20 Skrevet 30. mars 2007 Etter middag og kaker så blir jo klokken lett 22. Og så avsluttes festen 01.30, og på vanlige fester så klarer folk seg helt fint uten mat i 3 1/2 time. Vi satser dessuten på å skjenke gjestene mette med alkohol i løpet av festen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå