Gå til innhold

gode svar og råd trengs desperat

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei!

jeg er så lei av det samme vanlige ansiktet mitt! hver dag ut og inn! det samme vanlige så jeg trenger noen gode sminke tips! spessielt når det gjelder øyenskygge! jeg har hvit øyenskygge jeg har alle slags brune øyenskygger, rosa,lilla,blå pg det jeg nå trenger hjelp til er å kombinere disse slik at de blir litt mer kreative og spenennde satt sammen! noen gode ideer? jeg pleier å ta litt hvit øvers og brunt nedrest men det tærer på og jeg begynner å bli lei! det er lyst man skal ha øverst ikke sant?og mørk på selve øyelokket? eyepensil bruker jeg også noen ganger underæ!på selve øyelokket er vanskelig!

håperpå gode svar og råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det at jeg er noe spesialist på make -up. Men jeg tror det er veldig vanskelig¨å gi konkrete råd skriftlig. Fargene på øyenskyggen må jo tilpasses dine farger. Man kan ikke bare kombinere lys med rosa hvis ikke rosa er din farge.

Hvis jeg har vært deg ville jeg gå til et parfymeri der du vet de er sørvisvennlige. Si at du vurderer å kjøpe øyenskygge, men du vet ikke hvilke farger som kler deg. Spør også om noen kan hjelpe deg å legge på en prøve. Dette vet jeg blir gjort hos enkelte.

Kan si litt om hvordan jeg legger øyenskygge på. Underlaget er lyst, så har jeg gjerne en litt mørkere farge på selve øynelokket. Hvor mørkt kommer jo an om jeg skal ut en kveld eller på jobb. Man kan også legge en mørk linje i selve linjen mellom øyelokket og overlokket.

icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei! jeg har mange gode tips: du kan bli litt friskere i ansiktet ved f. eks å legge en lys(samme hva slags farge) f.eks lysegrønn på innerste halvdel av øyelokket, og en mørkere farge på ytterste øyelokk, altså to forskjellige farger på øyelokkene dine.På våtkanten kan du legge f. eks en brun kajal, og under øynene kan du legge en helt annen farge, f. eks blå eller grønn kajal, eller øyenskygge, men ton godt ut! ingen kraftige streker under øynene!bruk f.eks q-tips til å duse ned.

Jeg elsker å mikse forskjellige farger, bare lek deg med øyenskygge, så finner du ut hva du best passer til...

Du kan også prøve å legge en lyserosa, eller veldig lysebrun øyen skygge over hele øyet, og pføre en mørkere øyenskygge over hele globelinjen, og deretter en farge på kajalen på våtlinjen, og en annen farge på kajalen like utenfor våtlinjen(på huden) ,tegn den kun fra ytterste øyekrok til midt der pupillen din er.

Lykke til!

anonym

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Hvis du virkelig er lei ansiktet ditt tror jeg ikke å legge øyenskyggen litt annerledes vil his jeg hjelpe noe. (men et lite tips på dette området er å prøve deg fram foran speilet. morsomt og spennende. plutselig har du lagt gullegget) Jeg tror at en ny frisyre kan hjelpe, en spennende klipp med farger og kanskje en skråskjært pannelugg? selvfølgelig avhengig av ansiktsformen og ikke minst motet. gå til en frisør. da vil det kanskje bli en fornøyelse å se seg i speilet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ bare si en ting; vær klar over at dersom du legger en mørk farge (eller egentlig en farge i det hele tatt) på våtranden, så vil øyet virke mindre! dersom du lar den være "bar" eller tar en helt lys nyanse i ytterkanten av våtranden, så vil du heller åpne øyet mer. (men ikke legg over hele, da det ofte ser veldig falskt ut.)

Body shop har vel slike sminke-dager tror jeg jeg har sett. Det går jo an å stikke innom dem for tips, der kan de jo tipse om både sminke og hårfarger. (kanskje ikke like proft som hos frisør og parfymeri? men jeg tror de er ganske flinke der og)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...