Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det er så fint vær vil jeg gjerne sitte ute å jobbe. Lurer da på om jeg kan ta med meg pcen ut i sola, eller om den bør ikke bør utsettes for dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest -eline-
Skrevet

Største problemet med å ta med seg bærbaren ut er at det er vanskelig å se på skjermen om det er for sterkt lys ute ;) ...ellers har i hvertfall ikke jeg hørt noe om at man ikke bør ta med seg bærbaren ut så lenge den ikke blir våt.

Skrevet

Den kan fort bli for varm om den står i sola, men det skal normalt sett ikke være forbundet med annet enn at den skrur seg av.

Gjest baby-E
Skrevet

har prøvd å sitte ute med datan mange ganger, man det er vanskelig å se hva som er på skjermen i sola.

Ellers har jeg ikke hørt om at man ikke kan ta den med ut..

Gjest StockDama
Skrevet

meninga med laptopper er jo at man skal kunne ta den med seg hvor som helst...så ta den ut om du vil.

men som de over her sier...så er det å se hva som står på skjermen litt tricky når det er for lyst ute...må du ihvertfall sette deg i skyggen..

Gjest Maxagaze
Skrevet

Selv har jeg fått nogenlunde tydelighet (ikke det samme som flott bilde) med sola midt i ryggen, da lyser sola opp LCD panelet på en måte "innenfra", og du trenger ikke ha så mye lys på skjermen.. Generelt er skjermbruk utendørs i sola (nesten uansett skjermteknologi) helt håpløst.

Lurer på om det hadde vært bedre med en laptopskjerm der man kunne ta av lokket, og bruke dagslys som baklys.. ?

En annen ting; hvorfor er gammeldagse lcd skjermer (de du finner på gamle digitale armbåndsur, kalkulatorer mm) så uovertruffent gode i sollys. ? Er det nettopp fordi de ikke er bygget for bakgrunnsbelysning.. ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...