Gå til innhold

farge linser uten styrke

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vil gjerne bestille måndtes linser (fargelinser) fra internett.Er dette mulig uten å ha vært hos en optiker.Jeg trenger ikke linser med styrke men uten.Må man likevel ta synstest da?Det er jo såååå dyrt,koster 500 for synstest og 300 for linser...jeg vet om en side,men forsto ikke helt hva man må gjøre...http://www.visiondirect.com/

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bestille linser fra nettet uten å ha vært hos optiker. Jeg bestilte tidligere hos en svensk side (175 kr pr par), men husker ikke hva siden het... Du kan jo prøve å søke litt rundt, særlig etter svenske/danske sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jg søkt llitt rundt,og funnet mange sider.Mn jg vet ikke hvilken styrke jg skal velge.Jg skal ha uten styrker da.Dt er mange nr -1-2-3 ...0 1 2......osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Hadde ikke tatt sjansen på å bestille linser uten å ha hatt linsetilpassing...

Brilleland har rimelige fargede linser, husker ikke prisen, men det var ikke ille.

Har selv flere par i både grønt, lysebrunt og blått. (Har selv mørkebrune øyne). Stilig en gang i blant.

Lisa-Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til 1.gest :

Det er ikke alle som kan bruke kontaktlinser, fargede eller ei. Jeg anbefaler en liten tur til optiker først. Du må nesten vurdere dine øynes helse og velbehag selv om du synes det er dyrt.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500 kr for synstest????? Er det øyenlege du skal til???

Det var da fryktelig dyrt. Jeg tok en hos Brilleland for ca ett år siden, mener det kostet 190 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nivvy

Hms, syntest til 500 kr?!

Bah....neeish, tror ikke det er så dyrt.

Jeg går til optiker hvert halvår for å få kontaktlinser (mndslinser),

koster ikke mer enn rundt 150-200kr. Fargelinser, for meg, koster rundt 800kr, men det er vel pga styrke.

Har naturlig blågrønne, hadde en gang brune linser, men synes ikke de satt helt som vanlige...var ekkelt når linsen "hang etter" øyet...*grøsse* usj, nei, kan ha vært optikeren som var uheldig med valg av linser. Synes uansett det er ganske overfladisk å bruke fargelinser, penger ut av vinduet, hehe, men var jo gøy den ene gangen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Dere er heldige dere som kan bruke fargelinser. Det kan ikke jeg. Hvor har jeg fått de dårlige genene mine fra ?

Jeg har selv blå, litt grå øyne, og kunne tenkt meg brune eller grønne linser. Dessverre har synet mitt blitt dårligere og dårligere, nærsynt som jeg er med skjeve hornhinner. Så for meg , er eneste alternativ spesial-linser i måneds linser. Det fins ikke laget dags-linser eller fargelinser for meg med den styrken og graden jeg trenger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mango

jeg var på brilleland for ikke så veldig lenge siden og spurte etter dette. Da sa de at linsene kostet rundt 200,-, og det var jo veldig lite, men så sa de også det at jeg måtte ha et "kurs" i tillegg som kostet ca.450,-

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg var på brilleland for ikke så veldig lenge siden og spurte etter dette. Da sa de at linsene kostet rundt 200,-, og det var jo veldig lite, men så sa de også det at jeg måtte ha et "kurs" i tillegg som kostet ca.450,-

:-?

Det kurset du må ta er vel opplæring med å bruke linser. Det er ikke like lett for alle i begynnelsen å ta av og på linser. Selv fikk jeg problemer med å finne en linsevæske som passet til mine øyne. Så dersom jeg ikke hadde hatt mine årlige kontroller kunne jeg vel ikke brukt linser lengre.

Dessverre har synet mitt blitt dårligere og dårligere' date=' nærsynt som jeg er med skjeve hornhinner. Så for meg , er eneste alternativ spesial-linser i måneds linser. Det fins ikke laget dags-linser eller fargelinser for meg med den styrken og graden jeg trenger [/quote']

Jeg har det akkurat som deg, kan kun bruke månedslinser. Jeg har linsekontroll en gang i året og hver gang blir synet mitt ca 0,5 dårligere. Det eneste positive er at jeg kun har spesiallinse på det ene øyet, sparer litt penger på det. Jeg kunne fått fargelinser fra Ciba Vision, focus, men det ville blitt halvårslinser og det var visst ikke bra nok for mine øyne. Prøvde disse linsene, men øynene mine var så mørke fra før at jeg nesten fikk svarte øyne. Det var ikke særlig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har nettopp vært på brilleland.

Synstest kostet 500Kr

Linser kostet 300kr, så du har helt rett.

Tror nok det er lurt og ta testen først.

Jeg synes de er helt jævlige og gå med, så det var 800kr. rett

i dass........ja jeg har satt de på riktig vei, følte at jeg så

veldig dårlig med dem, kjempe såre og ha på, dessverre!!

Pia :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Nå har jg søkt llitt rundt' date='og funnet mange sider.Mn jg vet ikke hvilken styrke jg skal velge.Jg skal ha uten styrker da.Dt er mange nr -1-2-3 ...0 1 2......osv.[/quote']

Du skal ha linser uten styrke, og så vet du ikke hvilken styrke du skal ha? Hva med styrken null?

Og ja, skal du skjøpe linsene hos optiker i norge, du sjekke øynene først. For som tidligere nevnt, ikke alle kan bruke linse pga ømfintlige øyne o.l.

HUsk også at du aldri skal låne/ låne bort linser. Da kan du nemlig bli smittet med ulike øyeinfeksjoner.

Hilsen Øyet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har nettopp vært på brilleland.

Synstest kostet 500Kr

Linser kostet 300kr, så du har helt rett.

Tror nok det er lurt og ta testen først.

Jeg synes de er helt jævlige og gå med, så det var 800kr. rett

i dass........ja jeg har satt de på riktig vei, følte at jeg så

veldig dårlig med dem, kjempe såre og ha på, dessverre!!

Første gang jeg prøvde linser syntes jeg og de var ekle, og jeg så ikke særlig klart. Øynene skal jo også bli vant med linsene så det tar nok ei stund. Tror dette er helt vanlig, men hvis du har brukt de ei stund og fortsatt ikke liker dem...så var det vel bortkasta penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...