Gå til innhold

Gaver til bryllupet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekk å ønske seg gaver fra glassmagasinet,og legge en lapp i innbydelsen.Så de kan kjøpe det vi ønsker? :sjenert::forvirret::)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp :) Ønskeliste sammen med innbydelsen blir litt frekt syns jeg...

Gjest Kitten
Skrevet

Dere kan jo legge ut ønskelister på Glasmagasinet og så heller spre ordet om at den ligger der?

Vi skal hvertfall gjøre det sånn, selv om vi legger ut ønsker på en annen nettside da.

Skrevet

Jeg skal henvise til en nettadresse i innbydelsen. Der skal jeg ha all info + gaveliste. Synes det er litt mer diskret. Men jeg synes absolutt at man kan ha gaveliste.

Skrevet

Jeg synes det er litt frekt med en ønskeliste i invitasjonen, de aller fleste skjønner hvem de skal kontakte for ønskeliste uansett, eller så har de en fin gaveidé allerede. Hadde jeg fått ønskelisten med i invitasjonen hadde jeg følt at det ble mer fokus på at paret skulle sørge for å få de rette gavene enn at de faktisk skal gifte.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg synes det er frekt å sende med ønskeliste i invitasjonen. Fokus bør vel være på at det er hyggelig om de inviterte kommer, ikke hva de kan gi vertsskapet

Skrevet
Jeg skal henvise til en nettadresse i innbydelsen. Der skal jeg ha all info + gaveliste.

Slik har vi også gjort det, men jeg opplever at ikke alle leser all informasjonen på hjemmesiden og at de spør likevel.

Skrevet

Vi la ikke ved ønskeliste i innbydelsen, fikk meg ikke til å gjøre det. Men kommer til å legge ut lister, så sprer det hvis noen spør. Så får vi heller bytte etc hvis vi absolutt ikke liker det vi får.. Men er takknemlig for alt, ber ikke folk for gavene!

Skrevet

Det jeg tenkte å gjøre,er legge veldig liten lapp,ved inbydelsen.Dær står det nettsiden og en overskrift"gaver vi ønsker oss"

Skrevet
Det jeg tenkte å gjøre,er legge veldig liten lapp,ved inbydelsen.Dær står det nettsiden og en overskrift"gaver vi ønsker oss"

Det er bedre å bare legge ved nettsiden.

Skrevet
:ler: Ikke bare jeg som pælmer nedpå med kaffe, ser jeg. ;) Kremhvitt er forøvrig min favoritt også.
Skrevet

Enig i at det er frekt. Vet ikke om jeg ville lagt med en lapp med overskriften gaver vi ønsker oss heller, gitt...

Vi skriver nettadressen vår i invitasjonen. På den siden legger vi ut kart og veibeskrivelse til stedet vi skal ha fest, noen bilder, overnattingsforslag m/nettadresser, bussrute til og fra lokalet +++ I tillegg legger vi inn en ønskeliste der.

Gjest Ballerina
Skrevet
Vi skriver nettadressen vår i invitasjonen. På den siden legger vi ut kart og veibeskrivelse til stedet vi skal ha fest, noen bilder, overnattingsforslag m/nettadresser, bussrute til og fra lokalet +++ I tillegg legger vi inn en ønskeliste der.

Sånn gjør vi også!!

Skrevet

Vi oppga kontaktpersoner "hvis noen hadde sprøsmål" i innbydelsen og dermed unngikk vi alt det der. Føltes vanskelig å skulle ønske seg ting - men vi gjorde jo selvsagt det, og andre formidlet det. Da er både giver og mottaker mye friere.

Skrevet

Vi kommer til å opplyse om nettsideadresse i et lite "følgebrev" som vi legger ved innbydelsene.

I brevet står det litt praktisk informasjon, men mest henviser det til nettsiden, eller ring oss. Altså, Adresse for dagen er xxxx, for veibeskrivelse se nettsiden. Vi kan tilby overnatning for dem som ønsker hotellrom, for detaljer se nettsieden eller spør oss. På nettsiden ligger i tillegg til praktiske detajer om "hvor og når" med kart og forklaring også link til ønskelisten vår hos TilBords, men med en forklaring om at vi også selvsagt blir glad for det vi får uansett. (men, får jeg glass, servise eller bestikk av et annet merke enn vi samler på, så bytter jeg det selvsagt da, men DET skriver jeg jo ikke)

Det er ikke frekt å opplyse om ønskelisten, men det er greit å gjøre det litt diskret.

Skrevet

Jeg er enig med at det er best å "la ordet gå", de fleste er klar over at det pleier å være registrerte gavelister på ulike butikker, og da spør gjestene gjerne om hva en ønsker seg, og hvor det evt ligger ønskeliste.

Jeg synes ikke det er direkte frekt, men det blir litt for direkte synes jeg, at en forventer gave.

Skrevet
Jeg synes ikke det er direkte frekt, men det blir litt for direkte synes jeg, at en forventer gave.

Bare sånn for nysgjerrighets skyld: hvor mange av dere er det som ikke forventer at gjestene har med gave? Ville dere vurdert å komme i et bryllup uten gave selv?

Skrevet

det var ikke sånn jeg mente det, jeg ville selv hatt med gave, men jeg ville aldri sagt til andre at de skal ha med gave, det viktigste er at de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...