Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bleker håret helt hvitt. Har gjordt det lenge og det holder seg alltid fint.

Har alltid bodd på vestkanten i Oslo, men har nå nylig flyttet til østkanten av byen.

En dag merket jeg at håret hadde blitt gul-aktig og jeg ringte frustrert til min frisør som fortalte at det var helt vanlig at man fikk gult eller rødt hår når man bodde på østkanten. :overrasket: Dette kom av at det er gamle kobberrør her sa hun, og hun visste visst dette med sikkerhet siden hun hadde vært gift med en rørlegger sa hun. Er det noen andre som har opplevd/hørt dette? Og er det evt. noen som vet om noen løsninger i henhold til filter man kan sette på dusjhodet e.l ?? Jeg er helt fra meg :sminkedokke:

Endret av Lola83
Videoannonse
Annonse
Skrevet

finnes mange produkter som skal ta bort gulskjæret fra bleket hår. Spør frisøren din ( som tatt fra reklamen jo :ler: )

Skrevet

Ja, jeg vet om slike sjampoer o.l, men var i hovedsak ikke de jeg tenkte på, tenkte mere på og ta problemet ved roten jeg. Vannfilter til dusjen e.l..

Skrevet

Å fy faen, så det er farlig å drikke fra springen også? :legrine:

Prøv å koke noen liter vann, gjerne med noen urter om du vil være ekstra snill mot håret, la det stå til det er tålelig å skylle med det, og skyll håret. Pass på å ikke få rester av vannet fra bunnen.

Rådet er basert utelukkende på antagelser. Tror at håret forandrer fargen ikke fra den halvtimen du er i dusjen, men fra det som blir igjen i håret, og tror at kokingen kan gjøre noe med vannet slik at kobber legger seg på bunnen.

God dusj!

:dusje:

Skrevet

tror jeg holder meg unna østkanten og det vannet gitt :fy_fy::hoho:

Skrevet

Det stemmer i hvertfall det frisøren din sa, man kan få ganske så misfarget hår avhengig av hvor man er/type rør.

Jeg har derimot aldri hørt noe om at det finnes vannfilter som vil hjelpe på dette...

Husker en jente jeg kjente fikk helt grønt hår av vannet der de bodde, hun var platinablond.

Jeg tror jeg i det minste hadde kommet meg raskt til frisøren og handlet de rette produktene.

Siden håret ditt er blitt gulaktig trenger du en shampoo med lilla pigmenter i seg.

Lykke til :)

Skrevet

Det var enda godt du ikke ble grønn i håret, for det ble ble veninna mi :ler: Ikke noe annet å gjøre bortsett fra å bruke sjampo mot det (evt flytte tilbake til vestkant ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...