Gå til innhold

Fasadevask - hvitt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset vårt er hvitt, og ble malt i fjor, men gjennom vinteren har det blitt skittent! Dette er sikkert ikke noe nytt for alle dere som har bodd i hus noen år, men det er første våren for meg...

Hvordan og hvor ofte rengjør man utvendig? Vi har høyttrykksspyler, men jeg er redd malingen skal flasse av. Eller finnes det forskjellige innstillinger på den? Vi har en "Kercher" eller hvordan det skrives...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan buke Jordan Husvask eller Kraftvask.. sprøyt på la den virke noen minutter spyl så av.

Endret av Titti73
Gjest Dingo
Skrevet (endret)

Spyl nedenfra og opp, dusj på jotun husvask, la det virke. Børst evt. over med en jordan vaskekost, og spyl vekk, nedenfra og opp. Spyler du fra toppen, risikerer du å få sorte renner nedover som du ikke får bort uten å male over.

Møkkajobb, ja, men huset blir veldig bra etterpå:)

Har ikke gjort det hvert år selv, men det er absolutt anbefalt:) Har du sopp og algeproblemer så er det bare en fordel å fjerne det hvert år, da bør du desinfisere med Jotun sopp og algefjerner etter vask.

Endret av Dingo
Skrevet

Ok, men skal jeg bruke høytrykksspyleren eller hageslange? Og skal den husvaksen ev. i høytrykksspyleren??

Gjest Dingo
Skrevet

Du skal vel helst ikke bruke høgtrykkspyler, fordi du presser vann inn bak kledningen. Kjøp en sånn trykksprøyte til husvasken.

Skrevet

men bare bruk kraftvask dersom du skal male etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...