Frey Skrevet 30. mars 2007 #21 Skrevet 30. mars 2007 Og du hadde ikke stusset litt over at gjestene ikke hadde med gave?
Lillebrud Skrevet 30. mars 2007 #22 Skrevet 30. mars 2007 Synes du trekker dette litt unna det som er poenget med tråden, det ble spurt at vi ville synes ved å legge dette ved, jeg sa som jeg synes at jeg synes det blir litt direkte, selv om jeg synes det er rart å ikke ta med gave i et bryllup. ordla meg kanskje ikke helt rett da, men det er vel ikke poenget , er det?
Frey Skrevet 30. mars 2007 #23 Skrevet 30. mars 2007 Det ble en liten avsporing ja, men det var ikke rettet spesielt mot deg selv om jeg klippet fra innlegget ditt. Det er flere her som snakker om "ikke å forvente gave", noe jeg opplever som litt sånn PK-pjatt. Alle forventer at gjestene skal ha med gave, og jeg tror jeg har rett hvis jeg sier at de som påstår noe annet lyver. Det er tross alt vanlig folkeskikk å ha med gave til brudeparet.
Arkana Skrevet 30. mars 2007 #24 Skrevet 30. mars 2007 Det er forskjell på å ønske og kanskje forvente gaver, og det å komme med krav om hva gavene skal være, hvor mye de koster og hvor de skal være kjøpt. Det er ikke snakk om å være politisk korrekt, men mer hvor man setter fokus. Et bryllup er tross alt en feiring av kjærligheten mellom et par, og å sende med ønskeliste i invitasjonen blir for meg som om gavene er det viktigste og hvor paret nærmest virker livredde for å få noe annet enn det som står på lista si.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 30. mars 2007 #25 Skrevet 30. mars 2007 Jeg synes faktisk ikke det er så ille jeg, da... Som Frey sier, så er det faktisk sånn at folk forventer å få gaver (uansett om man innrømmer det eller ikke), fordi det er vanlig folkeskikk og ha med seg gaver. Hvis det er frekt å sende med ønskeliste, så mener jeg at det er mye verre å faktisk skrive den listen. Det er jo virkelig et tegn på at man forventer å få gaver. Og det er tross alt 2007 vi lever i, ikke 1950...
Frey Skrevet 30. mars 2007 #26 Skrevet 30. mars 2007 Det er forskjell på å ønske og kanskje forvente gaver, og det å komme med krav om hva gavene skal være, hvor mye de koster og hvor de skal være kjøpt. Det er ikke snakk om å være politisk korrekt, men mer hvor man setter fokus. Et bryllup er tross alt en feiring av kjærligheten mellom et par, og å sende med ønskeliste i invitasjonen blir for meg som om gavene er det viktigste og hvor paret nærmest virker livredde for å få noe annet enn det som står på lista si. ← Nå har jeg ikke skrevet et eneste ord om at det er greit å komme med krav i forhold til hvilke gaver som er akseptert osv. Det jeg kommenterte var at så mange påstår at man ikke forventer gaver - hvilket jeg mener er pk-pjatt og løgn siden det er vanlig folkeskikk å ta med gave når man er invitert i bryllup. Ønskeliste er også greit, men jeg synes heller ikke noe om å legge den ved invitasjonen. Vår ligger på hjemmesiden vår sammen med all mulig annen informasjon. Men om noen finner på noe annet enn det som står på lista så synes jeg ikke det gjør noe - så lenge det ikke er glass i en annen serie enn den vi samler på f eks, da blir de nok byttet.
Gjest Lund Skrevet 1. april 2007 #27 Skrevet 1. april 2007 Nå har jeg ikke skrevet et eneste ord om at det er greit å komme med krav i forhold til hvilke gaver som er akseptert osv. Det jeg kommenterte var at så mange påstår at man ikke forventer gaver - hvilket jeg mener er pk-pjatt og løgn siden det er vanlig folkeskikk å ta med gave når man er invitert i bryllup. Ønskeliste er også greit, men jeg synes heller ikke noe om å legge den ved invitasjonen. Vår ligger på hjemmesiden vår sammen med all mulig annen informasjon. Men om noen finner på noe annet enn det som står på lista så synes jeg ikke det gjør noe - så lenge det ikke er glass i en annen serie enn den vi samler på f eks, da blir de nok byttet. ← Jeg har bestemt meg å legge ønskeliste i inbydelsen(liten lapp)
Gjest Vampyra Skrevet 1. april 2007 #28 Skrevet 1. april 2007 I samtlige av invitasjonene jeg har mottatt de siste to årene så står det at ønskeliste fåes på tilbords/glassmagasinet/hos forlovere etc, og det ser jeg ingenting galt med!
Gjest Lund Skrevet 1. april 2007 #29 Skrevet 1. april 2007 I samtlige av invitasjonene jeg har mottatt de siste to årene så står det at ønskeliste fåes på tilbords/glassmagasinet/hos forlovere etc, og det ser jeg ingenting galt med! ← Godt noen er enig her
Frey Skrevet 1. april 2007 #30 Skrevet 1. april 2007 Godt noen er enig her ← Er det det som er målet da? At alle skal være enige?
Gjest Lund Skrevet 1. april 2007 #31 Skrevet 1. april 2007 Er det det som er målet da? At alle skal være enige? ← ja
Floja Felíz Skrevet 3. april 2007 #33 Skrevet 3. april 2007 Jeg synes det er frekt å sende med ønskeliste i invitasjonen. Fokus bør vel være på at det er hyggelig om de inviterte kommer, ikke hva de kan gi vertsskapet ← Enig. Men en lapp med adressen til hjemmesiden er jo praktisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå