Knøttet Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Noen ganger tåler jeg ikke å ha noe rundt halsen, hvis jeg har skjerf eller lignende brekker jeg meg nesten, får ikke puste, blir tungpustet, slapp. Slik har jeg vært i flere år nå, men heldigvis ikke så ofte. Foreldrene mine sier jeg var slik som liten når de prøvde å ha på meg skjerf lagde jeg "kvelelyder". Noen som har hatt det slik, eller vet hva det kommer av? Skal uansett til legen min om ei stund og tenker å spørre da, men vil gjerne høre om det er noen andre som har opplevd dette og som kan komme med råd
Gjest HeidiO Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Har også det sånn. Kan heller ikke ha dynen e.l. over hodet. Får klaustrofobi på en måte... Har aldri klart å gå med skjerf, men klarer faktisk å gå med smykke nå...
Gjest Gitte Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Prøv det jeg hadde rundt halsen i helga.. 4 meter lang og veide over 30 kg! :-D Pyytonslange!!! sorry måtte bare
Gjest Miss Guided Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg fikser heller ikke å ha skjerf, høyhalsede gensere som ligger inntil halsen, smykker som skal ligge helt inntil halsen osv. Hvorfor vet jeg ikke, jeg får en klaustrofobisk følelse. Jeg kan godt gå med en jakke som jeg drar opp glidelåsen på helt opp til haken så lenge den ikke ligger inntil halsen min. Og jeg klarer heller ikke at folk tar på fjeset mitt med hendene sine, kan godt få en klem og kyss men ikke fingrer i fjeset. Så lenge det ikke har noe å si for livskvaliteten min så gidder jeg ikke å bruke energi på å finne ut hvorfor jeg er sånn. Jeg innser at det bare er en sånn greie for meg, andre folk har andre greier. Endret 29. mars 2007 av Miss Guided
Gjenglemt sykkellås Skrevet 29. mars 2007 #6 Skrevet 29. mars 2007 Huff. Jeg har det også sånn - og har hørt om mange andre som også har det på samme måten. Jeg klarer for eksempel ikke sovne på bussen med hodet lent bakover, da får jeg en følelse av at noen skal kunne kutte meg i strupen/halsen! (Ja, jeg vet, ganske sært.) Har lest på en sånn alternativ nettside en gang at mennesker som er født med navlestrengen rundt halsen, ofte nettopp får litt sånne pusteproblemer om man har f. eks skjerf rundt halsen. Selv om jeg faktisk ble født med navlestrengen rundt halsen tar jeg ikke den informasjonen fra den nettsiden sæærlig seriøst, men. ( http://www.pust.no/foedselens_senvirkning.html#Navlestreng ) Jeg tror faktisk det er en sånn "vanlig greie" for veldig mange.
Elodi Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Gjenglemt Sykkellås svarte igrunnen det jeg skulle svare, men jeg svarer likevel. -Jeg ble født med navlestrengen 3 ganger rundt halsen, og var blå da jeg kom ut. Hele livet har jeg vært "allergisk" mot skjerf og høyhalsede gensere. Iblant kan jeg ikke ha smykke på meg i gang, for jeg kjenner en følelse av at jeg blir kvalt og får panikk.Jeg klarer heller ikke å ha armen til mammen min liggende over skulderen mot halsen(var litt vanskelig å forklare ). Jeg tror dette kan ha noe med den navlestrengen å gjøre...
Gjest HeidiO Skrevet 29. mars 2007 #8 Skrevet 29. mars 2007 Hm.. du sier noe der.. jeg og ble født med navlestrengen rundt halsen.. mystisk
Amanlis Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har også samme problemet, men jeg er ikke født med navlestrengen rundt halsen. Dette er skikkelig ekkelt!! Men jeg kurer på om det kan være "arvelig" for moren min og den ene niesen min har det på samme måten.
Mirabella76 Skrevet 29. mars 2007 #10 Skrevet 29. mars 2007 Eg er født med navlestrengen rundt halsen, og var heilt blå då eg kom ut. Men eg har aldri hatt problem med å ha noko rundt halsen, så veit ikkje heilt om eg skal tru på den navlestrengteorien...
honey21 Skrevet 29. mars 2007 #11 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er omvendt jeg, må nesten alltid ha noe rundt eller ved halsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå