Gjest Dallandra Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Hva er vanlig? Pynter man til palmehelga, til påskehelga, eller en annen gang? (I mai?) Har aldri pyntet no' særlig til påske før, og før jeg stiftet egen familie tilbragte vi påska på hytta, som er påskepyntet hele året
Kaffekoppen Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 :klø: Påskepynt? Pleier ikke å pynte noe særlig, men kanskje jeg finner fram noen grusomme eggeformede lys som jeg fikk i fjor, i kveld. Da er jeg kanskje kvitt dem før helga! Nei, jeg vil tro det er vanlig å pynte til palmesøndag, dvs. den dagen man har tid like før palmesøndag.
Gjest Frysepulver Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Jeg pynter ikke til påske. Gult er forferdelig stygt, så påsken er helt nøytral i mitt hus
Trillrund Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 hm... påskepynt??? Utover påskeliljer så pynter jeg ikke til påske...
Mini_me Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Mitt påskepynt består av disse gule påskekyllingene ungene lager på skolen og i barnahagen. jeg tar vare på dem og tar dem fram rett før påsken. i kveld fikk minstemann pynte, og da satte han likegodt alle kyllingene i samme vindu... ...jeg skal ta med meg det ungene har laget i år, så får vi pynte litt på fjellet med det.... Vi er aldri hjemme i påsken så disse kyllingene plager meg aldri nevneverdig.... ellers har jeg en påskeduk på bordet, og den kommer til å ligge der mens vi reiser bort...Duken har min mor sydd til meg...
Arkana Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Jeg pynter ikke så mye til påske. Det er gule lys og påskemansjetter i lysestakene, en påskeduk på stuebordet og et par påskefigurer her og der. Siden vi stort sett alltid reiser bort i palmehelgen og er borte til midt ute i påskeuka pynter jeg som oftest askeonsdag/skjærtorsdag, evt før vi reiser hvis jeg gidder.
Gjest Pet Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Siden vi stort sett alltid reiser bort i palmehelgen og er borte til midt ute i påskeuka pynter jeg som oftest askeonsdag/skjærtorsdag, evt før vi reiser hvis jeg gidder. ← Askeonsdag er ikke i påsken, det er den første onsdagen i fasteuka.
Wildy Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Vi er bestandig på hytta i påsken, så påskepynten kommer fram første formiddaen vi er der-.Vi drar i dag, men første kvelden er rimelig "frisk", så koselige ting som å pynte med tusfete kyllinger venter vi med til temperaturen innendørs har blitt levelig. Er ikke så veldig begeistret for påskepyne, det er begrenset hvor sjarmerende jeg synes høner, haner og kyllinger er.Ferdigkjøpte pippeliper har vi ikke! Men det er koselig å finne fram pynten som jentene har laget på skolen opp gjenom årene.Har i tillegg et par duker som er litt vårlige i fargene, det frisker litt opp inne i ei mørk tømmerhytte.
fil Skrevet 30. mars 2007 #9 Skrevet 30. mars 2007 Skal pynte litt i ettermiddag, etter vi har ryddet/vasket litt til påske. Har kjøpt gule blomster, tar frem noen nostalgiske påskeduker og diverse påskepynt som ungene har laget i barnehage/skole. I tillegg har de vel med seg hjem diverse pynt fra barnehagen/skolen i dag som de er super stolte av. Små kyllingfigurer med skjeve øyne og noen fjær her og der. Er så søte at, og mamma setter årets utgaver på hedersplassen i stua.
Malama Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Vi har ikke mye påskepynt, men en duk eller to, noen gule lys, påskeservietter og de kyllingene vi har (stort sett det jeg har hatt fra min barndom) skal vi pynte med. Det blir i kveld eller i morgen formiddag, vi får se hva jeg rekker i kveld. Vi reiser bort rett etter jobb (jobber til 12) på onsdag, og kommer tilbake onsdag etter påske, så skal vi ha noe glede av det må det jo frem nå Endret 30. mars 2007 av Malama
Gjest -eline- Skrevet 30. mars 2007 #11 Skrevet 30. mars 2007 Har ikke akkurat så mye påskepynt, noen påskeliljer, 3 påskeegg (fylt med snop, 2 grønne & 1 gult) som jeg skal legge i en grønn bolle og noen gule stearinlys. Det får holde, regner med jeg setter det fram først skjærtorsdag (er borte fra i morgen til skjærtorsdag).
Wonders Skrevet 31. mars 2007 #12 Skrevet 31. mars 2007 Kjøper bare ting man kan pynte blomsterne med. Sånne du stikker nedi jorda, en kylling, ett egg osv... Det er enkelt og veldig riktig til denne leiligheten.
Gulltopp Skrevet 31. mars 2007 #13 Skrevet 31. mars 2007 Jeg har pyntet litt til påske, synes det er deilig å prise våren litt. Har plukket inn gåsunger som jeg har hengt noen få søte små glassegg i (eggene er fra Lisbeth Dahl og er kjempesøte). Ellers har jeg satt fram en hane og en høne jeg har fått fra min bestemor, også de er veldig fine synes jeg. Så har jeg to krukker med påskeliljer på kjøkkenbordet. Til slutt har jeg satt fram noen påskeegg jeg kjøpte på Kremmerhuset - selvsagt fylt med påskemarsipan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå